Lifestyle Τεχνολογία

Instashop: Το μεγαλύτερο ποσό που έχει καταβληθεί ποτέ για ελληνική startup

Instashop: Το μεγαλύτερο ποσό που έχει καταβληθεί ποτέ για ελληνική startup

H ελληνική startup InstaShop, μια υπηρεσία παράδοσης τροφίμων με έδρα το Ντουμπάι που δραστηριοποιείται στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, αγοράστηκε από τη γερμανική υπηρεσία παράδοσης τροφίμων Delivery Hero σε μια συμφωνία-ρεκόρ ύψους 360 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το αστρονομικό ποσό προέκυψε μετά από μια εκτίμηση της αξίας της εταιρείας ύψους 270 εκατομμυρίων δολαρίων, μαζί με μια επένδυση ύψους 90 εκατομμυρίων δολαρίων που προβλέπει την περαιτέρω επέκταση των δραστηριοτήτων της startup. Πρόκειται, μάλιστα, για το μεγαλύτερο ποσό που έχει καταβληθεί ποτέ για ελληνική startup.

Με την αγορά της η Delivery Hero, η εταιρεία παράδοσης εστιατορίων με έδρα το Βερολίνο που δραστηριοποιείται κυρίως σε αναδυόμενες αγορές, εξαγόρασε την InstaShop, και περίπου 500.000 χρήστες σε πέντε αγορές, όπου οι άνθρωποι μπορούν να παραγγείλουν τρόφιμα και άλλες οικιακές προμήθειες, είδη φαρμακείου, λουλούδια και άλλα είδη.

Η μεγαλύτερη εξαγορά της Delivery Hero στη Μέση Ανατολή & τη Βόρεια Αφρική

 

Η πώληση της InstaShop με έδρα το Ντουμπάι στην Delivery Hero, ύψους 360 εκατ. δολαρίων, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εξόδους στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. Αν εξαιρέσουμε την Τουρκία (όπου η Delivery Hero εξαγόρασε την Yemeksepeti έναντι 589 εκατ. δολαρίων το 2015), είναι η μεγαλύτερη εξαγορά της Delivery Hero στη Μέση Ανατολή & Βόρεια Αφρική.

Η Delivery Hero δήλωσε ότι η εξαγορά αποτιμά την εταιρεία στα 360 εκατομμύρια δολάρια, 270 εκατομμύρια δολάρια προκαταβολικά συν επιπλέον 90 εκατομμύρια δολάρια με βάση την επίτευξη ορισμένων στόχων ανάπτυξης από την InstaShop.

Επί του παρόντος δραστηριοποιείται σε πέντε αγορές: Αραβικά ΕμιράταΛίβανοΑίγυπτοΜπαχρέιν και Ελλάδα, την πατρίδα των ιδρυτών της, Ιωάννας Αγγελιδάκη και Γιάννη Τσιώρη.

Η συμφωνία οδήγησε, επίσης, σε μια μεγάλη νίκη για τους ιδρυτές και τους επενδυτές, καθώς η InstaShop, που ιδρύθηκε το 2015, είχε συγκεντρώσει συνολικά μεταξύ 7 και 10 εκατ. δολαρίων πριν από την έξοδό της στην Delivery Hero. Το TechCrunch είχε αναφέρει ότι η συνολική αύξηση της InstaShop ήταν 7 εκατομμύρια δολάρια, ενώ σε συνέντευξή της η συνιδρύτρια Ιωάννα Αγγελιδάκη που δημοσιεύθηκε στο Forbes Middle East σημείωσε ότι η startup είχε συγκεντρώσει συνολικά 10 εκατομμύρια δολάρια.

Οι πρώτοι επενδυτές της InstaShop

Instashop: Το μεγαλύτερο ποσό που έχει καταβληθεί ποτέ για ελληνική startup

H Instahop είχε ξεκινήσει τη λειτουργία της το 2015 με 365.000 δολάρια από την Jabbar Internet Group με έδρα το Ντουμπάι και το ελληνικό VC VentureFriends. Οι δύο επενδυτές, το 2016, στη συνέχεια επένδυσαν άλλα 750.000 δολάρια, όπως αναφέρει το menabytes.com. Η υπόλοιπη επένδυση προφανώς προήλθε, επίσης, από την Jabbar και την VentureFriends.

Ένα άλλο όνομα που έπεσε στο τραπέζι των κεφαλαίων της InstaShop ήταν η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Souq, η οποία είχε επενδύσει ένα άγνωστο ποσό στην InstaShop τον Οκτώβριο του 2016. Ωστόσο, δεν είναι άμεσα σαφές εάν η Souq, η οποία εξαγοράστηκε από την Amazon το 2017, είχε εκποιήσει το μερίδιό της στην InstaShop ή κατείχε κάτι κατά τη στιγμή της πώλησης στην Delivery Hero.

