Διατροφή Υγεία

Βατόμουρα: 9 λόγοι για να τα εντάξετε στη διατροφή σας (εικόνες)

Βατόμουρα: 9 λόγοι για να τα εντάξετε στη διατροφή σας (εικόνες)

Τα βατόμουρα είναι πηγή πολλών θρεπτικών συστατικών, γεγονός που τα καθιστά υγιεινή και ωφέλιμη προσθήκη στη διατροφή.

Η συχνή κατανάλωσή τους, ρυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, βοηθά στην αντιμετώπιση της διάρροιας, μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου και βελτιώνει την υγεία της στοματικής κοιλότητας

Η φλούδα τους έχει επουλωτική δράση και τα φύλλα του φυτού χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση ποικίλων παθήσεων του πεπτικού.

Δείτε στη gallery που ακολουθεί 9 λόγους που πρέπει σήμερα κιόλας να τα εντάξετε στην διατροφή σας.

Βατόμουρα: 9 λόγοι για να τα εντάξετε στη διατροφή σας (εικόνες)

 

Αντιφλεγμονώδη δράση: Τα βατόμουρα είναι πλούσια σε βερβερίνη, μια βιοδραστική ουσία η οποία μειώνει τα επίπεδα σακχάρου και την κακή χοληστερόλη. Η συχνή κατανάλωσή τους βοηθά στην απώλεια βάρους, προστατεύει την υγεία της καρδιάς και μειώνει τα επίπεδα φλεγμονής στον οργανισμό.

Βατόμουρα: 9 λόγοι για να τα εντάξετε στη διατροφή σας (εικόνες)

 

Βελτιώνουν τη στοματική υγεία: Η συχνή κατανάλωση βατόμουρων μειώνει τον κίνδυνο φλεγμονωδών παθήσεων της στοματικής κοιλότητας, όπως είναι η συσσώρευση πλάκας και η ουλίτιδα. Μελέτες έδειξαν ότι η χρήση οδοντικού τζελ με γεύση βατόμουρου για 21 ημέρες, μείωσε σημαντικά την πλάκα και τον κίνδυνο ουλίτιδας.

Βατόμουρα: 9 λόγοι για να τα εντάξετε στη διατροφή σας (εικόνες)

 

Βελτιώνουν την καρδιακή και εγκεφαλική λειτουργία: Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε ανθοκυανίνες ενισχύουν την υγεία της καρδιάς και τη λειτουργία του εγκεφάλου. Οι ανθοκυανίνες μειώνουν την πηκτικότητα του αίματος και εμποδίζουν τον σχηματισμό θρόμβων.

Βατόμουρα: 9 λόγοι για να τα εντάξετε στη διατροφή σας (εικόνες)

 

Μειώνουν τον κίνδυνο διαβήτη: Η συχνή κατανάλωση βατόμουρων έχει αποδεχθεί ότι μειώνει την αντίσταση στην ινσουλίνη και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, προλαμβάνοντας τον διαβήτη και συμβάλλοντας στην διαχείριση των συμπτωμάτων του.

Βατόμουρα: 9 λόγοι για να τα εντάξετε στη διατροφή σας (εικόνες)

 

Μειώνουν τον κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου: Το μεταβολικό σύνδρομο, είναι μια σύνθετη παθολογική κατάσταση που αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, ισχαιμικού εγκεφαλικού και διαβήτη τύπου 2. Η συχνή κατανάλωση βατόμουρων μειώνει τα συμπτώματα του μεταβολικού συνδρόμου βελτιώνοντας την υγεία.

Βατόμουρα: 9 λόγοι για να τα εντάξετε στη διατροφή σας (εικόνες)

 

Αντιμικροβιακή δράση: Τα βατόμουρα είναι πλούσια σε ψευδάργυρο, μαγγάνιο και χαλκό, μέταλλα τα οποία ενισχύουν το ανοσοποιητικό και μειώνουν τον κίνδυνο λοιμώξεων.

Βατόμουρα: 9 λόγοι για να τα εντάξετε στη διατροφή σας (εικόνες)

 

Υψηλή θρεπτική αξία: Ένα τέταρτο φλιτζανιού αποξηραμένα βατόμουρα παρέχει 89 θερμίδες, ένα γραμμάριο πρωτεΐνης, ένα γραμμάριο λίπους, 18 γραμμάρια υδατανθράκων, τρία γραμμάρια φυτικών ινών, ενώ καλύπτει το 213% των ημερήσιων αναγκών σε βιταμίνη C και το 15% σε σίδηρο.

Βατόμουρα: 9 λόγοι για να τα εντάξετε στη διατροφή σας (εικόνες)

 

Αντιμετωπίζουν τη διάρροια: Η βερβερίνη μειώνει τον κίνδυνο βακτηριακών λοιμώξεων, όπως αυτές που προκαλούνται από το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού, και τα επεισόδια διάρροιας, καθώς επιβραδύνει τις κενώσεις.

Βατόμουρα: 9 λόγοι για να τα εντάξετε στη διατροφή σας (εικόνες)

 

Αντικαρκινική δράση: Τα βατόμουρα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, υδατάνθρακες και βιταμίνη C. Η συχνή κατανάλωσή τους προστατεύει τα κύτταρα από τις τοξίνες, μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου και καρδιαγγειακών παθήσεων.

Πηγή: Medical Daily