Μεταφορές

Χλιδάτες πτήσεις από το παρελθόν

Λιάγκας‑Σκορδά ξανά μαζί: Μεταγραφή βόμβα στον Ant1

Όταν τα αεροπλάνα έμοιαζαν με ξενοδοχεία

Μπορεί να νομίζεις ότι κάτι τέτοιο ανήκει σε υπόθεση ταινίας, όμως πριν από κάποια χρόνια, μπορούσες να χαλαρώνεις στο αεροπλάνο και να απολαμβάνεις ένα πολυτελές γεύμα με χαβιάρι, ενώ ταξιδεύεις.

Υπήρχαν τυχεροί στο παρελθόν που απόλαυσαν κάποιες από τις πιο χλιδάτες και κοσμικές πτήσεις που έγιναν ποτέ και στις οποίες μπορούσες να πιεις το ποτό σου, να καπνίσεις και βρεθείς σε ένα σαλόνθ με τους υπόλοιπους επιβάτες. Αν πάι έκανες υπερατλαντικό, είχες και ένα άνετο κρεβάτι για να ξεκουράζεσαι εκείνες τις ώρες.

Πρώην αεροσυνοδός της αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας Pan Am, αποφάσισε να μιλήσει για μνήμες ένδοξων πτήσεων, στα τέλη της δεκαετίας του 1950. Η ίδια πετούσε με ένα Boeing 377 Stratocruiser, το οποίο ήταν το πιο πολυτελές μέσο μετακίνησης στον ουρανό και είχε χωριτικότητα 100 ατόμων.

Όπως είπε η ίδια σε συνέντευξη της στο CNN, είχε κακομάθει τόσο πολύ με τις πτήσεις εκείνη την περίοδο, καθώς οι υπηρεσίες τους ήταν απίστευτες.

Το σκάφος της Pan Am που δούλευε η Ρόμπερτς είχε μέσα γαλλικό εστιατόριο που επιμελούταν τα γεύματα των πτήσεων, δίνοντας αρκετές επιλογές στους επιβάτες, ενώ φημιζόταν και για το βόειο κρέας που σέρβιρε.

Όταν οι επιβάτες δεν γευμάτιζαν, μπορούσαν να κατέβουν την σκάλα που υπήρχε  μέσα στο αεροσκάφος και να βρεθούν στο σαλόνι του κάτω καταστρώματος. Οι αεροσυνοδοί εκεί σέρβιραν κοκτέιλ, όσο οι επιβάτες έκαναν παρέα μεταξύ τους.

Φυσικά αυτές οι πτήσεις δεν έχουν καμία σχέση με τις πτήσεις που ξέρει ο σύγχρονος κόσμος, όπου οι επιβάτες κάθονται ήσυχοι στις θέσεις τους μέχρι να τελειώσει το ταξίδι.

Το πιο τέλειο από όλα όμως στις συγκεκριμένες πτήσεις, ήταν ότι μετά το βραδινό οι επιβάτες μπορούσαν να κοιμηθούν μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους. Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των αεροπλάνων αυτών, ήταν ότι είχαν αιωρούμενα κρεβάτια, στο σημείο που είναι σήμερα ο χώρος των αποσκευών, πάνω από τις θέσεις.

Το Stratocruiser κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1947, πριν την ύπραξη της οικονομικής θέσης, όμως όσο αυτή αυξήθηκε σε δημοτικότητα, η άνεση και η πολυτέλεια άρχισαν να μειώνονται προς όφελος περισσότερων θέσεων και αποθήκευσης αποσκευών.

Η Pan Am έπαυσε το Stratocruiser το 1961, για να ανοίξει τον δρόμο για νέα αεροσκάφη, όπως τα Boeing 707 και 737.

Το 377 Stratocruiser δεν χρησιμοποιείται πλέον σήμερα, αλλά η κληρονομιά του ως πολυτελές αεροπλάνο συνεχίζεται. Το Pan Am Museum Foundation έχει μια έκθεση για το αεροπλάνο στη Νέα Υόρκη γεμάτη φωτογραφίες και αναμνηστικά.