Διατροφή

Λουτεολίνη: Το φυσικό αντιφλεγμονώδες κατά του στρες – Σε ποιες τροφές θα το βρείτε

Λουτεολίνη: Το φυσικό αντιφλεγμονώδες κατά του στρες – Σε ποιες τροφές θα το βρείτε

Η χρόνια φλεγμονή αποτελεί την υποκείμενη αιτία πολλών ασθενειών. Ενώ πολλά πράγματα μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή στο σώμα, από το άγχος, τη ρύπανση, τον ανεπαρκή ύπνο, το κάπνισμα έως και την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν πολλά φυσικά θρεπτικά συστατικά που την καταπολεμούν ή μας βοηθούν να την διατηρήσουμε υπό έλεγχο. Ένα τέτοιο θρεπτικό συστατικό είναι και η λουτεολίνη, η οποία υπάρχει σε μια ποικιλία φυτικών τροφών.

Τι είναι η λουτεολίνη;
Η λουτεολίνη πρόκειται για ένα κοινό φλαβονοειδές που βρίσκεται σε πολλά φρούτα, λαχανικά και βότανα. «Τα φλαβονοειδή είναι ένας τύπος αντιοξειδωτικού – συγκεκριμένα μια πολυφαινόλη – που βοηθά τα φυτικά κύτταρα να αμυνθούν ενάντια σε μια ποικιλία περιβαλλοντικών ή περισταστιακών στρεσογόνων παραγόντων», μας εξηγούν οι ειδικοί.

Όταν καταναλώνετε τροφές φυτικής προέλευσης που τα περιέχουν, τα φλαβονοειδή προστατεύουν τα κύτταρα από βλάβες που προκαλούνται από το οξειδωτικό στρες και τη φλεγμονή. «Συγκεκριμένα, η λουτεολίνη έχει αποδειχθεί ότι έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις δράσεις» προσθέτουν.

Πώς ωφελεί την υγεία
Η πλειονότητα των πλεονεκτημάτων της λουτεολίνης σχετίζεται με τις αντιφλεγμονώδεις δράσεις της, που μπορούν να ενισχύσουν την υγεία του οργανισμού και την ευεξία σε όλους τους τομείς, σύμφωνα με επιστημονική μελέτη στο National Library of Medicine.

Η λουτεολίνη σχετίζεται με μείωση της ομίχλης του εγκεφάλου, μειωμένο στρες και συμπτώματα άγχους, βελτιωμένη μνήμη και μειωμένο κίνδυνο γνωστικής εξασθένισης. Έχει επίσης συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και βελτιωμένη καρδιαγγειακή υγεία – πιθανώς λόγω των επιδράσεών του στη μείωση της φλεγμονής στα αιμοφόρα αγγεία μας – και έχει επίσης εμπλακεί στη βελτιωμένη θεραπεία του καρκίνου καθώς έχει αντικαρκινικές ιδιότητες, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Σε ποιες τροφές υπάρχει φυσικά
Οι καλύτερες τροφές που μπορούμε να το βρούμε περιλαμβάνουν:

Κολοκύθα
Η αγαπημένη φθινοπωρινή κολοκύθα είναι «πλούσια» σε λουτεολίνη. Μπορείτε να ψήσετε την κολοκύθα και να την κάνετε πουρέ σε μια ζεστή σούπα με γήινα μπαχαρικά όπως κανέλα και γαρύφαλλο.

Εξίσου καλοί είναι και οι σπόροι κολοκύθας που μπορείτε να τσιμπολογήσετε ή να τους ενσωματώσετε σε οποιεσδήποτε συνταγές, καθώς περιέχουν μικρές ποσότητες αυτού του φλαβονοειδούς που καταστρέφει τη φλεγμονή.

Μαϊντανός
Ο μαϊντανός είναι ένα από τα ιδιαίτερα ωφέλιμα βότανα, καθώς αποτελεί βασική «πηγή» μικροθρεπτικών συστατικών που προάγουν τη νευρολογική υγεία, με κύρια τη λουτεολίνη (και το φυλλικό οξύ) μεταξύ άλλων.

Ο μαϊντανός μπορεί να συμβάλλει στην ενίσχυση της ψυχικής φυσικής κατάστασης, της υγείας του εγκεφάλου, των επιπέδων ενέργειας και της συνολικής γνωστικής λειτουργίας.

Ραντίτσιο
Αυτό το μωβ φυλλώδες λαχανικό είναι μια άλλη εξαιρετική πηγή λουτεολίνης, καθιστώντας το μια καλή επιλογή για χρήση ως βάση για σαλάτες ή ακόμα και για υποκατάστατο αντί για τορτίγιες.

Χρησιμοποιώντας τα φύλλα του μπορείτε εύκολα να φτιάξετε υγιεινά τάκος γεμίζοντας ένα φύλλο ραντίτσιο με άλλα ψιλοκομμένα λαχανικά, αβοκάντο και μια καθαρή πρωτεΐνη, καρυκευμένη με κύμινο και ρίγανη και μια έκρηξη φρέσκου στυμμένου λάιμ.

Πράσινες πιπεριές
Εκτός από το ότι είναι πλούσιες σε λουτεολίνη, οι πράσινες πιπεριές περιέχουν επίσης πολλές άλλες βιοδραστικές ενώσεις «που επιδεικνύουν αντιοξειδωτικές, αντιβακτηριακές, αντιμυκητιακές, ανοσοκατασταλτικές και ανοσοδιεγερτικές ιδιότητες και αντιδιαβητικές, αντικαρκινικές και νευροπροστατευτικές δραστηριότητες», σύμφωνα με επιστημονική ανασκόπηση στο ιατρικό περιοδικό Moclecules.

Μπορείτε να τις δοκιμάσετε ωμές και ψιλοκομμένες σε μια πολύχρωμη σαλάτα ή ψητές σε πολύχρωμα σουβλάκια μαζί με άλλα εποχιακά λαχανικά.
ΠΗΓΗ vita.gr