Επικαιρότητα Μεταφορές

H πρώτη ταχεία του Μετρό Θεσσαλονίκης (pics+vid)

H πρώτη ταχεία του Μετρό Θεσσαλονίκης (pics+vid)

Τα τέσσερα βαγόνια, συνολικού μήκους άνω των 51 μέτρων (περίπου 13 μέτρων έκαστο), βρίσκονται από χτες στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη

Στις ράγες  του μετρό Θεσσαλονίκης μπαίνει και επίσημα την Πέμπτη η πρώτη ταχεία σχεδόν τρεις ολόκληρες δεκαετίες μετά το ξεκίνημα των εργασιών κατασκευής του. Τα τέσσερα βαγόνια, συνολικού μήκους άνω των 51 μέτρων (περίπου 13 μέτρων έκαστο), βρίσκονται από την Τετάρτη στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη, όπου και συναρμολογούνται για να αποκαλυφθούν το πρωί της Πέμπτης στην τελετή που θα πραγματοποιηθεί, παρουσία του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη. Στον χώρο τοποθετήθηκε ειδική σιδηροτροχιά, εν είδει σιδερένιας ράμπας, ειδικά για την υποδοχή του συρμού, κατά την εκφόρτωσή του από τους τράκτορες.

«Θα γίνουν δοκιμές και πάνω στις σιδηροτροχιές στο αμαξοστάσιο ενώ τα δοκιμαστικά δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού ή τις αρχές του φθινοπώρου, πιθανότατα προς το τέλος του Σεπτεμβρίου», εξήγησε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί το επόμενο διάστημα.

Όταν έρθει η ώρα να δρομολογηθεί κανονικά στις γραμμές του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο συρμός θα μπορεί -με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου μέσου σταθερής τροχιάς και την απόσταση των σταθμών μεταξύ τους- να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 80 χιλιομέτρων ανά ώρα και υπολογίζεται ότι θα έχει μέση εμπορική ταχύτητα 30 χλμ/ώρα. Η δε χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι 1,5 λεπτό, «κάτι που σημαίνει ότι με χωρητικότητα 450 επιβατών (περίπου 100 καθήμενων) ανά συρμό» όπως επισήμανε ο κ.Μυλόπουλος.

Το ethnos.gr στην πρώτη ταχεία του Μετρό Θεσσαλονίκης (pics+vid)