Κρήτη

Νέα απάτη στα Χανιά: Προσπάθησαν να τους ξεγελάσουν με δήθεν ταξίδι… “υπουργού”

Σύλληψη για «φακελάκι» στο νοσοκομείο του Κιλκίς

Μια ακόμη απάτη με θύμα αυτή τη φορά ένα ταξιδιωτικό γραφείο της πόλης των Χανίων, σημειώθηκε το προηγούμενο διάστημα από επιτήδειους που προσπάθησαν να αποσπάσουν χρήματα, κλείνοντας δήθεν ταξίδι σε.. υπουργό!

Όπως αναφέρει αναλυτικά στο zarpanews.gr, η εργαζόμενη ταξιδιωτικού γραφείου των Χανίων, η δράση των δραστών ήταν ιδιαίτερα έντεχνη, ενώ μέχρι και την τελευταία στιγμή, τίποτα δεν προμήνυε πως η διαδικασία που ακολουθήθηκε, θα αποδεικνυόταν “μούφα”.

Συγκεκριμένα η Χανιώτισσα εργαζόμενη αναφέρει:
«στις 22 Ιανουαρίου 2020 έλαβα ένα email από ένα ταξιδιωτικό γραφείο στο Belfast. Το άτομο με το οποίο συνομιλούσα συστήθηκε ως Frank Nicholas (δεν γνωρίζω αν ισχύει) και ζήτησε μια εκδρομή για μια οικογένεια έξι ατόμων για 9 μέρες, από 11 ως 19 Φεβρουαρίου (μεταφορές, διαμονή, δραστηριότητες). Επίσης ρώτησαν αν έχουμε μηχάνημα που να δέχεται κάρτες.
Ετοίμασα και έστειλα τις προτάσεις και η επικοινωνία μας συνεχίστηκε μέχρι τις 27 Ιανουαρίου, που έλαβα mail ότι οι πελάτες θα θέλανε να προχωρήσουν στην κράτηση, αναφέροντας πως ο πελάτης είναι κάποιος υπουργός, ονόματι Joseph Martins».

Στη συνέχεια οι επιτήδειοι επικαλέστηκαν “αδυναμία” να πληρώσουν τα εισιτήρια με πιστωτική κάρτα από τον χώρα τους και ζήτησαν από την υπάλληλο να μεταφέρουν στον λογαριασμό της τα χρήματα και εκείνη να πραγματοποιήσει τις συναλλαγές, ενώ της πρότειναν να την ανταμείψουν για τις υπηρεσίες της:
«Μου είπαν πως ο “υπουργός” θα μου δώσει ένα ποσοστό (πχ 10%) για την βοήθεια μου. Απάντησα πως μπορούμε να κάνουμε την μεταφορά εμείς αλλά το ποσό που θα πρέπει να μας βάλουν είναι το 24%, για τον ΦΠΑ. Στη συνέχεια πρότεινα ως τρόπο πληρωμής μια ειδοποίηση πληρωμής μέσω της viva wallet με την οποία αποστέλλω mail στον πελάτη ώστε να χρεώσει ο ίδιος την κάρτα του, αλλά μου είπαν πως αυτός ο τρόπος δεν βολεύει τον πελάτη και θα μου στείλει τις κάρτες να τις χρεώσω απευθείας».

Στη συνέχεια και ενώ οι μέρες για το ταξίδι πλησίαζαν, οι απατεώνες έστειλαν τα στοιχεία από πιστωτικές κάρτες ώστε να ξεκινήσουν οι αντίστοιχες χρεώσεις σε μικρά ποσά για αρχή, ωστόσο ουδέποτε αποπληρώθηκε ολόκληρο το ποσό, όπως αναφέρει η ίδια.

Τελικά, λίγες μέρες πριν τη -δήθεν- άφιξη του -επίσης δήθεν- “υπουργού”, η Τράπεζα την ενημέρωσε ότι πιθανότατα πρόκειται για απάτη ενώ το ποσό έχει δεσμευθεί μέχρι να εξακριβωθεί το τι συμβαίνει. Το ποσό που έχει βάλει “μέσα” την άτυχη Χανιώτισσα ξεπερνά τις 3.000 ευρώ.

Η ίδια κάλεσε στο τηλέφωνο που είχε δώσει στο mail ο “πράκτορας”  αλλά -φυσικά- δεν απάντησαν, ενώ βρήκε στο διαδίκτυο την εταιρεία που υποτίθεται πως συνομιλούσε, ζητώντας επιβεβαίωση αν τους ανήκει το mail και αν υπάρχει αυτός ο εργαζόμενος εκεί. Και εδώ η απάντηση ήταν αρνητική.

Η ίδια έχει καταγγείλει το περιστατικό στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Χανίων, ενώ απέστειλε τα ακριβή στοιχεία της απάτης και στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Η ανακοίνωση της Τράπεζας με αφορμή το περιστατικό

«Αγαπητοί πελάτες,

Στο πλαίσιο ενίσχυσης της ασφάλειας του λογαριασμού σας θα θέλαμε να σας επισημάνουμε να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στα νέα πρακτορεία που σας προσεγγίζουν για συνεργασία.

Πρόσφατο συμβάν έλαβε χώρα σε κάποια ξενοδοχεία, καταλύματα και πρακτορεία, όπου μέσω email, δέχτηκαν κρατήσεις από απόσταση, στις οποίες υποτιθέμενοι «πράκτορες» ζήτησαν να χρεώσουν κάρτες, τα στοιχεία των οποίων είχαν υποκλέψει από τους πραγματικούς κατόχους. Στη συνέχεια, ζήτησαν από την επιχείρηση να τους αποδοθεί η προμήθεια τους, προκειμένου, όπως ισχυρίστηκαν, να τους στείλουν επιπλέον κρατήσεις.

Γενικά, οικειοποιούνται ονόματα πρακτορείων που δύναται να ανταποκρίνονται σε πραγματικές επιχειρήσεις στο χώρο του τουρισμού, και επομένως για τη διασφάλιση των συμφερόντων της επιχείρησής σας, συνίσταται έντονα να επιβεβαιώνετε την ιδιότητα/ταυτότητα των συναλλασσόμενων και να μην προχωρήσετε σε συναλλαγές μαζί τους, εάν δεν είστε απόλυτα σίγουροι».

zarpanews.gr