Διατροφή Υγεία

Κόκκινο πιπέρι: 9 σημαντικά οφέλη για την υγεία σας (εικόνες)

Κρήτη: "Τον ξάδελφό μου τον δολοφόνησαν, δεν αυτοκτόνησε"

Το κόκκινο πιπέρι ή πιπέρι cayenne προέρχεται από ποικιλία της πιπεριάς τσίλι και η καυτερή του γεύση οφείλεται στην ουσία καψαϊκίνη.

Το πιπέρι cayenne αποτελεί εξαιρετική πηγή β-καροτενίου, ενός αντιοξειδωτικού που προστατεύει τα κύτταρα από την καταστροφική δράση των ελεύθερων ριζών και η επαρκής πρόσληψή του σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο πολλών ασθενειών.

Είναι επίσης πλούσιο σε βιταμίνη Α, ενώ περιέχει βιταμίνη Β6, βιταμίνη Ε, βιταμίνη C, ριβοφλαβίνη, κάλιο και μαγγάνιο.

Δείτε τα σημαντικά οφέλη για την υγεία από τη συστηματική κατανάλωση κόκκινου πιπεριού:

Κόκκινο πιπέρι: 9 σημαντικά οφέλη για την υγεία σας (εικόνες)

Ανακουφίζει τους πόνους των αρθρώσεων και των μυών: Η καψαϊκίνη, η ουσία που δίνει στο πιπέρι την καυτερή γεύση, αποτελεί βασικό συστατικό πολλών θεραπειών για τους πόνους της αρθρίτιδας και τους μυϊκούς πόνους. Ανακατέψτε λίγο κόκκινο πιπέρι με 2-3 κουταλάκια του γλυκού ελαιόλαδο. Απλώστε στις αρθρώσεις που πονάνε και καλύψτε με γάζα. Στην αρχή μπορεί να αισθανθείτε ήπιο κάψιμο, μετά από μία εβδομάδα όμως, η αίσθηση αυτή θα υποχωρήσει.

Κόκκινο πιπέρι: 9 σημαντικά οφέλη για την υγεία σας (εικόνες)

Βοηθά στην πέψη: Το κόκκινο πιπέρι ενισχύει την παραγωγή σάλιου μέσω της διέγερσης των σιελογόνων αδένων όταν ξεκινά η διαδικασία της πέψης. Βοηθά τη ροή των ενζύμων που χρειάζεται το πεπτικό για τη σωστή λειτουργία και αυξάνει την παραγωγή γαστρικών υγρών, απαραίτητων για τον μεταβολισμό των τροφών και των τοξινών.

Κόκκινο πιπέρι: 9 σημαντικά οφέλη για την υγεία σας (εικόνες)

Πηγή βιταμίνης Α: Το πιπέρι cayenne είναι καλή πηγή βιταμίνης Α, η οποία συμβάλλει στη διατήρηση καλής όρασης, στη βελτίωση της λειτουργίας του εγκεφάλου, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, στην ανάπλαση των κυττάρων και στη διατήρηση υγιούς δέρματος. Είναι σημαντικό αντιοξειδωτικό που μειώνει τη φλεγμονή και καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες.

Κόκκινο πιπέρι: 9 σημαντικά οφέλη για την υγεία σας (εικόνες)

Αντιμετωπίζει τη δυσοσμία του στόματος: Βοηθά στην παραγωγή σάλιου και διατηρεί το στόμα υγρό, κάτι που είναι απαραίτητο για την πρόληψη της κακοσμίας του στόματος.

Κόκκινο πιπέρι: 9 σημαντικά οφέλη για την υγεία σας (εικόνες)

Τονώνει την κυκλοφορία του αίματος: Εάν έχετε πρόβλημα στο κυκλοφορικό, το πιπέρι cayenne βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος σε συνδυασμό με τη φαρμακευτική αγωγή. Έρευνα έδειξε επίσης ότι η καψαϊκίνη βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Κόκκινο πιπέρι: 9 σημαντικά οφέλη για την υγεία σας (εικόνες)

Βελτιώνει τα συμπτώματα της ψωρίασης: Διπλή τυφλή μελέτη διαπίστωσε ότι η καψαϊκίνη βελτίωσε σημαντικά τον κνησμό και άλλα συμπτώματα της ψωρίασης.

Κόκκινο πιπέρι: 9 σημαντικά οφέλη για την υγεία σας (εικόνες)

Μειώνει τα επίπεδα σακχάρου: Έρευνα έδειξε ότι πάσχοντες από διαβήτη που κατανάλωσαν ένα γεύμα με μεγάλη ποσότητα κόκκινου πιπεριού χρειάστηκαν λιγότερη ινσουλίνη για να μειώσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Κόκκινο πιπέρι: 9 σημαντικά οφέλη για την υγεία σας (εικόνες)

Είναι καλό για το κρυολόγημα: Η καψαϊκίνη είναι ισχυρό αποσυμφορητικό. Διεγείρει την απελευθέρωση της βλέννας από τις αναπνευστικές οδούς και ανοίγει τους αεραγωγούς.

Κόκκινο πιπέρι: 9 σημαντικά οφέλη για την υγεία σας (εικόνες)

Ενισχύει την καύση θερμίδων: Μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση καυτερού πιπεριού βοήθησε 25 ενήλικες να αυξήσουν την ποσότητα των θερμίδων που έκαψαν. Μόλις μισό κουταλάκι του γλυκού πιπέρι καγιέν στο γεύμα, βοηθά στην καταστολή της όρεξης και το κάψιμο θερμίδων.

Πηγή: Reader’s digest