Τεχνολογία

Το πρώτο ρομποτικό πλοίο ετοιμάζεται να αλλάξει την ναυσιπλοΐα

Πρόστιμο- μαμούθ 572 εκατ. δολαρίων στην Johnson & Johnson

Η οικολογική πρόταση για το μέλλον των ταξιδιών είναι εδώ.

Μέχρι και σήμερα το μέλλον για τα αυτοδηγούμενα οχήματα δεν είναι κάτι που ανήκει στο απώτερο μέλλον. Για κανένα  λόγο. Ήδη την τελευταία δεκαετία υπάρχουν σχέδια για αυτοκίνητα που θα μας πηγαίνουν από μόνα τους στον προορισμό, drones που θα παραδίδουν δέματα αγοραστών και τρένα που θα διασχίζουν ολόκληρες χώρες εξίσου χωρίς οδηγό – και σ’ ευχαριστούμε γι’ αυτό Elon Musk. Τα πλοία, ήταν προφανώς  ο επόμενος στόχος.

Η SEA-KIT είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Αγγλία στον χώρο της ναυσιπλοΐας. Γνωστή στον επιχειρηματικό χώρο για τις υποθαλάσσιες εξορύξεις πετρελαίου αλλά και φυσικού αερίου, η SEA-KIT είχε πάντα στους στόχους τους ένα στόλο από αυτοοδηγουμένα πλοία που θα διανύουν ωστόσο πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις από εκείνες της δουλειάς ή του σπιτιού σου. Όπως για παράδειγμα να είναι σε θέση να διασχίσουν τον Ατλαντικό ωκεανό.

Το πρώτο ρομποτικό πλοίο ετοιμάζεται να αλλάξει την ναυσιπλοΐα

Το πρώτο ρομποτικό πλοίο ετοιμάζεται να αλλάξει την ναυσιπλοΐαΤο πρώτο ρομποτικό πλοίο ετοιμάζεται να αλλάξει την ναυσιπλοΐα

Το πρώτο ρομποτικό πλοίο ετοιμάζεται να αλλάξει την ναυσιπλοΐα

Το πρώτο ρομποτικό πλοίο ετοιμάζεται να αλλάξει την ναυσιπλοΐα

Δεν ξέρουμε αν ένας στόλος από ρομποτικά πλοία είναι κάτι το άμεσο, αλλά το Maxlimer είναι το πρωτότυπο που θα φέρει εις πέρας αυτή την αποστολή: να διασχίσει μόνο του τον ωκεανό. Ουσιαστικά, ξεκινάει μία μεγάλη μέρα στη γενικότερη ιδέα της ναυσιπλοΐας, μιας και θα είναι το πρώτο πλοίο χωρίς πλήρωμα. Χωρίς καπετάνιο, χωρίς πηδαλιούχο, χωρίς τίποτα. Αυτό, σημαίνει αυτομάτως περισσότερο χώρο για εμπορεύματα αλλά και την απώλεια αρρωστιών ή κατάθλιψης κατά την διάρκεια του ταξιδιού. Ένα ρομποτικό πλοίο θα μπορεί να διασχίσει σε καλύτερους χρόνους τις εμπορικές διαδρομές μιας και θα είναι «ακούραστο», ενώ η λειτουργία του αναμένεται να σηματοδοτήσει και μία σημαντική μείωση στους μέχρι τώρα ρύπους. Αναμένεται να χρησιμοποιεί μέχρι και λιγότερο από το 5% των καυσίμων που χρησιμοποιούν σήμερα τα εμπορικά πλοία. Έχουν όλα όμως να κάνουν με το εμπόριο;

Νωρίτερα την φετινή χρονιά, η SEA-KIT απέσπασε το βραβείο Shell Ocean Discovery X-Prize για την καινοτόμα λειτουργεία του, κερδίζοντας μάλιστα και ένα έπαθλο 7 εκατομμυρίων δολαρίων για άριστη χρήση των θαλάσσιων χαρτών. Αυτό σημαίνει πως το πλοίο, αν έχει στη διάθεση του και το κατάλληλο λογισμικό, μπορεί να ξεκινήσει μία σειρά από ερευνητικά προγράμματα στους ωκεανούς ώστε να μάθουμε ακόμη περισσότερο για το αβυσσαλέο και σκοτεινό κομμάτι των υδάτων που ποτέ δεν είχαμε προηγουμένως την ευκαιρία να γνωρίσουμε. Ή ακόμη και στις μεταφορές. Φαντάζεσαι να σε πηγαίνουν μέχρι την Κρήτη χωρίς πλήρωμα; Σε κάθε περίπτωση, ανοίγονται μία σειρά από ευκαιρίες και δραστηριότητες που ο ανθρώπινος παράγοντας θα τις καθιστούσε δύσκολες ως και αδύνατες.

Αναμένεται να ξεκινήσει τα ταξίδια του στα μέσα του 2020 και να αλλάξει όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Με την επιστήμη στο πλευρό της ανθρωπότητας.