Ελλάδα Επικαιρότητα

Attica Συμμετοχών: Ποια είναι η ιδιοκτήτρια του Blue Horizon

Η Attica Συμμετοχών που βρέθηκε στο προσκήνιο της αρνητικής επικαιρότητας λόγω του τραγικού συμβάντος σε ένα από τα πλοία του στόλου της, το Blue Horizon, κατέχει πρωταγωνιστική θέση στις θαλάσσιες μεταφορές. Στην ομπρέλα της βρίσκονται οι θυγατρικές εταιρείες Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Africa Morocco Link και Hellenic Seaways, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία εξαγοράς της «χρεοκοπημένης» ΑΝΕΚ.

Η ιστορία του ομίλου Attica Συμμετοχών, στον στόλο του οποίου περιλαμβάνεται και το πλοίο Blue Horizon, ξεκινά από την περίοδο που κυβερνούσε τη χώρα ο Ελευθέριος Βενιζέλος, όταν το 2018 ιδρύθηκε η Γενική Εταιρεία Εμπορίου και Βιομηχανίας με κύρια δραστηριότητα τα άλευρα. Η μετατροπή της σε ακτοπλοϊκή εταιρεία έγινε με την εξαγορά της από τον Περικλή Παναγόπουλο, ενώ σημαντικοί σταθμοί αποτέλεσαν η μετέπειτα πώλησή της στον Ανδρέα Βγενόπουλο και η πρόσφατη απόκτηση των μετοχών από την Strix Holdings.

Attica Συμμετοχών: Η αλλαγή σελίδας

Το 1924, η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών με την επωνυμία Κυλινδρόμυλοι Αττικής. Για κάποιες δεκαετίες ασχολούνταν με την παραγωγή και εμπορία αλεύρων, δραστηριότητες που στη συνέχεια διακόπηκαν, με αποτέλεσμα για πολλά χρόνια να λειτουργεί η εταιρεία χωρίς αντικείμενο. Το «κέλυφος» της εταιρείας, όπως αποκαλούνταν οι ανενεργές τότε εταιρείες του Χρηματιστηρίου, απέκτησε ο Περικλής Παναγόπουλος το 1992, χρησιμοποιώντας την ως «όχημα» για την εισαγωγή των Επιχειρήσεων Παναγόπουλου στο ΧΑ. Ένα χρόνο μετά την εξαγορά της, η εταιρεία πήρε το όνομα Επιχειρήσεις Αττικής, ενώ ο εφοπλιστής ίδρυσε τη Superfast Ferries Ναυτιλιακή Α.Ε.

Η στρατηγική αυτή κίνηση του Π. Παναγόπουλου ήταν η αμέσως επόμενη, μετά την πώληση της ιδιόκτητης εταιρείας Royal Cruise Line προς την Norwegian Cruise Line, κίνηση που σηματοδότησε την διακοπή των δραστηριοτήτων στην αγορά κρουαζιέρας, με παράλληλη στροφή προς την επιβατηγό ναυτιλία.

Attica Συμμετοχών: Ηγέτης των θαλασσών

Τα πρώτα Superfast ναυπηγήθηκαν στη Γερμανία το 1993, κατόπιν παραγγελίας της ελληνικής εταιρείας και ξεκίνησαν τα ταξίδια τους το 1995 διασυνδέοντας την Ελλάδα με την Ιταλία. Πολλά ακόμα πλοία υπό διοίκησης Π. Παναγόπουλου κατασκευάστηκαν σε κορυφαία ναυπηγεία του κόσμου. Η παραλαβή τους έφερε την «επανάσταση» στην επιβατηγό – οχηματαγωγό ναυτιλία, λόγω της βελτίωσης του χρόνου διάρκειας των ταξιδιών. Η δραστηριότητα της εταιρείας έλαβε διεθνείς διαστάσεις, καθώς τα Superfast εξυπηρετούσαν στη συνέχεια πολλά δρομολόγια και στο εξωτερικό, με την Attica να αισθάνεται υπερήφανη ότι αποτέλεσε την πρώτη ελληνική εταιρεία που ταξίδεψε πέραν των ελληνικών χωρικών υδάτων.

Η πορεία που ακολούθησε, με την ενίσχυση του στόλου με νέα Superfast, συνεχίστηκε όταν αποφάσισε να επεκταθεί μέσω εξαγοράς και συγκεκριμένα της εταιρείας Γραμμές Στρίντζη Ναυτιλιακή η οποία είχε 11 πλοία. Η εξαγορά αυτή σηματοδότησε και την εμπορική της μετονομασία σε Blue Star Ferries. Ακολούθησαν μια σειρά κινήσεις, όπως η απόκτηση ποσοστού στην Hellas Flying Dolphins, νυν Hellenic Seaways, στις Μινωικές Γραμμές και στη ΔΑΝΕ, την οποία απέκτησε μέσω πλειστηριασμού.

Attica Συμμετοχών: Το επόμενο deal

Η αλλαγή εποχής έγινε όταν ο Περικλής Παναγόπουλος αποφάσισε να αποχωρήσει από τον κλάδο της ακτοπλοΐας το 2007, πουλώντας το ποσοστό που είχε στις Επιχειρήσεις Αττικής προς την Marfin Investment Group του Ανδρέα Βγενόπουλου. Ο ίδιος διατήρησε ενεργό δράση στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου με την εταιρεία Magna Marine.

Από τότε μέχρι σήμερα, η εταιρεία είχε εφαρμόσει σύγχρονη στρατηγική ανάπτυξης κι εκσυγχρονισμού, με εξαγορές πλοίων και ξενοδοχείων, όπως το Tinos Beach και Naxos Resort Beach Hotel, τα οποία προστέθηκαν στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας.

Attica Συμμετοχών: Το γεγονός που «στιγμάτισε»

Φθάνοντας στο σήμερα, η Attica Συμμετοχών, που εν τω μεταξύ έχει σε εξέλιξη τη διαδικασία απόκτησης της ΑΝΕΚ, «μαύρισε» την ιστορία της με τη δολοφονία επιβάτη, του 36χρονου Αντώνη, από το πλήρωμα του Blue Horizon. Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί ραγδαίες εξελίξεις για την εταιρεία, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος της Attica Group κ. Σπύρος Πασχάλης, μετά από 12 χρόνια που εργάζεται στην συγκεκριμένη θέση και 27 στην εταιρεία, δήλωσε την παραίτησή του, ενώ εξελίξεις αναμένονται και στη στρατηγική της επόμενης μέρας.