Διατροφή Υγεία

Γκρανόλα: Τι είναι, τα οφέλη & οι κίνδυνοι (εικόνες)

Κρούσματα σήμερα: 2.562 νέα ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ - 7 θάνατοι σε 24 ώρες, 124 οι διασωληνωμένοι

Η γκρανόλα (granola) είναι μείγμα δημητριακών με βάση τη βρόμη, ξηρούς καρπούς και μέλι και καταναλώνεται συνήθως στο πρωινό σε γάλα, γιαούρτι ή χυμούς.

Μπορεί επίσης να περιέχει αποξηραμένα φρούτα, σπόρους, μπαχαρικά κλπ.

Με την προσθήκη των διάφορων συστατικών, η γκρανόλα αποκτά μεγαλύτερες ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε, σίδηρο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, χαλκό και σελήνιο.

Η γκρανόλα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και ιχνοστοιχεία, αλλά και σε θερμίδες.

Δείτε στις παρακάτω εικόνες τα οφέλη αλλά και τους κινδύνους από την άμετρη κατανάλωση.

Γκρανόλα: Τι είναι, τα οφέλη & οι κίνδυνοι (εικόνες)

Αύξηση του βάρους: Η γκρανόλα δίνει πολλές θερμίδες, καθώς συχνά περιέχει πρόσθετα λιπαρά και σάκχαρα. Επιπλέον θερμίδες δίνουν επίσης τα φυτικά έλαια, το λάδι καρύδας και το βούτυρο ξηρών καρπών που μπορεί να περιέχει. Σε συνδυασμό με τα πρόσθετα σάκχαρα, συμβάλλει στην αύξηση του βάρους και τον κίνδυνο μεταβολικής νόσου, διαβήτη, τερηδόνας και ορισμένων μορφών καρκίνου. Επιλέγετε γκρανόλα χωρίς συστατικά, όπως σοκολάτα, μέλι, αποξηραμένα φρούτα και πρόσθετα σάκχαρα.

Γκρανόλα: Τι είναι, τα οφέλη & οι κίνδυνοι (εικόνες)

Ρίχνει τη χοληστερόλη: Βοηθά στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης. Η βρόμη περιέχει Β-Γλυκάνη, μια διαλυτή ίνα που μειώνει την ολική και την «κακή» (LDL) χοληστερόλη. Αυτό σημαίνει ότι τρώγοντας γκρανόλα, μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο καρδιακής νόσου.

Γκρανόλα: Τι είναι, τα οφέλη & οι κίνδυνοι (εικόνες)

Διαχείριση της αρτηριακής πίεσης: Η γκρανόλα μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε την υπέρταση. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι πλούσιες σε φυτικές ίνες τροφές συμβάλλουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Γκρανόλα: Τι είναι, τα οφέλη & οι κίνδυνοι (εικόνες)

Αντιοξειδωτικά: Η προσθήκη καρύδας, σπόρων chia και βραζιλιάνικων καρυδιών στην γκρανόλα, αυξάνει την πρόσληψη αντιοξειδωτικών. Τα συστατικά αυτά βοηθούν στην καταπολέμηση της φλεγμονής, καθώς παρέχουν γαλλικό οξύ, κουερσετίνη, σελήνιο και βιταμίνη Ε.

Γκρανόλα: Τι είναι, τα οφέλη & οι κίνδυνοι (εικόνες)

Συνδυασμός φυτικών ινών και πρωτεϊνών: Η κατανάλωση βρόμης, ξηρών καρπών και σπόρων, συστατικών πλούσιων σε φυτικές ίνες, αυξάνει το αίσθημα κορεσμού και βοηθά στον έλεγχο της όρεξης. Τα πλούσια σε πρωτεΐνες αμύγδαλα, καρύδια, κάσιους, κολοκυθόσποροι και σουσάμι, επίσης συμβάλλουν στη μείωση της πείνας κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Πηγή: Medical Daily