Κορωνοΐός Υγεία

Εξετάζονται περιστατικά φλεγμονών στην καρδιά μετά το εμβόλιο της Pfizer

«Μαχαιριά» της Ρωσίας στην Τουρκία: Αναστέλλει όλες τις πτήσεις μέχρι τον Ιούνιο!

Ανησυχία προκαλούν οι δηλώσεις του υπουργείου Υγείας του Ισραήλ την Κυριακή, σύμφωνα με το οποίο εξετάζεται ένας μικρός αριθμός φλεγμονών στην καρδιά σε ανθρώπους που έλαβαν το εμβόλιο των Pfizer/ Biontech κατά της Covid-19. Πάντως ακόμη δεν έχουν προκύψει συμπεράσματα.

Όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters, η Pfizer είπε πως δεν έχει παρατηρήσει υψηλότερο ποσοστό των περιστατικών από το αναμενόμενο στον γενικό ποσοστό.

Ο συντονιστής για την απάντηση του Ισραήλ στην πανδημία, Ναχμάν Ας, δήλωσε πως μια προκαταρκτική μελέτη έδειξε «δεκάδες περιστατικά» μυοκαρδίτιδας που εμφανίστηκαν ανάμεσα σε περισσότερους από 5 εκατομμύρια εμβολιασμένους, κυρίως μετά τη δεύτερη δόση.

Σύμφωνα με τον Ας, δεν είναι ξεκάθαρο αν αυτό ήταν ασυνήθιστα υψηλό ή αν συνδέεται με το εμβόλιο.

Τα περισσότερα περιστατικά αναφέρθηκαν σε ανθρώπους έως 30 ετών. «Το υπουργείο υγείας εξετάζει αν υπάρχει υπερβολική νοσηρότητα (ποσοστό νόσου) και αν μπορεί να αποδοθεί στα εμβόλια», είπε ο Ας.

Σε δηλώσεις του σε ραδιοφωνική συνέντευξη και στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο Ας έκανε λόγο για ένα «ερωτηματικό» και τόνισε ότι το υπουργείο Υγείας δεν έχει καταλήξει ακόμη σε κάποιο συμπέρασμα.

Ο καθορισμός μιας σύνδεσης, σημείωσε, θα είναι δύσκολη γιατί η μυοκαρδίτιδα, μια πάθηση που συχνά εξαφανίζεται χωρίς επιπλοκές, μπορεί να προκληθεί από μια ποικιλία ιών και ένας παρόμοιος αριθμός περιπτώσεων έχει αναφερθεί τα προηγούμενα χρόνια.

Η απάντηση της PfizerΕξετάζονται περιστατικά φλεγμονών στην καρδιά μετά το εμβόλιο της Pfizer

Η Pfizer ρωτήθηκε από το Reuters για τη μελέτη, και είπε πως είναι σε τακτική επαφή με το υπουργείο Υγείας του Ισραήλ για να επανεξετάσει τα δεδομένα για το εμβόλιο.

Η εταιρεία είπε ότι «γνωρίζει τις ισραηλινές παρατηρήσεις για μυοκαρδίτιδα που εμφανίστηκε κυρίως σε έναν πληθυσμό νεαρών ανδρών που έλαβαν το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech».

«Οι ανεπιθύμητες ενέργειες ελέγχονται τακτικά και διεξοδικά και δεν έχουμε παρατηρήσει υψηλότερο ποσοστό μυοκαρδίτιδας από αυτό που θα αναμενόταν στον γενικό πληθυσμό. Δεν έχει αποδειχθεί αιτιώδης σύνδεσμος με το εμβόλιο» δήλωσε η εταιρεία.

«Δεν υπάρχουν στοιχεία αυτή τη στιγμή για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι η μυοκαρδίτιδα είναι ένας κίνδυνος που σχετίζεται με τη χρήση του εμβολίου των Pfizer/ Biontech».

Ο Ναντάβ Νταβίντοβιτς, διευθυντής του ινστιτούτου δημόσιας υγείας του πανεπιστημίου Μπεν Γκουριόν, δήλωσε ότι ακόμη και εάν υπάρξει σύνδεση με τη μυοκαρδίτιδα και το εμβόλιο, δεν φαίνεται οι παρενέργειες να είναι τόσο σοβαρές ώστε να σταματήσει η χορήγησή του.

«Είναι μια κατάσταση που πρέπει να μελετηθεί και πρέπει να περιμένουμε για την τελική αναφορά αλλά σε μια εσωτερική ανάλυση φαίνεται ότι το ρίσκο να αρρωστήσεις από Covid-19 είναι πολύ υψηλότερος από τα ανεπιθύμητα συμβάντα του εμβολίου και το ρίσκο μυοκαρδίτιδας μετά το εμβόλιο είναι χαμηλό και προσωρινό», σημείωσε.