Διατροφή Υγεία

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

Τραγωδία στο Χαϊδάρι: Απορριματοφόρο σκότωσε 39χρονη γυναίκα

Οι πρωτεΐνες έχουν πολλαπλά οφέλη για την υγεία, τα κυριότερα από τα οποία είναι η συμβολή τους στην ανάπτυξη της μυϊκής μάζας, η ευκολότερη απώλεια βάρους και η διατήρηση των επιπέδων ενέργειας κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες, τόσο ζωικής όσο και φυτικής προέλευσης, συμβάλλει στο αίσθημα του κορεσμού και αποτρέπει τις λιγούρες, ενώ σε συνδυασμό με τη σωματική άσκηση μπορεί να χαρίσει ένα δυνατό και σμιλεμένο σώμα.

Για τον μέσο ενήλικα, επαρκής θεωρείται η πρόσληψη 0,8 γραμμαρίων πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους. Επειδή οι πρωτεΐνες δεν αποθηκεύονται στο σώμα –σε αντίθεση με τα λιπαρά και τους υδατάνθρακες– χρειάζεστε καθημερινό «ανεφοδιασμό» μέσω της διατροφής σας.

Για να καλύψετε τις καθημερινές ανάγκες του οργανισμού σας σε πρωτεΐνες, μπορείτε να επιλέξετε από μια τεράστια ποικιλία τροφών. Δείτε μερικές από αυτές στην παρακάτω gallery και επιλέξτε!

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

1. Φασόλια Λίμα (ή βουτύρου): Δίνουν περίπου 21 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά μερίδα 100 γραμμαρίων

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

2. Καλαμπόκι: Δίνει περίπου 15,6 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά φλιτζάνι

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

3. Σολομός: Δίνει 22 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά μερίδα 90 γραμμαρίων

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

4. Μπρόκολο: Δίνει σχεδόν 2,6 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά φλιτζάνι

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

5. Κουνουπίδι: Δίνει 2 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά φλιτζάνι

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

6. Αυγό: Ένα μεγάλο αυγό δίνει 7 γραμμάρια πρωτεϊνών

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

7. Στήθος κοτόπουλο: Δίνει 26 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά μερίδα 135 γραμμαρίων

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

8. Βρόμη: Δίνει περίπου 17 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά μερίδα 100 γραμμαρίων

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

9. Τόνος: Δίνει 16 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά μερίδα 90 γραμμαρίων

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

10. Τέμπε (προϊόν σόγιας): Δίνει 16 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά μερίδα 90 γραμμαρίων

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

11. Φακές: Δίνουν 18 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά φλιτζάνι

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

12. Γαλοπούλα: Δίνει 13 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά μερίδα 100 γραμμαρίων

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

13. Στραγγιστό γιαούρτι: Δίνει περίπου 19 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά μερίδα 200 γραμμαρίων

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

14. Γάλα: Ένα ποτήρι αγελαδινό γάλα (250 ml) δίνει 8 γραμμάρια πρωτεϊνών

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

15. Φιστίκια Αιγίνης: Δίνουν 6 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά μερίδα 30 γραμμαρίων

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

16. Σπόροι κία: Δίνουν 5 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά μερίδα 30 γραμμαρίων

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

17. Ιππόγλωσσος: Μόλις μισό φιλέτο δίνει σχεδόν 30 γραμμάρια πρωτεϊνών

Οι 18 κορυφαίες πηγές πρωτεϊνών για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (pics)

18. Λαχανάκια Βρυξελλών: Δίνουν 3 γραμμάρια πρωτεϊνών ανά φλιτζάνι

Πηγή: Medical News Today