Business

25 χρόνια Lidl Hellas: Επενδύσεις 1,4 δισ. ευρώ – Τα νέα σχέδια και η φιλοσοφία του «δημοκρατικού» brand

Ιούνιος 1999. Λίγο πριν τις ευρωεκλογές και ενώ οι Έλληνες πάρταραν δίχως αύριο στον «ναό της Σοφοκλέους» η Lidl, η γερμανική αλυσίδα hard discount του ομίλου Schwarz, κάνει ντεμπούτο στην ελληνική αγορά, ανοίγοντας 10 καταστήματα με 450 εργαζόμενους. Πολλοί πίστεψαν ότι ήταν το σούπερ μάρκετ των φτωχών και των μεταναστών.

ΑΒ Βασιλόπουλος και Lidl διεκδικούν τη δεύτερη θέση στην οργανωμένη λιανική τροφίμων

Fast forward στο 2024. Και πάλι ευρωεκλογές. Η Lidl συμπληρώνει 25 χρόνια στην ελληνική αγορά και τα 10 καταστήματα έχουν γίνει 230, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων έχει ξεπεράσει τους 6.700.

Με επενδύσεις πάνω από 1,4 δισ. ευρώ αυτές τις δυόμισι δεκαετίες και έχοντας πλασαριστεί στο top3 του ελληνικού λιανεμπορίου σήμερα ακόμη και οι πλούσιοι ψωνίζουν «από τα Lidl». Όχι μόνο επειδή η οικονομική κατάσταση στην χώρα μας δεν είναι ίδια με το 1999, αλλά και γιατί η γερμανική αλυσίδα άλλαξε το προφίλ της. Από την περιορισμένη γκάμα των 900 ανώνυμων προϊόντων, σήμερα διαθέτει 2.500 κωδικούς, μεταξύ των οποίων και επώνυμα είδη, με το 60% του τζίρου της να προέρχεται από πωλήσεις προϊόντων Ελλήνων προμηθευτών.

«Μεγαλώνουμε μαζί με την Ελλάδα»

Στη γιορτή για τα 25 χρόνια που δραστηριοποιείται η αλυσίδα στη χώρα μας, ο κος Martin Brandenburger, πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς και της Lidl Κύπρου, ανέφερε χθες ότι η αλυσίδα μεγαλώνει μαζί με την Ελλάδα και τους προμηθευτές της, προσθέτοντας ότι «ξεκάθαρος στόχος για εμάς είναι να καλύψουμε τις καθημερινές ανάγκες της κατανάλωσης εύκολα, απλά και γρήγορα».

Στον αργυρό της ιωβηλαίο η Lidl Ελλάς έχει προαναγγείλει την υλοποίηση νέων επενδύσεων ύψους 120 εκατ. ευρώ έως το 2026, οι οποίες αφορούν σε νέα καταστήματα, βελτιώσεις των εγκαταστάσεών της και «πράσινες» δράσεις ενεργειακής εξοικονόμησης.

Αξιόπιστος συνεργάτης

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του επικεφαλής της Lidl Hellas, η αλυσίδα αποτελεί έναν φερέγγυο συνεργάτη για τους Έλληνες προμηθευτές προχωρώντας σε αποπληρωμή εντός 41 ημέρες έναντι 117 ημερών που είναι ο μέσος όρος της αγοράς.

Επίσης αναφερόμενος στη συνεργασία με τους εγχώριους προμηθευτές σημείωσε ότι οι εξαγωγές που κάνουν τα ελληνικά προϊόντα μέσω του μητρικού ομίλου Schwarz σε 31 αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, ανήλθαν πέρυσι σε 0,5 δισ. ευρώ.

Νέο κατάστημα

Σε ό,τι αφορά τα φετινά επενδυτικά πλάνα, ο κ. Brandenburger γνωστοποίησε ότι μέχρι το τέλος καλοκαιριού θα λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα στην Αθήνα.

Παράλληλα σημείωσε ότι ξεκίνησε τον Ιούνιο πιλοτικά το πρώτο self checkout ταμείο στη Σίνδο, στη Θεσσαλονίκη και σε δύο μήνες το εγχείρημα θα έρθει στην Αθήνα. Στόχος είναι μέχρι τα τέλη του 2026 τα ταμεία αυτοεξυπηρέτησης να επεκταθούν σε όλα τα καταστήματα του δικτύου.

Παράλληλα η Lidl ενισχύει την paperless πολιτική της στο πλαίσιο της οποίας στο τέλος Ιουλίου θα δίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονική απόδειξη και όχι έγχαρτη στους κατόχους της κάρτας Lidl Plus.

«Δημοκρατικό» brand

«Παραμένουμε ένα ‘δημοκρατικό’ brand, που δίνει τη δυνατότητα σε όλες και όλους να απολαύσουν ποιοτικά προϊόντα, σε απολύτως προσιτές τιμές, τις καλύτερες της αγοράς», επεσήμανε ο κος Brandenburger.

Ας σημειωθεί ότι η αλυσίδα για πρώτη φορά παίρνει και πολιτική θέση, δημιουργώντας καμπάνια στήριξης των ευρωεκλογών, προτρέποντας τους πολίτες να ψηφίσουν κατά την εκλογική διαδικασία της 9ης Ιουνίου.

Σχετικά με το θέμα των τιμών, ο κος Brandenburger στο περιθώριο της εκδήλωσης ανέφερε σε εκπροσώπους του Τύπου ότι τον Ιούνιο οι τιμές των προϊόντων στην αλυσίδα είναι μειωμένες κατά 2,5% περίπου σε σχέση με την περσινή χρονιά, ρυθμός διπλάσιος σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά.