Η ρευστοποίηση του πολιτικού σκηνικού, οι ανακατατάξεις αλλά και τα νέα δεδομένα στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ παρακολουθούνται στενά από τους επιτελείς του Μεγάρου Μαξίμου όχι σε επίπεδο χάραξης της κεντρικής πολιτικής γραμμής αλλά προσαρμογής στα νέα δεδομένα.
Και μπορεί ο βασικός αντίπαλος στην παρούσα φάση της ΝΔ να είναι το ΠΑΣΟΚ, κάτι που διαφάνηκε μέσα στο Σαββατοκύριακο με δύο ανακοινώσεις τόσο από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, όσο και από τον εκπρόσωπο τύπου της ΝΔ, επιχειρώντας να καταδειχθεί ότι το ΠΑΣΟΚ δεν έχει κοστολογημένο πρόγραμμα (πρόταση για μείωση 2% στον ΦΠΑ) και συνθέτει τον πράσινο ΣΥΡΙΖΑ, ωστόσο η κυβέρνηση συνεχίζει το δύσκολο έργο της, δηλαδή την παραγωγή πολιτικής και λύσεων στα προβλήματα των πολιτών.
Σήμερα στις 11.00 συνεδριάζει το υπουργικό συμβούλιο υπό τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου και θα εγκριθεί ο προϋπολογισμός του 2025, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να κάνει λόγο για ένα προϋπολογισμό με κοινωνικό πρόσημο, δημοσιονομικά υπεύθυνο, στον οποίο προβλέπονται θετικές παρεμβάσεις ύψους 1,1 δισ. ευρώ.
Το στίγμα έδωσε άλλωστε χθες στην κυριακάτικη ανάρτησή του λέγοντας ότι ο νέος κρατικός προϋπολογισμός «περιλαμβάνει 12 αυξήσεις αποδοχών και 12 μειώσεις φόρων, προβλέπει ανάπτυξη 2.3% -σημαντικά υψηλότερη για μια ακόμη χρονιά του μέσου όρου της ΕΕ-, νοικοκυρεύει κι άλλο το δημόσιο χρέος, προωθεί θεσμικά μέτρα που εστιάζουν στην ενίσχυση των επενδύσεων και της καινοτομίας, στην αντιμετώπιση του δημογραφικού και του στεγαστικού ζητήματος, στις δαπάνες για την Εθνική Άμυνα, καθώς και στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της κλιματικής αλλαγής».
Στρατηγικής σημασίας μεταρρύθμιση σιδηροδρομικού τομέα
Στην ατζέντα του σημερινού υπουργικού συμβουλίου και το νομοσχέδιο για την οργανωτική μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα, το οποίο αναμένεται να παρουσιάσει ο υπουργός υποδομών και μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, και περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός σύγχρονου και ενιαίου δημόσιου φορέα, που θα ενσωματώνει ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ, σε σχέση με το επιχειρησιακό κομμάτι που αφορά στη διαχείριση τροχαίου υλικού.
Πρόκειται για μια προσπάθεια που πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αποσκοπεί στη διαμόρφωση ενός λειτουργικού μοντέλου διοίκησης, χωρίς τα φαινόμενα του πολυκερματισμού του παρελθόντος και τη σύγχυσης των αρμοδιοτήτων. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπέγραψε σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία θα παράσχει συνεκτικό στρατηγικό και επιχειρηματικό σχέδιο χωρίς αντάλλαγμα, το οποίο θα αποτελέσει πολύτιμο «εργαλείο» στην οργανωτική προσπάθεια του νέου φορέα.
Έως το 2026 υποχρεωτική η ποσόστωση 40% των γυναικών στα ΔΣ
Έως τα τέλη του 2026, τα διοικητικά συμβούλια των εισηγμένων εταιρειών της χώρας θα πρέπει να αποτελούνται από γυναίκες σε ποσοστό τουλάχιστον 40%. Ο σχετικός νόμος θα προβλέπει ότι τουλάχιστον το 40% των μελών των διοικητικών συμβουλίων πρέπει να είναι γυναίκες ή εναλλακτικά το 33% μεταξύ όλων των διευθυντικών θέσεων των εταιρειών. Η αρμόδια υπουργός, Σοφία Ζαχαράκη, θα παρουσιάσει σήμερα το σχετικό νομοσχέδιο για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2022/2381 σχετικά με τη βελτίωση της ισόρροπης εκπροσώπησης των φύλων σε θέσεις διευθυντικών στελεχών των εισηγμένων εταιρειών και την ισόρροπη εκπροσώπηση των φύλων στα διοικητικά συμβούλια.
Παράλληλα, ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, θα παρουσιάσει νομοθετικές πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση και οργάνωση της εποπτείας και του ελέγχου του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος αλλά και τη λειτουργική αναβάθμιση των δομών του υπουργείου, ενώ ερανιστικά νομοσχέδια θα παρουσιάσουν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης, και Αγροτικής Ανάπτυξης, Κώστας Τσιάρας.
ΠΗΓΗ newsbeast.gr