Διατροφή Υγεία

Χολίνη: Ο ρόλος της, η αναγκαία ποσότητα και πού θα τη βρείτε (εικόνες)

Μητσοτάκης: Self test σε λιανεμπόριο, μέσα μεταφοράς και delivery στο τέλος της εβδομάδας

Η χολίνη είναι μια σύνθετη ουσία απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία των οργάνων και των συστημάτων του σώματος.

Μικρές ποσότητες χολίνης παράγονται στο συκώτι, χρειάζεται ωστόσο η πρόσληψή της μέσω των τροφών για να αποφευχθεί η ανεπάρκεια και η έλλειψη.

Η χολίνη δεν είναι ούτε βιταμίνη ούτε μέταλλο, συχνά όμως κατατάσσεται στο σύμπλεγμα βιταμινών Β λόγω της ομοιότητας των ιδιοτήτων και των λειτουργιών της με αυτές τις βιταμίνες.

Η συνιστώμενη πρόσληψη χολίνης εξαρτάται από την ηλικία.

0-6 μηνών: 125 mg την ημέρα

7-12 μηνών: 150 mg την ημέρα

1-3 ετών: 200 mg την ημέρα

4-8 ετών: 250 mg την ημέρα

9-13 ετών: 375 mg την ημέρα

14-18 ετών (γυναίκες/άντρες): 400/550 mg την ημέρα (αντίστοιχα)

γυναίκες 18+: 425 mg την ημέρα

άντρες 18+: 550 mg την ημέρα

έγκυοι: 450 mg την ημέρα

γυναίκες που θηλάζουν: 550 mg την ημέρα

Ο ρόλος της χολίνης στην εγκυμοσύνη

Εξέχοντα ρόλο στην εγκεφαλική ανάπτυξη και λειτουργία των παιδιών παίζει η χολίνη που λαμβάνει η μέλλουσα μητέρα στην εγκυμοσύνη της. Η επαρκής πρόσληψη χολίνης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης εξασφαλίζει στο παιδί γνωστικά οφέλη καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του.

Όπως σημειώνουν οι ερευνητές, οι απαιτήσεις του οργανισμού της εγκύου σε χολίνη είναι αυξημένες, ωστόσο πολλές γυναίκες δεν λαμβάνουν τα συνιστώμενα 450 mg την ημέρα.

Οι καλύτερες πηγές χολίνης είναι οι εξής:

Χολίνη: Ο ρόλος της, η αναγκαία ποσότητα και πού θα τη βρείτε (εικόνες)

Κουνουπίδι: 24,2 mg σε μισό φλιτζάνι (118 ml)

Χολίνη: Ο ρόλος της, η αναγκαία ποσότητα και πού θα τη βρείτε (εικόνες)

Μπρόκολο: 31,3 mg σε μισό φλιτζάνι (118 ml)

Χολίνη: Ο ρόλος της, η αναγκαία ποσότητα και πού θα τη βρείτε (εικόνες)

Σολομός (μερίδα 110 γρ.): 62,7 mg

Χολίνη: Ο ρόλος της, η αναγκαία ποσότητα και πού θα τη βρείτε (εικόνες)

Μπακαλιάρος (μερίδα 85 γρ.): 248 mg

Χολίνη: Ο ρόλος της, η αναγκαία ποσότητα και πού θα τη βρείτε (εικόνες)

Αυγό: 113 mg σε ένα μεγάλο βραστό αυγό

Χολίνη: Ο ρόλος της, η αναγκαία ποσότητα και πού θα τη βρείτε (εικόνες)

Συκώτι κοτόπουλου (μερίδα 68 γρ.): 222 mg

Χολίνη: Ο ρόλος της, η αναγκαία ποσότητα και πού θα τη βρείτε (εικόνες)

Μοσχαρίσιο συκώτι (μερίδα 68 γρ.): 290 mg