Επικαιρότητα Κρήτη

Σε πολιορκία… αιτημάτων το Πολιτιστικό Κέντρο

Σε πολιορκία… αιτημάτων το Πολιτιστικό Κέντρο

Ο ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΣ «ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΣ», ΟΙ ΑΜΕΣΕΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ

Δεν πρόλαβε να ανοίξει τις πόρτες του το Πολιτιστικό Κέντρο και η ΔΕΠΤΑΗ έχει γίνει αποδέκτης καταιγιστικών αιτημάτων, προκειμένου να φιλοξενηθούν στις εγκαταστάσεις του σημαντικές εκδηλώσεις και συνεδριακές δραστηριότητες κάποιες από τις οποίες μάλιστα είναι πανελλαδικής εμβέλειας.

Ήδη η φήμη της υψηλής απόδοσης των κορυφαίων λειτουργικών υπηρεσιών του που είναι ανταγωνιστικές πανελλαδικά, έχουν περάσει τα όρια του νησιού και ο αρχικός θαυμασμός διαδέχεται την υψηλή ζήτηση που καταγράφεται, για τη φιλοξενία κορυφαίων διοργανώσεων.

Αυτό επισημαίνει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της ΔΕΠΤΑΗ κ. Μηνάς Καπετανάκης με δηλώσεις του στην «Π» ο οποίος τονίζει ότι «ήδη έχει ζητηθεί το Πολιτιστικό Κέντρο για να πραγματοποιηθεί πανελλήνιο Οδοντιατρικό Συνέδριο τον  Οκτώβριο και παράλληλα βομβαρδιζόμαστε από αιτήματα για τη φιλοξενία εκδηλώσεων».

Ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης τονίζει ότι «η ακουστική και η οπτική άνεση της κεντρικής αίθουσας του Πολιτιστικού Κέντρου, είναι ίσως η καλύτερη στην Ελλάδα και αυτό είναι ένα σοβαρό ποιοτικό στοιχείο το οποίο δημιουργεί όρους και προϋποθέσεις προκειμένου ο χώρος αυτός να γίνει πεδίο διεκδίκησης σημαντικών εκδηλώσεων.

Ο ίδιος εξηγεί ότι σε αυτή τη φάση, αυτό που απασχολεί τους τεχνικούς της ΔΕΠΤΑΗ είναι να δοθεί διέξοδος στη στενότητα των καθισμάτων που διαπιστώνεται στις πρώτες σειρές της αίθουσας αλλά και στον εξώστη. Ο κ. Καπετανάκης σημειώνει ότι οι αποστάσεις που σήμερα υπάρχουν ανάμεσα στα καθίσματα είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ο νόμος ορίζει αλλά είναι στο ελάχιστο όριο.

Όπως εξηγεί, το πρόβλημα με τις οριοθετήσεις των καθισμάτων υπήρχε από τον αρχικό σχεδιασμό του έργου και δεν προέκυψε στη δεύτερη φάση του έργου, αλλά από τότε που η αίθουσα βρισκόταν στα μπετά, και σχεδιάστηκε με βάση το μέγιστο αριθμό θέσεων.

Σε κάθε περίπτωση αυτό το οποίο συζητείται έντονα ως εναλλακτική λύση, είναι ειδικά για το πρόβλημα που υπάρχει με τις θέσεις στον εξώστη να προχωρήσει η αντικατάσταση των καθισμάτων με ίδιου τύπου αλλά με λεπτότερου μεγέθους και πιο ελαφρές κατασκευές που να αφήνουν μεγαλύτερα περιθώρια κινήσεων στους χρήστες του χώρου.

Αντίστοιχα μελετάται και το πως θα γίνει η διαχείριση των πρώτων έξι σειρών των καθισμάτων μπροστά στη σκηνή, όπου μελετώνται και εξετάζονται όλες οι εναλλακτικές λύσεις που μπορούν να αξιοποιηθούν για να δώσουν άνεση στους χρήστες του χώρου.

Τα επόμενα βήματα

Ο κόσμος ήδη πήρε μια γεύση για το Πολιτιστικό Κέντρο, και το αμέσως επόμενο βήμα που θα γίνει είναι ένα άνοιγμα προς την κοινωνία και μια μεγάλη συζήτηση με τον καλλιτεχνικό κόσμο της πόλης για να δούμε το πως θα πορευτούμε, τονίζει ο πρόεδρος της ΔΕΠΤΑΗ κ. Καπετανάκης.

Στόχος μας είναι να συζητήσουμε με τους πολίτες και με τα τοπικά καλλιτεχνικά σχήματα, πως μπορεί να λειτουργήσει το Πολιτιστικό Κέντρο ως δομή, που θα μπορεί να φωλιάσει την τοπική δημιουργία αλλά και να αποκτήσει την εξωστρέφεια που οφείλει να αναπτύξει η κορυφαία αυτή δομή πολιτισμού που ξεπερνά τα όρια της Κρήτης.

Στην κατεύθυνση αυτή τονίζει ο κ.Καπετανάκης «εκπαιδεύουμε κόσμο να ασχολείται μόνο με Πολιτιστικό και φτιάχνουμε και κανονισμό λειτουργίας. Το Σεπτέμβρη θα έχει την πρώτη καλλιτεχνική σεζόν.

Πώς θα καλυφθεί το κόστος λειτουργίας

Τα ιλιγγιώδη ποσά που απαιτούνται για τη συντήρηση του Πολιτιστικού Κέντρου, είναι ένα ίσως το πιο κρίσιμο θέμα που έχει μπροστά της η διοίκηση της ΔΕΠΤΑΗ, που δείχνει να επενδύει πολιτικά στην προίκα που θα αποκτήσει μέσα από την απορρόφηση της από τη ΔΕΠΑΝΑΛ.

Όπως είναι γνωστό, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που αφορά στη συγχώνευση των δύο Δημοτικών Επιχειρήσεων ανατράπηκε με απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, κάτι που κατά τον κ. Καπετανάκη είναι αναστρέψιμο με βάση τα νομικά στοιχεία που επικαλείται στην προσφυγή του ο Δήμος.

Είναι γνωστό ότι, το ετήσιο κόστος του Πολιτιστικού Κέντρου, προσεγγίζει τα 600 χιλ. ευρώ, τα οποία έχουν προβλεφθεί στη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού που έχει στα χέρια της η ΔΕΠΤΑΗ, όπου υπάρχει μια συγκροτημένη τεκμηρίωση σε ότι αφορά στη διεκδίκηση χρηματοδοτήσεων χορηγιών από πόρους του κράτος ή ιδρύματα ή εταιρείες.

Το βέβαιο είναι όπως τονίζει ο κ. Καπετανάκης ότι το υψηλό λειτουργικό κόστος σε καμία περίπτωση δεν θα μετακυλήσει στο εισιτήριο. Το κόστος το λειτουργικό δεν θα επιβαρύνει σε καμία περίπτωση το εισιτήριο .

Αντίθετα το εισιτήριο θα γίνει προσπάθεια να είναι τέτοιο ώστε όλες οι παραστάσεις να είναι προσβάσιμες στο ευρύ κοινό. Δεν μπορείς από το έσοδο των εισιτηρίων να βγάλεις το κόστος, της κάθε παράστασης και στο πλαίσιο αυτό θα ψάξουμε χρηματοδοτήσεις από όλους πόρους. Άλλωστε δε μας ενδιαφέρει η  κερδοφορία αλλά για βιωσιμότητα.