Auto/Moto

SOS με τα ανοιχτά παράθυρα στο αυτοκίνητο

Με ιδιαίτερη έκπληξη είδαμε τα αποτελέσματα σχετικής παγκόσμιας έρευνας, αφού ανέτρεψε πολλά από όσα ξέραμε, η φανταζόμασταν…

Μεγάλη η έκπληξη λοιπόν, από την έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Κέντρο «Ερευνών Καθαρής Ατμόσφαιρας» του Πανεπιστημίου του Surrey στη Μεγάλη Βρετανία.

Η έρευνα αυτή επικεντρώθηκε στη συγκέντρωση βλαβερών αιωρούμενων σωματιδίων (PM2.5) μέσα στο αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια κίνησης σε ώρες αιχμής το πρωί και το απόγευμα, αλλά και σε μη ώρες αιχμής στη μέση της ημέρας.

Η μελέτη εξέτασε την ποσότητα αιωρούμενων σωματιδίων εντός του αυτοκινήτου κάτω από τρεις διαφορετικές συνθήκες:
• Με κλειστά παράθυρα και ενεργή την ανακύκλωση αέρα από τον κλιματισμό
• Με κλειστά παράθυρα και ενεργό τον εξαερισμό
• Με ανοιχτά παράθυρα

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η υψηλότερη συγκέντρωση βλαβερών σωματιδίων συμβαίνει όταν το αυτοκίνητο κινείται με τα παράθυρα ανοιχτά, με 80% περισσότερα σωματίδια PM2.5 να εισέρχονται στο εσωτερικό σε σύγκριση με την περίπτωση που τα παράθυρα είναι κλειστά.

Κατά τις ώρες μη αιχμής, η παρουσία βλαβερών σωματιδίων μειώνεται δραματικά όταν τα παράθυρα είναι ανοιχτά.
Ειδικότερα, σημειώθηκε μείωση κατά 91% συγκριτικά με τις ώρες αιχμής το πρωί και κατά 40% συγκριτικά με τις ώρες αιχμής το απόγευμα.

Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί, ότι η οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα, ειδικά στις εθνικές οδούς, μπορεί να επηρεάσει την κατανάλωση καυσίμου του οχήματος λόγω της αλλαγής στην αεροδυναμική του.
Πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν συστήματα προειδοποίησης που ενημερώνουν τον οδηγό να κλείσει τα παράθυρα για βέλτιστη κατανάλωση καυσίμων και μείωση των εκπομπών ρύπων…