Κρήτη

Τα «μπισκότα τύχης» της Κρήτης αναβιώνουν από μαθητές του Εσπερινού Γυμνασίου Ηρακλείου!

Τα «μπισκότα τύχης» της Κρήτης αναβιώνουν από μαθητές του Εσπερινού Γυμνασίου Ηρακλείου!

Πρωτότυπες μαντινάδες γράφονται σε πολύχρωμα χαρτάκια από τα μέλη της εικονικής επιχείρησης!

Ένα γλυκό, που δεν ενεργοποιεί μόνο τους γευστικούς κάλυκες, αλλά και το συναίσθημα. Ένα ζαχαρωτό που, εκτός από τα γευστικά συστατικά του, κρύβει μέσα του -στην κυριολεξία- μαντινάδες αγάπης, έρωτα και δύναμης. Το αντίστοιχο «μπισκότο τύχης» των Κινέζων (fortune cookie) ήταν πολύ διαδεδομένο στην Κρήτη τον προηγούμενο αιώνα και αναβιώνει μέσω των μαθητών του Εσπερινού Γυμνασίου Ηρακλείου, οι οποίοι στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος/διαγωνισμού Junior Achievement Greece, δημιούργησαν μία εικονική επιχείρηση με την επωνυμία «το έδεσμα του εσπερινού».

Πρωτότυπες μαντινάδες γράφονται σε πολύχρωμα χαρτάκια από τα μέλη της εικονικής επιχείρησης, ενώ ταυτόχρονα κάποιες άλλες μαθήτριες ετοιμάζουν τη ζαχαρένια ζύμη, που «αγκαλιάζει» το τυλιγμένο σε κωνικό σχήμα χαρτάκι. «Αφού σπάσεις τον ζαχαρωτό δακτύλιο, διαβάζεις την μαντινάδα που θεωρείται ότι είναι το τυχερό σου, καθώς αυτό που αναφέρει είναι ένα μήνυμα, που έχει σχέση με τις προσδοκίες σου. Παλαιότερα, που οι άνθρωποι δεν είχαν κοινωνικά δίκτυα και τέτοιου είδους μέσα επικοινωνίας, το κερνούσε ο ένας στον άλλον και ο παραλήπτης τη διάβαζε δυνατά μπροστά στην παρέα, δημιουργώντας μια ευχάριστη ατμόσφαιρα», εξηγεί στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο καθηγητής πληροφορικής Νίκος Ακουμιανάκης, υπεύθυνος εκπαιδευτικός της συγκεκριμένης μαθητικής επιχείρησης.

σδ

Η ανάδειξη της κρητικής μαντινάδας, η αναβίωση του …ξεχασμένου εδέσματος, η εξοικείωση των μαθητών με την επιχειρηματικότητα, η συνεργασία μεταξύ τους και η σύσφιξη των σχέσεων των αποδεκτών του «εδέσματος του εσπερινού», ήταν οι βασικοί στόχοι για τη δημιουργία της εικονικής επιχείρησης. «Η ιδέα μας ήρθε εντελώς ξαφνικά, όπως ο σεισμός που το προηγούμενο διάστημα κούνησε πολλές φορές το νησί μας. Μετά από μία σεισμική δόνηση που μας βρήκε στο σχολείο, μια μαθήτρια μας κέρασε μουστοκούλουρα και νιώσαμε την ευεργετική επίδραση που είχε το κέρασμα. Μας έφερε κοντά τον έναν στον άλλο και έδιωξε το φόβο», περιγράφει ο κ. Ακουμιανάκης. «Εκείνη τη στιγμή μια άλλη μαθήτρια θυμήθηκε τα ξεχασμένα ζαχαρωτά με τις μαντινάδες και πρότεινε να είναι η φετινή μας εικονική επιχείρηση, αφού το σχολείο μας συμμετέχει τα τελευταία επτά χρόνια στο συγκεκριμένο πρόγραμμα», συμπληρώνει.

Στο εσπερινό γυμνάσιο Ηρακλείου φοιτούν άτομα από δεκαπέντε έως εβδομήντα ετών, ενώ η μαθητική επιχείρηση αποτελείται από είκοσι άτομα, στην πλειοψηφία τους γυναίκες, που είναι όλα τους ενήλικα. Οι περισσότεροι από αυτούς εργάζονται, κάποιοι έχουν τις δικές τους επιχειρήσεις, ενώ σημαντική είναι η επαγγελματική προοπτική της εικονικής επιχείρησής τους. Ήδη -όπως λένε- φαντάζονται το προϊόν τους να σερβίρεται ως κέρασμα σε εστιατόρια ή καφέ, να πωλείται σε καταστήματα τροφίμων, ακόμη και σε κυλικεία σχολείων.

«Πρόκειται για μαθητές, οι οποίοι αφού έχουν διαγράψει μια πορεία ζωής, αποφάσισαν να επιστρέψουν στα θρανία και να μάθουν καινούργια πράγματα, να καλλιεργήσουν ικανότητες και δεξιότητες και κυρίως να δημιουργήσουν επιχειρηματικά», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η μέντοράς τους, αντιπρόεδρος Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και πρόεδρος Εθνικού Επιμελητηριακού Δικτύου Ελληνίδων Γυναικών Επιχειρηματιών (ΕΕΔΕΓΕ) Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, στο πλαίσιο του νέου θεσμού Inspiring Mentoring, όπου κάποιες κορυφαίες προσωπικότητες από τον πολιτικό, επιχειρηματικό, δημοσιογραφικό και αθλητικό κόσμο έχουν αναλάβει μικρά, ακριτικά ή ειδικά σχολεία για να ενδυναμώσουν την προσπάθειά τους να δημιουργήσουν τη δική τους «επιχείρηση».

«Είναι σημαντικό να δώσουμε όσο περισσότερες ευκαιρίες μπορούμε στη μαθητική επιχειρηματικότητα -και αυτό κάνει το Junior Achievement Greece, γιατί όλα ξεκινούν από την παιδεία. Μάλιστα εμείς, που έχουμε διαγράψει μία πορεία στην αγορά, να τους βοηθήσουμε και από αυτήν την επικοινωνία να πάρουν πράγματα», συμπλήρωσε η κ. Εφραίμογλου.

Το πλάνο της επιχείρησης περιλαμβάνει, εκτός από την προώθηση του «εδέσματος του εσπερινού» στην Κρήτη και την υπόλοιπη Ελλάδα, να γίνουν εξαγωγές σε χώρες όπου ζουν Έλληνες απόδημοι και μετανάστες.