Υγεία

Διαλογισμός: Μπορεί πραγματικά να μειώσει το άγχος;

Διαλογισμός: Μπορεί πραγματικά να μειώσει το άγχος;

Ο διαλογισμός μπορεί μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία, καθώς προσφέρει χαλάρωση, αυξάνει τη συγκέντρωση και μειώνει το στρες.

Νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Psychoneuroendocrinology διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κάνουν τακτικά διαλογισμό, μπορούν να αποβάλουν ταχύτερα το άγχος.

Οι ερευνητές εξέτασαν 29 ανθρώπους που έκαναν διαλογισμό για μεγάλο χρονικό διάστημα (τουλάχιστον τρεις ώρες την εβδομάδα, τα τελευταία τρία χρόνια) και 26 άτομα που δεν διαλογίζονταν. Κατόπιν υπέβαλαν τα μέλη των δύο ομάδων σε μία δοκιμασία άγχους και εξέτασαν τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίθηκαν.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι όσοι έκαναν διαλογισμό είχαν ταχύτερη ανάκτηση κορτιζόλης μετά από ένα αγχωτικό περιστατικό, γεγονός που σημαίνει ότι τα επίπεδα της κορτιζόλης (δηλαδή της ορμόνης του στρες) μειώθηκαν πιο γρήγορα σε σχέση με τα επίπεδα κορτιζόλης εκείνων που δεν έκαναν διαλογισμό.

«Παρόλο που είναι νωρίς να συζητήσουμε για τα ισχυρά αποτελέσματα του διαλογισμού σχετικά με τη φυσιολογία της ανταπόκρισης στο στρες, αυτή η μελέτη, μεταξύ άλλων, υποδεικνύει ότι η πρακτική μπορεί πράγματι να σχετίζεται με τον τρόπο με τον οποίο το σώμα μας αντιμετωπίζει τις απειλές» δήλωσε ο Liudmila Gamaiunova, υποψήφιος διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο της Λωζάννης και ένας από τους συγγραφείς της μελέτης.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι η σχέση μεταξύ μιας διαδεδομένης πρακτικής διαλογισμού και της ταχύτερης αντίδρασης στο άγχος σχετίζεται με την αποδοχή. Πιο συγκεκριμένα, η αποδοχή μπορεί να λειτουργήσει ως μία στρατηγική που ρυθμίζει τα συναισθήματα. Συνεπώς, οι άνθρωποι που έκαναν διαλογισμό, αποδέχονταν τα γεγονότα ταχύτερα και είχαν την τάση να ανακάμπτουν γρηγορότερα από το στρες.

Αυτό υποδηλώνει ότι η αποδοχή, μία δεξιότητα που συχνά αναπτύσσεται μέσα από μία πρακτική διαλογισμού, μπορεί να προκαλέσει μία ψυχοφυσιολογική απάντηση στο άγχος.

Πηγή: mindbodygreen.com