Διατροφή Υγεία

Χρόνιος πόνος, πρήξιμο & φλεγμονή: 11 τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματα (εικόνες)

Χρόνιος πόνος, πρήξιμο & φλεγμονή: 11 τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματα (εικόνες)

Φυσιολογικά, η φλεγμονή είναι ένας αμυντικός μηχανισμός που αναπτύσσεται από το ανοσοποιητικό σύστημα κατά την επίδραση ή εισβολή στον οργανισμό διάφορων βλαπτικών παραγόντων, όπως π.χ. μικρόβια, ιοί, χημικές ουσίες, τραυματισμοί κ.λπ.

Συνέπειες αυτής της φλεγμονώδους διεργασίας είναι ορισμένα κλινικά φαινόμενα που είναι χαρακτηριστικά της φλεγμονής.

Τα φαινόμενα αυτά είναι ο πόνος, το οίδημα (πρήξιμο), η ερυθρότητα και η θερμότητα στη θέση της φλεγμονής.

Εάν υποφέρετε από οξύ ή χρόνιο πόνο, δυσκαμψία στις αρθρώσεις ή αισθάνεστε πρησμένοι, ελέγξτε τη διατροφή σας και αποφεύγετε να τρώτε τα παρακάτω:

Χρόνιος πόνος, πρήξιμο & φλεγμονή: 11 τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματα (εικόνες)

Αλκοόλ: Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλκοόλ, συγκεκριμένα πάνω από ένα ποτό για τις γυναίκες και πάνω από δύο για τους άνδρες σε καθημερινή βάση, συμβάλλει σε επιπλοκές που συνδέονται με τη φλεγμονή.

Χρόνιος πόνος, πρήξιμο & φλεγμονή: 11 τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματα (εικόνες)

Σούπες κονσέρβας: Είναι πλούσιες σε γλουταμινικό μονονάτριο (MSG), το οποίο προκαλεί χρόνια φλεγμονή, παχυσαρκία και διαβήτη.

Χρόνιος πόνος, πρήξιμο & φλεγμονή: 11 τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματα (εικόνες)

Μπέικον: Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η κατανάλωση ακόμη και μίας φέτας κατεργασμένου κρέατος καθημερινά, αυξάνει τον κίνδυνο ορθοκολικού καρκίνου κατά 18%.

Χρόνιος πόνος, πρήξιμο & φλεγμονή: 11 τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματα (εικόνες)

Επεξεργασμένα δημητριακά: Τα δημητριακά πρωινού με ζάχαρη και αρωματικές ουσίες, μπορεί να θεωρούνται υγιεινά, έρευνες όμως έχουν δείξει ότι συνδέονται με φλεγμονή και καρδιακή νόσο. Μελέτη του 2019 διαπίστωσε ότι η κατά 10% αύξηση στην κατανάλωση πολύ επεξεργασμένων τροφίμων προκάλεσε 12% αύξηση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων.

Χρόνιος πόνος, πρήξιμο & φλεγμονή: 11 τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματα (εικόνες)

Ντόνατς: Είναι πλούσια σε ζάχαρη και προκαλούν απότομη αύξηση του σακχάρου και των κυτοκινών, οι οποίες συνδέονται με προφλεγμονώδη κατάσταση. Περιέχουν επίσης πολλά τρανς λιπαρά τα οποία προκαλούν φλεγμονή και καρδιακές παθήσεις.

Χρόνιος πόνος, πρήξιμο & φλεγμονή: 11 τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματα (εικόνες)

Αλλαντικά: Τα επεξεργασμένα κρέατα περιέχουν τελικά προϊόντα προχωρημένης μη ενζυματικής γλυκοζυλίωσης (AGEs), τα οποία αυξάνουν τα επίπεδα φλεγμονής.

Χρόνιος πόνος, πρήξιμο & φλεγμονή: 11 τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματα (εικόνες)

Αναψυκτικά: Μελέτη του 2018 έδειξε ότι οι γυναίκες που καταναλώνουν περισσότερα αναψυκτικά, έχουν υψηλότερους δείκτες φλεγμονής και αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο συγκριτικά με όσες τα αποφεύγουν.

Χρόνιος πόνος, πρήξιμο & φλεγμονή: 11 τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματα (εικόνες)

Ζάχαρη: Τα γλυκά προκαλούν φλεγμονή σε όλο το σώμα. Η ζάχαρη, οι χρωστικές και τα συντηρητικά καταστρέφουν την εντερική χλωρίδα και οδηγούν σε σύνδρομο διαρρέοντος εντέρου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εισέρχονται στην κυκλοφορία του αίματος, επικίνδυνα συστατικά των τροφών.

Χρόνιος πόνος, πρήξιμο & φλεγμονή: 11 τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματα (εικόνες)

Ωμέγα-6 λιπαρά: Τα ωμέγα-3 και τα ωμέγα-6 λιπαρά είναι απαραίτητα για τον οργανισμό αλλά πρέπει να βρίσκονται σε ισορροπία. Τα ωμέγα-6 είναι φλεγμονώδη και συμβάλλουν στις χρόνιες παθήσεις. Καταναλώνετε με μέτρο καλαμποκέλαιο, σόγια, βαμβακέλαιο, ηλιέλαιο και κραμβέλαιο.

Χρόνιος πόνος, πρήξιμο & φλεγμονή: 11 τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματα (εικόνες)

Τηγανητά: Έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι τρώνε συχνά τηγανητά, έχουν αυξημένους δείκτες φλεγμονής.

Χρόνιος πόνος, πρήξιμο & φλεγμονή: 11 τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματα (εικόνες)

Άσπρο ψωμί: Τα προϊόντα από λευκό αλεύρι είναι πολύ επεξεργασμένα και στερούνται φυτικών ινών και θρεπτικών συστατικών. Το σώμα τα διασπά γρήγορα με αποτέλεσμα την απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα που οδηγεί και σε αύξηση της φλεγμονής.