Ελλάδα

Αυτά είναι τα νέα εμπορικά κέντρα της Αθήνας – Πώς αλλάζει ο χάρτης

Αυτά είναι τα νέα εμπορικά κέντρα της Αθήνας - Πώς αλλάζει ο χάρτης
Σε outlet μετατρέπεται το εμπορικό κέντρο Athens Heart. Ποιες είναι οι τάσεις στα malls, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Pepper Hellas.

Αν και με αργούς ρυθμούς, ο χάρτης των εμπορικών κέντρων στην Ελλάδα, αλλάζει, με εμπορικά κέντρα, που εμφανίζουν καλές επιδόσεις να επεκτείνονται, ενώ σε κάποια που εμφανίζουν προοπτικές, αλλά αδυνατούν να επιτύχουν τους στόχους τους, μπαίνει επενδυτής. Αυτή φαίνεται να αποτελεί η περίπτωση του εμπορικού κέντρου Athens Heart στον Ταύρο, το οποίο έχει αναπτύξει η Pasal  Development, η οποία ανακοίνωσε, την περασμένη Παρασκευή, ότι ήρθε σε συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία Hines για την μεταβίβασή του σε αυτήν.

Ουσιαστικά, η επενδυτική εταιρεία σε κοινοπραξία με την Εθνική Τράπεζα θα προχωρήσει στην ανακατασκευή και μετατροπή του εμπορικού κέντρου Athens Heart σε premium εκπτωτικό εμπορικό 22.000 τ.μ.  με την ονομασία Gazi Outlets. Το νέο εμπορικό θα ολοκληρωθεί με ορίζοντα το 2021 και θα διαθέτει κινηματογραφικές αίθουσες, ενώ σκοπός των επενδυτών είναι να αποτελέσει ελκυστικό προορισμό αναψυχής και εστίασης.

Όπως εξάλλου, ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Hines, Paul Gomopoulos, τo Gazi Outlet θα αποτελέσει έναν συναρπαστικό προορισμό στην καρδιά της πρωτεύουσας, προσφέροντας τις καλύτερες ελληνικές και διεθνείς μάρκες ένδυσης, καταστήματα εστιατορίων και café καθώς και χώρους αναψυχής. «Θεωρούμε ότι το Γκάζι είναι μία πολύ ζωντανή και ελκυστική περιοχή, γνωστή και για το «Τεχνόπολις» κέντρο πολιτισμού και εκδηλώσεων τόσο στους Αθηναίους όσο και σε τουρίστες. Η Hines έχει ένα συνολικό χαρτοφυλάκιο εμπορικών ακινήτων άνω του 1 εκατομμυρίου τ.μ. και διεθνή εμπειρία στην ανάπτυξη και εκμετάλλευση εμπορικών κέντρων, ενώ έχει αναδειχθεί ο μεγαλύτερος διαχειριστής outlet mall στην Ρωσία. Έχουμε μια σαφή στρατηγική να επανατοποθετήσουμε το ακίνητο στην αγορά και να αξιοποιήσουμε τη διεθνή και τοπική εμπειρία μας για να δημιουργήσουμε έναν συναρπαστικό νέο προορισμό στην Αθήνα» σημείωσε.

Τι αναφέρει η έρευνα της Pepper Hellas

Την ίδια στιγμή, στη φάση της επέκτασης βρίσκονται τα εμπορικά κέντρα Golden Hall και Smart Park. Το πρώτο θα αποκτήσει νέες χρήσεις εμπορίου και αναψυχής συνολικής μικτής εκμισθώσιμης επιφάνειας περίπου 11,5 χιλ. τ.μ., αποτελώντας επένδυση ύψους 25 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, στο Smart Park θα προστεθούν 15.000 τετραγωνικών μέτρων, με το έργο να αποτελεί επένδυση 23 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος της χρονιάς.

Σύμφωνα με την έκθεση της εταιρείας συμβούλων ακινήτων Pepper Hellas, στην Ελλάδα η αναλογία της μέσης εκμισθώσιμης επιφάνειας, σε τετραγωνικά μέτρα, ανά 1.000 κατοίκους, είναι η χαμηλότερη σε όλη την Ευρώπη. Σε όλη, δηλαδή, την Επικράτεια, σύμφωνα με την έρευνα, σε 1.000 κατοίκους αντιστοιχούν 61 τ.μ. μικτής εκμισθώσιμης επιφάνειας εμπορικών χώρων, ενώ το μέγεθος αυτό αυξάνεται σε 99 τ.μ. στην Αττική. Στην Ελλάδα, υπάρχουν συνολικά 13 παραδοσιακού χαρακτήρα εμπορικά κέντρα, πέντε εκπτωτικά χωριά, τέσσερα πάρκα λιανεμπορίου και τέσσερα θεματικά κέντρα.

Στην Ευρώπη, υπάρχουν στα σχέδια εμπορικά κέντρα με συνολική επιφάνεια άνω των 200 εκατομμυρίων τ.μ., από τα οποία το 80% είναι παραδοσιακά malls. Επίσης, το 1/3 του συνολικού αποθέματος βρίσκεται στη Δυτική Ευρώπη, ενώ η Μεγάλη Βρετανία και η Γαλλία διαθέτουν συνολικά 53 εκατ. τ.μ. μικτής εκμισθώσιμης επιφάνειας.