Ποια η φιλοσοφία πίσω από τη λειτουργία της InstaShop

Instashop: Το μεγαλύτερο ποσό που έχει καταβληθεί ποτέ για ελληνική startup

Από την αρχή της Covid-19 εποχής οι εφαρμογές παράδοσης τροφίμων και ειδών παντοπωλείου έχουν γνωρίσει μεγάλη επιχειρηματική άνθιση. Οι άνθρωποι που απέφευγαν (και συνεχίζουν να αποφεύγουν) τις πολυσύχναστες τοποθεσίες μπορούν να παραγγείλουν τα ψώνια τους και άλλα αγαθά από την ασφάλεια του σπιτιού τους.

Η ιδέα για την εφαρμογή InstaShop προήλθε από τις απογοητευτικές εμπειρίες του ιδρυτή της, Γιάννη Τσιώρη με την παραγγελία ειδών παντοπωλείου μέσω τηλεφώνου, σύμφωνα με όσα αναφέρει το greekcitytimes.com, αρκετά νωρίτερα βέβαια από την εμφάνιση της πανδημίας. Ο ίδιος ήρθε σε επαφή ένα χρόνο αργότερα με την Ιωάννα Αγγελιδάκη, και τα υπόλοιπα αποτελούν, πια, ιστορία.

«Η συνεργασία με την Delivery Hero είναι μια μεγάλη ευκαιρία για εμάς να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε την επιχείρησή μας και να αξιοποιήσουμε την τεχνογνωσία του ομίλου», δήλωσε ο κύριος Τσιώρης για την εξαγορά του project του.

«Μου άρεσε πραγματικά να συνεργάζομαι με την Delivery Hero σε αυτή τη συμφωνία και είμαι ενθουσιασμένος που θα συνεχίσουμε να επεκτείνουμε περαιτέρω την εμβέλεια και την ποιότητα των υπηρεσιών μας στην InstaShop. Η Delivery Hero είναι ένα δίκτυο που καθοδηγείται από φιλόδοξους ιδρυτές και επιχειρηματίες όπως εμείς, και είμαστε υπερήφανοι που γινόμαστε μέρος αυτής της οικογένειας».

 

Instagram will load in the frontend.

 

Οι υπηρεσίες του InstaShop δεν περιορίζονται, όμως, μόνο στα είδη παντοπωλείου. Η εφαρμογή παράδοσης συνδέει, επίσης, τους χρήστες με καταστήματα ειδών κατοικίδιων ζώωναρτοποιείαφαρμακεία, ακόμη και ανθοπωλεία, ενώ τα προϊόντα παραδίδονται στους χρήστες μέσα σε 90 λεπτά.

Ενώ η startup έχει γραφεία σε όλη τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, διαθέτει, επίσης, μια ομάδα μηχανικών λογισμικού στη Θεσσαλονίκη. Η Delivery Hero διατηρεί, επίσης, δεσμούς

 

με την Ελλάδα, καθώς πρόκειται για την εταιρεία που αγόρασε την ελληνική υπηρεσία παράδοσης τροφίμων e-Food το 2015.

Η λειτουργία των «online «παντοπωλείων» στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

Instagram will load in the frontend.

Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα οι ηλεκτρονικές αγορές καταλαμβάνουν σημαντικό μέρος των μεριδίων εσόδων. Το 2020, σύμφωνα με τη Network International, οι αγοραστές των ΗΑΕ ξόδεψαν περίπου 40% περισσότερα χρήματα από τις παραδοσιακές μεθόδους αγορών. Το ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο περιλαμβάνει κυρίως προϊόντα παντοπωλείου για την κάλυψη καθημερινών αναγκών, ενώ κατά την διάρκεια της πανδημίας, η αγορά ειδών παντοπωλείου ήταν ο μεγαλύτερος ωφελημένος που αυξήθηκε περίπου τρεις φορές. Ακόμη και μετά τη χαλάρωση της κατάστασης, οι πελάτες επέμειναν στις ηλεκτρονικές αγορές παντοπωλείου.

Αν και η πανδημία ήταν ο βασικός παράγοντας για την αύξηση της ζήτησης των ηλεκτρονικών καταστημάτων επιχειρήσεων, είναι, επίσης, επιλογή των ΗΑΕ να ακολουθήσουν τις τάσεις. Πολλά παντοπωλεία καταφέρνουν να παραμείνουν και να αναπτυχθούν στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου, με το το Instashop να αποτελεί ένα από τα πιο τρανταχτά παραδείγματα, στην ηλεκτρονική αγορά των ΗΑΕ.

 

Πηγή: newsbeast.gr