Επικαιρότητα Κρήτη

Κρήτη: Αυτός είναι οι αλλαγές στον ΒΟΑΚ – Πως θα χρεώνονται τα διόδια (pics)

Εμβόλιο κατά του κορονοϊού: Χωρίς προβλήματα η τελική δοκιμή της CureVac

Λεπτομέρειες για τη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ρέθυμνο, αλλά και πληροφορίες για το τί θα γίνει με την κατεύθυνση Χανιά – Καστέλι, όπως επίσης και για το πώς θα χρεώνονται τα διόδια βλέπουν το φως της δημοσιότητας, και τα οποία θα παρουσιάσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης το απόγευμα στα Χανιά.

Τις λεπτομέρειες έδωσε στο zarpanews.gr η Διευθύντρια Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Ευγενία Καλοφωλιά. Η πολιτικός μηχανικός περιέγραψε τί ακριβώς προβλέπεται να κατασκευαστεί, βάσει των μελετών που έχουν κατατεθεί:

Σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου το πλάτος θα είναι 21,5 μέτρα, που περιλαμβάνουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μέτρων η καθεμία. Επίσης, από μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης σε κάθε κατεύθυνση πλάτους 2,5 μέτρων και μια κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο σκυροδέματος στη μέση.

Κρήτη: Αυτός είναι οι αλλαγές στον ΒΟΑΚ – Πως θα χρεώνονται τα διόδια (pics)

Το τμήμα Σούδα –Βρύσσες είναι μήκους 25,7 χιλιομέτρων. Η αρχή του είναι εκεί που τελειώνει το κατασκευασμένο τμήμα της παράκαμψης Χανίων και το τέλος του στις Βρύσσες. Περιλαμβάνει έξι ανισόπεδους κόμβους και η πυκνότητα είναι περίπου ένας κόμβος ανά πέντε χιλιόμετρα. Πρόκειται για τον ανισόπεδο κόμβο Πλατανίου, τον ανατολικό ανισόπεδο κόμβο Απτέρων που θα εξυπηρετεί την κίνηση από και προς Χανιά, τον δυτικό ανισόπεδο κόμβο Απτέρων που θα εξυπηρετεί την κίνηση από και προς Ρέθυμνο. Επίσης προβλέπονται ανισόπεδοι κόμβου Καλυβών, Αγίων Πάντων και Βάμου.

Επίσης στο τμήμα αυτό υπάρχουν σήραγγες συνολικού μήκους 3,9 χιλιομέτρων, περίπου 2 χιλιόμετρα ανά κατεύθυνση. Η σημαντικότερη σήραγγα θα είναι στα Άπτερα, κάτω από τον αρχαιολογικό χώρο. Έχουμε λάβει αδειοδότηση από την Αρχαιολογία, γιατί υπάρχει μεγάλο υπερκείμενο ύψος και δεν ενοχλείται ο αρχαιολογικός χώρος”, ανέφερε η κ. Καλοφωλιά στο zarpanews.gr.

Το στέλεχος του Υπουργείου περιέγραψε και το τμήμα Βρύσσες – Ατσιπόποπουλο:

“Το δεύτερο τμήμα είναι από τις Βρύσσες ως το Ατσιπόπουλο, μήκους 21,6 χιλιομέτρων. Ξεκινάει μετά το τέλος του ανισόπεδου κόμβου των Βρυσσών και τελειώνει στην αρχή της κατασκευασμένης παράκαμψης Ρεθύμνου. Έχει δύο ανισόπεδους κόμβους, στη Γεωργιούπολη και στην Επισκοπή.  Επειδή είναι περιοχή με σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης, ο δρόμος πηγαίνει νοτιότερα από αυτό που υπάρχει τώρα.
Στο τμήμα επίσης έχουμε σήραγγες μήκους 9,6 χιλιόμέτρων.Κρήτη: Αυτός είναι οι αλλαγές στον ΒΟΑΚ – Πως θα χρεώνονται τα διόδια (pics)

Όπως αναφέρει το zarpanews.gr, η κα Καλοφωλιά επισήμανε ακόμα, ότι η απόσταση Χανίων – Ρεθύμνου θα υποστεί μικρή μείωση με τη νέα χάραξη του δρόμου, αν και μεγάλο μέρος του θα χρησιμοποιεί τον ήδη υπάρχοντα ΒΟΑΚ:

“Η συνολική απόσταση από τα Χανιά ως το Ρέθυμνο θα είναι μικρότερη, γύρω στα 50 χιλιόμετρα, ενώ υπάρχουν και οι παρακάμψεις που θα υποστούν βελτίωση. Αλλά η μεγάλη διαφορά είναι ότι ο δρόμος θα έχει σχεδιαστεί με ταχύτητα μελέτης 100 χιλιομέτρων την ώρα, που σημαίνει ότι η λειτουργική ταχύτητα θα είναι 30% παραπάνω περίπου. Όπου ήταν εφικτό, χρησιμοποιήσαμε τον υφιστάμενο ΒΟΑΚ. Στο τμήμα Σούδα – Βρύσσες, το 58% περίπου κατασκευάζεται με ενσωμάτωση του υφιστάμενου ΒΟΑΚ και το 42% είναι νέος δρόμος. Παντού υπάρχει παράπλευρο δίκτυο που εξυπηρετεί όλες τις οικιστικές περιοχές.”

Όσο για τα διόδια, θα εισπράττονται ηλεκτρονικά με τη χρήση συστήματος που θα χρεώνει τα αυτοκίνητα, καταγράφοντας από ποιον κόμβο μπαίνουν και σε ποιον κόμβο βγαίνουν από τον δρόμο. “Θα υπάρχουν διόδια σίγουρα στην αρχή και στο τέλος του αυτοκινητοδρόμου”, είπε η κα Καλοφωλιά. Κρήτη: Αυτός είναι οι αλλαγές στον ΒΟΑΚ – Πως θα χρεώνονται τα διόδια (pics)

Τέλος, σε εξέλιξη είναι και οι μελέτες για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά, για τις οποίες η κα Καλοφωλιά δήλωσε ότι θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος έτους:

“Το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά είναι με προαίρεση στη σύμβαση παραχώρησης, δηλαδή μπορεί να περιληφθεί στη σύμβαση παραχώρησης αν αυτή η προαίρεση ενεργοποιηθεί. Αυτή τη στιγμή γίνονται οι μελέτες για το τμήμα αυτό. Έχουν ανατεθεί ήδη οι μελέτες της οδοποιίας, του παράπλευρου δικτύου, των γεωλογικών. Θα ακολουθεί την ίδια μορφή, με την ίδια διατομή αυτοκινητοδρόμου και σκοπός είναι να κρατηθεί όσο γίνεται ο υφιστάμενος ΒΟΑΚ. Αυτές οι μελέτες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2021 για να μπορέσουμε μέχρι το τέλος του χρόνου να υποβάλουμε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.”

Το σχέδιο για τον νέο ΒΟΑΚ αναμένεται να παρουσιαστεί το απόγευμα του Σαββάτου στο ΚΑΜ, στα Χανιά, από τον Πρωθυπουργό.