Υγεία

Αυξημένη κρεατινίνη: 6 τρόποι για να την μειώσετε (εικόνες)

Αυξημένη κρεατινίνη: 6 τρόποι για να την μειώσετε (εικόνες)

Η κρεατινίνη είναι ένα φυσιολογικό, αλκαλικό συστατικό του αίματος και των ούρων, που απεκκρίνεται από τους νεφρούς.

Η ημερήσια παραγωγή της κρεατινίνης από τον οργανισμό είναι σταθερή και ανάλογη της μυϊκής μάζας, ενώ ένα μικρό μέρος της προέρχεται από την κατανάλωση κόκκινου κρέατος.

Η κρεατινίνη φιλτράρεται από το αίμα με την βοήθεια των νεφρών κατά την σπειραματική διήθηση και σωληναριακή έκκριση και σε μικρό ποσοστό επαναπορροφάται.

Οι φυσιολογικές τιμές κρεατινίνης αίματος είναι 0,7-1,3 mg/dl για τους άντρες και 0,6-1,1 mg/dl για τις γυναίκες (μικρές διαφορές μπορεί να υπάρχουν από εργαστήριο σε εργαστήριο).

Τα αυξημένα επίπεδα κρεατινίνης στο αίμα υποδεικνύουν δυσλειτουργία στα νεφρά και την ικανότητά τους να απομακρύνουν τοξίνες και άλλα υπολείμματα από τον οργανισμό.

Δείτε στην gallery που ακολουθεί 6 τρόπους να «ρίξετε» τα επίπεδα κρεατινίνης στον οργανισμό σας.

Πηγή: healthline.com

Αυξημένη κρεατινίνη: 6 τρόποι για να την μειώσετε (εικόνες)

Αποφεύγετε τα συμπληρώματα κρεατίνης: Η κρεατίνη είναι μια φυσική ένωση που παράγεται στο συκώτι και μεταφέρεται μέσω των μυών στον οργανισμό δίνοντας ενέργεια. Όταν ο οργανισμός δεν κάνει τις απαραίτητες καύσεις και δεν την αξιοποιεί πλήρως, αυτή μετουσιώνεται σε κρεατινίνη.

Αυξημένη κρεατινίνη: 6 τρόποι για να την μειώσετε (εικόνες)

Μειώστε την πρόσληψη πρωτεΐνης: Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων πρωτεΐνης, όπως είναι το κόκκινο κρέας, μπορεί έστω και παροδικά, να αυξήσει τα επίπεδα κρεατινίνης στον οργανισμό.

Αυξημένη κρεατινίνη: 6 τρόποι για να την μειώσετε (εικόνες)

Αυξήστε την πρόσληψη υγρών: Η αφυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των επιπέδων της κρεατινίνης στον οργανισμό.

Αυξημένη κρεατινίνη: 6 τρόποι για να την μειώσετε (εικόνες)

Ελαττώστε την έντονη άσκηση: Η έντονη προπόνηση και η μυϊκή καταπόνηση που αυτή συνεπάγεται, μπορεί να αυξήσει απότομα τα επίπεδα κρεατινίνης.

Αυξημένη κρεατινίνη: 6 τρόποι για να την μειώσετε (εικόνες)

Αυξήστε την πρόσληψη φυτικών ινών: Μελέτες έχουν δείξει ότι άτομα με χρόνια νεφρική νόσο που αύξησαν την πρόσληψη φυτικών ινών (φρούτα, λαχανικά, τροφές ολικής άλεσης), διαπίστωσαν σημαντική μείωση των επιπέδων κρεατινίνης. Πρόκειται όμως για ένα ζήτημα το οποίο χρήζει περεταίρω ιατρικής διερεύνησης.

Αυξημένη κρεατινίνη: 6 τρόποι για να την μειώσετε (εικόνες)

Φασκόμηλο: Το φασκόμηλο χρησιμοποιείται χρόνια στην κινεζική ιατρική για την αντιμετώπιση περιπτώσεων νεφρικής ανεπάρκειας. Μελέτες επισημαίνουν ότι έχει θετικά οφέλη για τον οργανισμό αλλά η κατανάλωσή του θα πρέπει πάντα να γίνεται έπειτα από συνεννόηση με τον θεράποντα ιατρό.