Διατροφή

Αποχή από τα γαλακτοκομικά: 6 οφέλη για την υγεία (εικόνες)

Αποχή από τα γαλακτοκομικά: 6 οφέλη για την υγεία (εικόνες)

Οι άνθρωποι που έχουν δυσανεξία στη λακτόζη δεν παράγουν αρκετή ποσότητα του ενζύμου λακτάση, το οποίο είναι υπεύθυνο για τη διάσπαση της λακτόζης (των σακχάρων του γάλακτος) σε γλυκόζη και γαλακτόζη.

Αυτό σημαίνει ότι η λακτόζη μετακινείται απευθείας στο κόλον αντί να υποβληθεί σε επεξεργασία ή να απορροφηθεί από το σώμα, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα όπως φούσκωμα, κράμπες, διάρροια και αέρια. Οι περισσότεροι άνθρωποι με δυσανεξία στη λακτόζη, έχουν πρωτογενή δυσανεξία στη λακτόζη, πράγμα που σημαίνει ότι ο οργανισμός τους μπορούσε να τη διασπάσει κατά τη νηπιακή και παιδική ηλικία, αργότερα όμως άρχισαν να βιώνουν ενοχλήσεις μετά την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων.

Για να διαπιστώσετε αν έχετε δυσανεξία στα γαλακτοκομικά, αφαιρέστε τα από τη διατροφή σας για κάποιο διάστημα. Αν μετά τη σταδιακή επανεισαγωγή τους, διαπιστώσετε ότι τα συμπτώματα επανεμφανίζονται, πιθανώς έχετε ευαισθησία ή δυσανεξία στη λακτόζη.

Δείτε στις παρακάτω εικόνες τα οφέλη της αποχής από την κατανάλωση γαλακτοκομικών.

Αποχή από τα γαλακτοκομικά: 6 οφέλη για την υγεία (εικόνες)

Λιγότερη φλεγμονή στο σώμα. Η φλεγμονή μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα υγείας, όπως διαταραχές του θυρεοειδούς και πόνους στις αρθρώσεις. Η κατανάλωση λιπαρών ψαριών ή ιχθυελαίων, καθώς και τροφές όπως το αβοκάντο, τα καρύδια και οι σπόροι μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση της φλεγμονής.

Αποχή από τα γαλακτοκομικά: 6 οφέλη για την υγεία (εικόνες)

Η επιδερμίδα σας θα δείχνει πιο όμορφη. Το σώμα απομακρύνει τα απόβλητα και τις τοξίνες μέσω της ούρησης, της αφόδευσης και των πόρων της επιδερμίδας. Αν έχετε ευαισθησία στη λακτόζη, είναι πιθανό να εμφανίσετε σπυράκια, εξανθήματα, ακόμη και έκζεμα.

Αποχή από τα γαλακτοκομικά: 6 οφέλη για την υγεία (εικόνες)

Βελτιώνεται η υγεία του πεπτικού: Τα πρόσθετα και συντηρητικά στο γάλα, τα τυριά και τα άλλα γαλακτοκομικά, προκαλούν φλεγμονή και ανωμαλίες στο μικροβίωμα του εντέρου. Μπορούν επίσης να προκαλέσουν διάφορες ευαισθησίες, καθώς και υπερανάπτυξη μυκήτων και φλεγμονής στο πεπτικό που οδηγούν σε κόπωση, δυσφορία στομάχου και ναυτία.

Αποχή από τα γαλακτοκομικά: 6 οφέλη για την υγεία (εικόνες)

Ομαλοποιείται η λειτουργία του εντέρου. Όταν το σώμα δεν μπορεί να διασπάσει τη λακτόζη, προκαλείται διάρροια. Ο λόγος είναι ότι αυξάνεται η ποσότητα νερού στο έντερο μέσω των γαλακτοκομικών. Άλλοι, λιγότερο συχνά, εμφανίζουν δυσκοιλιότητα.

Αποχή από τα γαλακτοκομικά: 6 οφέλη για την υγεία (εικόνες)

Μπορεί να χάσετε βάρος. Η λακτόζη είναι ζάχαρη, η οποία μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση βάρους.

Αποχή από τα γαλακτοκομικά: 6 οφέλη για την υγεία (εικόνες)

Θα σταματήσει ο πόνος στο στομάχι, το φούσκωμα και τα αέρια. Όταν το σώμα δεν μπορεί να διασπάσει τη λακτόζη, δημιουργεί οξέα και αέρια στην πεπτική οδό.

Πηγή: prevention.com