Υγεία

Κάταγμα: 12 τροφές για ταχύτερη επούλωση των οστών (pics)

Κάταγμα: 12 τροφές για ταχύτερη επούλωση των οστών (pics)

Το κάταγμα είναι σπάσιμο του οστού ή του χόνδρου και στην πλειονότητα των περιπτώσεων είναι αποτέλεσμα τραύματος.

Μπορεί, εντούτοις, να είναι συνέπεια ασθένειας του οστού που οδηγεί στην αποδυνάμωσή του, όπως η οστεοπόρωση.

Αν έχετε υποστεί κάταγμα, δείτε ποιες τροφές πρέπει να καταναλώνετε για να επουλωθεί ταχύτερα το οστό, αλλά και για να έχετε γενικά δυνατά οστά.

Κάταγμα: 12 τροφές για ταχύτερη επούλωση των οστών (pics)

Γαλακτοκομικά: Το εμπλουτισμένο γάλα, το τυρί και το γιαούρτι είναι μερικές από τις καλύτερες πηγές ασβεστίου και βιταμίνης D, δύο απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για τη δύναμη και την ανάπτυξη των οστών.

Κάταγμα: 12 τροφές για ταχύτερη επούλωση των οστών (pics)

Μαϊντανός: Το αγαπημένο μυρωδικό αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ.

Κάταγμα: 12 τροφές για ταχύτερη επούλωση των οστών (pics)

Σολομός: Τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, είναι πλούσια σε βιταμίνη D και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία επίσης παίζουν ρόλο στον σχηματισμό κολλαγόνου. Συνδυάστε τα με πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μπρόκολο ή κουνουπίδι.

Κάταγμα: 12 τροφές για ταχύτερη επούλωση των οστών (pics)

Σταφύλια: Το αγαπημένο καλοκαιρινό φρούτο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Κ. Τα ¾ ενός φλιτζανιού θα καλύψουν το 25% των ημερήσιων αναγκών σας.

Κάταγμα: 12 τροφές για ταχύτερη επούλωση των οστών (pics)

Μαύρα φασόλια: Είναι καλή πηγή μαγνησίου, απαραίτητου για την ταχύτερη θεραπεία του σκελετού.

Κάταγμα: 12 τροφές για ταχύτερη επούλωση των οστών (pics)

Αυγά: Είναι πλούσια σε βιταμίνη D, την οποία οι οργανισμός χρειάζεται για να δεσμεύσει το ασβέστιο. Περιέχουν επίσης μικρές ποσότητες ασβεστίου και μαγνησίου. Επιπλέον είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, σίδηρο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Κάταγμα: 12 τροφές για ταχύτερη επούλωση των οστών (pics)

Σαρδέλες: Είναι καλή πηγή ασβεστίου που ενισχύει τα οστά. Οι έφηβοι χρειάζονται 1300 mg ασβεστίου, οι γυναίκες 1200 mg και οι άνδρες 1000 mg την ημέρα.

Κάταγμα: 12 τροφές για ταχύτερη επούλωση των οστών (pics)

Κέιλ: Είναι πλούσιο σε βιταμίνη Κ, την οποία ο οργανισμός χρειάζεται για να δεσμεύσει το ασβέστιο στη διαδικασία σχηματισμού του οστού.

Κάταγμα: 12 τροφές για ταχύτερη επούλωση των οστών (pics)

Πιπεριές: Οι γλυκές πιπεριές και ειδικά οι κόκκινες είναι πλούσιες σε βιταμίνη C, απαραίτητη για τον σχηματισμό κολλαγόνου, το οποίο χρειάζονται τα οστά. Μισό φλιτζάνι πιπεριές περιέχουν περισσότερη βιταμίνη C από ένα πορτοκάλι.

Κάταγμα: 12 τροφές για ταχύτερη επούλωση των οστών (pics)

Σπόροι κολοκύθας: Είναι καλή πηγή μαγνησίου, ένα μέταλλο που βοηθά στην απορρόφηση ασβεστίου και ενισχύει τη δύναμη και τη σταθερότητα των οστών.

Κάταγμα: 12 τροφές για ταχύτερη επούλωση των οστών (pics)

Τόνος: Το ασβέστιο είναι αποτελεσματικό μόνο όταν συνδυάζεται με βιταμίνη D, η οποία βρίσκεται σε μεγάλη ποσότητα στα λιπαρά ψάρια, όπως ο τόνος, ο σολομός και οι σαρδέλες.

Κάταγμα: 12 τροφές για ταχύτερη επούλωση των οστών (pics)

Γάλα σόγιας: Αν έχετε δυσανεξία στη λακτόζη, το εμπλουτισμένο γάλα σόγιας είναι μία εξίσου καλή πηγή ασβεστίου.

Πηγή: Reader’s digest