Ελλάδα

ΚΕΟΣΟΕ: Νέος συλλογικός φορέας για κρασιά για λίγο ή καθόλου αλκοόλ

Ασαφής η παραγωγή κρασιών χωρίς αλκοόλ
Παρόλο που η κατανάλωση κρασιού μειώνεται στη Γαλλία, εμφανίζεται μια βασική τάση που προωθεί κρασιά με λίγο ή καθόλου αλκοόλ (Όχι/Χαμηλό). Αυτή η θέση, που μέχρι στιγμής αποφεύγεται από τους επαγγελματίες του κλάδου, επιτρέπει την ανάδυση μιας συλλογικότητας, η οποία θα κάνει τη μεγάλη της πρεμιέρα στις 11 Σεπτεμβρίου.

«Το ποτήρι είναι μισοάδειο. Εάν η έκφραση αυτή μπορεί να σας κάνει να χαμογελάσετε, είναι ωστόσο μια αντανάκλαση της κατανάλωσης κρασιού που συνεχίζει να πέφτει», επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ, αναφέροντας ότι στη Γαλλία, ενώ η κατανάλωση κατά μέσο όρο ήταν 120 λίτρα κρασιού τη δεκαετία του 1960, το 2022 η κατανάλωση έπεσε στα 40 λίτρα. Αυτή η τάση τουλάχιστον που επίσης τροφοδοτείται από την αλλαγή συμπεριφοράς από τον νόμο Evin και τις τροποποιημένες καταναλωτικές συνήθειες, επιτρέπει στα κρασιά χωρίς αλκοόλ να πάρουν μια θέση στον ήλιο.

Στον απόηχο αυτής της ανερχόμενης τάσης, η ομάδα No/Low wine θα παρουσιάσει τους στόχους της στις 11 Σεπτεμβρίου, στο Παρίσι. Με πρωτοβουλία της B&S Tech, ειδικού στην ανάπτυξη και παραγωγή ποτών No/Low, και της Moderato, ενός από τους πρωτοπόρους των μειωμένων και χωρίς αλκοόλ κρασιών στη Γαλλία, η ομάδα κρασιών No/Low έχει ήδη περίπου δέκα μέλη.

Μεταξύ αυτών των μελών, ειδικοί, οινολόγοι, έμποροι κρασιών αλλά και αμπελουργοί ακόμη και καρδιολόγος. «Δουλεύουμε σε αυτό το έργο για λίγο, δεν υπάρχουν πολλοί παράγοντες ή είναι πολύ ανόμοιοι, αυτοί που συγκροτούν αυτή τη συλλογικότητα, η ιδέα είναι να ομοσπονδιοποιήσουμε αλλά και να αμφισβητήσουμε τις προκαταλήψεις», εξηγεί ο Sébastien Thomas, συνιδρυτής της Moderato. εγγονός ενός αμπελουργού στο Cognac.

Υπάρχει πολλή παιδαγωγική διάθεση στην προσέγγισή μας

«Η ιδέα είναι να μην καταργήσουμε τη χρήση ζάχαρης στον τομέα, ακόμη λιγότερο στους οινοποιούς που θα ήθελαν να ξεκινήσουν», τονίζει ο Sébastien Thomas. Για να ανοίξει λοιπόν το πεδίο και να πείσει ίσως τους πιο απρόθυμους, αυτή η νέα συλλογικότητα σκοπεύει να αναπτύξει ένα συμπαγές οικοσύστημα αντιμετωπίζοντας πολλά ζητήματα που είναι εγγενή στην παραγωγή κρασιών χωρίς αλκοόλ: παραγωγή, ποιότητα, κανονισμοί… «Παρατηρούμε ότι η παραγωγή των κρασιών χωρίς αλκοόλ είναι ακόμα ασαφής, και αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο για τα ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, οι καταναλωτές συχνά δεν γνωρίζουν πραγματικά σε ποιον απευθύνονται, ο ρόλος μας είναι επίσης να εκπαιδεύουμε, υπάρχει πολλή παιδαγωγική στην προσέγγισή μας», συνεχίζει ο Sébastien Thomas.

Εάν και η συλλογικότητα είναι ακόμα στα σπάργανα, υπόσχεται να αναπτυχθεί επενδύοντας σε εμπορικές εκθέσεις, και συγκεκριμένα στη Wine Paris που θα πραγματοποιηθεί από τις 12 έως τις 14 Φεβρουαρίου 2024 στο Paris Expo Porte de Versailles, αλλά και με τη διοργάνωση στρογγυλών τραπεζιών, συνεδρίων, καθώς και με την κινητοποίηση των αρχών.

Στη Γαλλία, το 2022, το 56% των ενηλίκων καταναλωτών δήλωσαν ότι θα ήθελαν να πίνουν λιγότερο αλκοόλ. Ακόμα κι αν εξακολουθεί να θεωρείται εξειδικευμένη, η αγορά του μη αλκοολούχου κρασιού αυξήθηκε κατά 7% και αντιπροσώπευε περισσότερα από 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε αξία παγκοσμίως την ίδια χρονιά. Το 2032, σύμφωνα με τους ειδικούς, με την υποστήριξη της ανάπτυξης μεθόδων αφαίρεσης αλκοόλ, η αγορά θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 11%.

ΠΗΓΗ in.gr