Διατροφή Υγεία

Οι 12 πιο υγιεινές λιπαρές τροφές (εικόνες)

Τα ζώδια της Τετάρτης (24/7) - «Φουρτούνες» για Καρκίνους, Ζυγούς, Ιχθύες

Για όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος ή προσέχουν απλώς τη διατροφή τους, οι τροφές με λιπαρά απαγορεύονται δια ροπάλου.

Εξαρτάται βέβαια από τα λιπαρά που επιλέγει κάποιος.

Τα μονοακόρεστα λιπαρά, καθώς και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ωφέλιμα για την υγεία, ενώ συγκεκριμένες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά είναι ωφέλιμες λόγω των βιταμινών, των μετάλλων και άλλων θρεπτικών στοιχείων που περιέχουν.

Δείτε παρακάτω 12 τροφές με καλά λιπαρά που πρέπει να περιλαμβάνει η διατροφή σας.

Φυστικοβούτυρο: Είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, οι οποίες ωφελούν το πεπτικό και συμβάλλουν στη μείωση της ολικής χοληστερόλης, βελτιώνοντας την καρδιαγγειακή υγεία.

Ελιές: Είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά που προλαμβάνουν την οξείδωση της χοληστερόλης και τις καρδιακές παθήσεις. Οι ελιές περιέχουν υγιεινά μονοακόρεστα λιπαρά, τα οποία έχει βρεθεί ότι μειώνουν τον κίνδυνο αθηροσκλήρωσης και αυξάνουν την καλή χοληστερόλη. Συμβάλλουν επίσης στην πρόληψη του καρκίνου αλλά και στην απώλεια βάρους.

Αβοκάντο: Είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά που ωφελούν την καρδιά, δεν περιέχει νάτριο, είναι όμως πλούσιο σε κάλιο γι’ αυτό συμβάλλει στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης. Έχει επίσης πολλές βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε και βιταμίνη Κ.

Σολομός: Είναι πλούσιος σε πολύτιμα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και συνδυάζει την άπαχη πρωτεΐνη με τα λιπαρά. Τα ωμέγα-3 μειώνουν τη φλεγμονή και τον κίνδυνο χρόνιων παθήσεων.

Τυρί: Ειδικά τα τυριά αργής ωρίμανσης έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο και πρωτεΐνες και συμβάλλουν στην υγεία των οστών και των δοντιών, στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και την υγεία του πεπτικού.

Ελαιόλαδο: Είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία σε αντίθεση με τα κορεσμένα και τα τρανς λιπαρά, ωφελούν την υγεία. Το ελαιόλαδο είναι βασικό συστατικό της μεσογειακής διατροφής. Οι πληθυσμοί της Μεσογείου έχουν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής και χαμηλότερο κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις, υψηλή αρτηριακή πίεση και εγκεφαλικά επεισόδια, σε σχέση με τους βορειοαμερικανούς και βορειοευρωπαίους. Ανάμεσα στα άλλα οφέλη που έχει για την υγεία, το ελαιόλαδο προλαμβάνει τον καρκίνο του μαστού, το Αλτσχάιμερ και την ελκώδη κολίτιδα.

Αυγά: Περιέχουν βιταμίνες, μέταλλα, αμινοξέα, πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας, σελήνιο, φώσφορο, χολίνη, βιταμίνη Β12, αντιοξειδωτικά και καροτενοειδή όπως η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη, που είναι απαραίτητα για την όραση.