Διατροφή

Ο επιχειρηματίας που έχει μπει σε όλα τα ελληνικά σπίτια

Η επιστήμη μίλησε: To στρες κάνει καλό

Δεν υπάρχει Ελληνίδα μητέρα που δεν έχει μαγειρέψει προϊόντα του

Δεν υπάρχει, και σας προκαλώ να μου βρείτε ένα, ελληνικό νοικοκυριό που δεν έχει μέσα στο ψυγείο του προιόντα από την εταιρεία “Μπάρμπα Στάθης”. Ποια νοικοκυρά σε απόγνωση δεν ξεπάγωσε στα γρήγορα αρακά, φασολάκια και δεκάδες άλλα λαχανικά για να ταίσει υγιείνα την οικογένειά της;

Οι Έλληνες αγάπησαν την ευκολία που προσέφερε στο μαγείρεμα, πρωτοποριακό για την εποχή που ξεκίνησε. Βέβαια δεν ήταν πάντα τόσο εύκολα τα πράγματα για τον δαιμόνιο επιχειρηματία Ιωάννη Μιχαϊλίδη, όταν το 1969, από τη Δράμα οραματίστηκε ότι μπορεί να γίνει κυρίαρχος στο χώρο των λαχανικών, εισάγοντας στην αγορά κατεψυγμένα λαχανικά.

Τότε οι Έλληνες τα θεώρησαν κακής ποιότητας, δεύτερης διαλογής, και ήταν πολύ διστακτικοί ως προς την κατανάλωσής τους.

Ο επιχειρηματίας που έχει μπει σε όλα τα ελληνικά σπίτια

Τότε όμως δύο γεγονότα αντίστρεψαν το κλίμα. Το ηλεκτρικό ψυγείο εμφανίστηκε και μέσα σε λίγα χρόνια η τιμή του έπεσε και ήταν προσιτό για τα ελληνικά νοικοκυριά. Όπως σε όλα έτσι και στο φαγητό, ήταν υπερβολικοί αποθηκεύοντας μεγάλες ποσότητες λαχανικών, λες και δεν υπήρχε αύριο. Δεύτερο γεγονός που βοήθησε στη μεγέθυνση της εταιρείας, ήταν η είσοδος στην αγορά εργασίας της γυναίκας.

Η ελληνίδα σύζυγος μπήκε μεν στο χώρο εργασίας, αλλά δεν απαλλάχθηκε από τις δουλειές του σπιτιού. Έτσι έπρεπε να βρει τρόπο να εξοικονομήσει χρόνο για να τα προλαβαίνει όλα. Τα κατεψυγμένα λαχανικά ήταν μια λύση.

Ο επιχειρηματίας που έχει μπει σε όλα τα ελληνικά σπίτια

Τα χρόνια περνούσαν, τα προιόντα αυξάνονταν, και η εταιρεία με το χαριτώμενο λογότυπο, γιγαντώθηκε. Το 1990 μπήκε στο ελληνικό χρηματιστήριο, εξαγοράστηκε από τη Δέλτα και σήμερα κατέχει με διαφορά τη πρωτιά στην Ελλάδα, ενώ και οι εξαγωγές της σε όλο το κόσμο είναι αξιομνημόνευτες.

Απίστευτο όμως είναι ότι ο Έλληνας σε έρευνες που έχουν γίνει, ταυτίζουν τα λαχανικά με τον μπάρμπα Στάθη, 50% αγοράζουν αποκλειστικά μόνο από τη συγκεκριμένη εταιρεία λαχανικά, ενώ τα σλόγκαν και ο χαριτωμένος αγρότης που εμφανίζονται στις συσκευασίες είναι καθολικώς αναγνωρίσιμα.

Το όραμα ενός επιχειρηματία δικαιώθηκε και έγινε συνώνυμο του ελληνικού μαγειρέματος.