Διατροφή

Ποια λαχανικά πρέπει να τρώγονται μαγειρεμένα (εικόνες)

Italian Open: Θρίαμβος της Σβιάτεκ στον τελικό της Ρώμης (vids)

Τα ωμά ή τα μαγειρεμένα λαχανικά έχουν υψηλότερη θρεπτική αξία;

Πολλοί πιστεύουν ότι το μαγείρεμα αφαιρεί τις βασικές βιταμίνες και καταστρέφει τα ευεργετικά ζωντανά ένζυμα.

Το θέμα δεν είναι τόσο απλό. Είναι σίγουρα ευεργετική για την υγεία η κατανάλωση ωμών λαχανικών. Εξίσου σημαντική όμως είναι η κατανάλωση μαγειρεμένων λαχανικών.

Ο λόγος είναι το μαγείρεμα διασπά τα σκληρά τοιχώματα των κυττάρων και καθιστά ευκολότερη την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.

Δείτε παρακάτω τα 5 λαχανικά που αξίζει να τρώτε μαγειρεμένα.

Ποια λαχανικά πρέπει να τρώγονται μαγειρεμένα (εικόνες)

Σπαράγγια: Είναι πλούσια στις αντικαρκινικές βιταμίνες A, C και E, καθώς και σε φολικό οξύ. Λόγω των σκληρών τοιχωμάτων των κυττάρων τους, το σώμα δυσκολεύεται να απορροφήσει αυτά τα θρεπτικά συστατικά, κάτι που διορθώνεται με το μαγείρεμά τους.

Ποια λαχανικά πρέπει να τρώγονται μαγειρεμένα (εικόνες)

Σπανάκι: Είναι πλούσιο σε φολικό οξύ, μια βιταμίνη του συμπλέγματος Β απαραίτητη για την ανάπτυξη των κυττάρων και την αναπαραγωγική υγεία. Μελέτη του 2002 έδειξε ότι το μαγείρεμά του στον ατμό διατηρεί σταθερά τα επίπεδα φολικού οξέος. Αυτό είναι καλό γιατί το σπανάκι συρρικνώνεται στο βράσιμο. Όσο περισσότερο τρώτε λοιπόν, τόσο περισσότερο φολικό οξύ θα λάβετε.

Ποια λαχανικά πρέπει να τρώγονται μαγειρεμένα (εικόνες)

Ντομάτες: Αν τρώτε μόνο ωμές ντομάτες, λαμβάνετε μόλις το 4% του ισχυρού αντιοξειδωτικού που περιέχουν και δεν είναι άλλο από το λυκοπένιο. Ο λόγος είναι ότι οι ωμές ντομάτες έχουν σκληρά κυτταρικά τοιχώματα που δυσκολεύουν την απορρόφηση του λυκοπενίου από το σώμα. Όταν μαγειρεύονται όμως, το σώμα μπορεί να το αξιοποιήσει πολύ πιο εύκολα.

Ποια λαχανικά πρέπει να τρώγονται μαγειρεμένα (εικόνες)

Κολοκύθα: Όπως το καρότο, η κολοκύθα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά (β-καροτένιο), τα οποία απορροφώνται πιο εύκολα όταν μαγειρευτεί.

Ποια λαχανικά πρέπει να τρώγονται μαγειρεμένα (εικόνες)

Καρότα: Είναι πλούσια σε β-καροτένιο, το οποίο δίνει στα καρότα το χαρακτηριστικό πορτοκαλί χρώμα τους και είναι απαραίτητο για την υγεία των ματιών. Το β-καροτένιο μετατρέπεται στο σώμα σε βιταμίνη Α, η οποία εκτός από την όραση είναι απαραίτητη για το ανοσοποιητικό και την επιδερμίδα. Μελέτη του 2002 διαπίστωσε ότι το μαγείρεμα του καρότου αυξάνει την ποσότητα του β-καροτένιου που απορροφά το σώμα.

Πηγή: prevention.com