Ελλάδα

ΜΜΜ: Στο 85% αυξάνεται η πληρότητα σε τρόλεϊ, ηλεκτρικό, μετρό

Κορωνοϊός – Βρετανία: Ο Τζόνσον ανακοίνωσε παράταση των μέτρων μέχρι τις 19 Ιουλίου
Ο ΟΑΣΑ θα παρακολουθεί τα δρομολόγια συστηματικά ώστε να ελέγχει τα φαινόμενα συνωστισμού

Στο 85% από το 65% που ισχύει τώρα θα αυξηθεί η μέγιστη πληρότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από την προσεχή Δευτέρα 25 Οκτωβρίου, ημέρα που θα εφαρμοστεί ξανά ο Δακτύλιος.

Η σχετική απόφαση αναμένεται να δημοσιευτεί αύριο σε ΦΕΚ και με την εφαρμογή της πλέον όλα τα Μέσα θα έχουν την ίδια μέγιστη δυνατή πληρότητα, καθώς το 85% ισχύει ήδη για λεωφορεία και ΚΤΕΛ.

Να σημειωθεί ότι ο ΟΑΣΑ έχει ήδη δρομολογήσει περισσότερα οχήματα σε γραμμές των οδικών μέσων με αυξημένη κίνηση χωρίς ωστόσο να έχει καταφέρει να εξαλείψει τα φαινόμενα συνωστισμού ειδικά τις ώρες αιχμής.

Σύμφωνα με την ενημέρωση του Οργανισμού, από τον Σεπτέμβριο του 2021, κυκλοφορούν καθημερινά στο δίκτυο άνω των 1.300 οχημάτων, έναντι 1.000 περίπου οχημάτων τον Σεπτέμβριο του 2020.

Η αύξηση στον αριθμό των λεωφορείων έγινε στοχευμένα σε γραμμές του δικτύου, στις οποίες διαπιστώθηκε, από τον ΟΑΣΑ, ιδιαίτερη επιβάρυνση κατά τις ώρες αιχμής, με στόχο την ενίσχυση των προγραμματισμένων δρομολογίων.

Ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής γραμμές:

7 Ζάππειο – Άνω Πατήσια (ΚΥΚΛΙΚΗ)
21 Νίκαια – Π. Ράλλη – Ομόνοια (ΚΥΚΛΙΚΗ)
054 Περισσός –Λαμπρινή – Ομόνοια (ΚΥΚΛΙΚΗ)
242 Στ. Κατεχάκη – Πολυτεχνειούπολη (ΚΥΚΛΙΚΗ) Σχολ.
250 Πανεπιστημιούπολη – Στ. Ευαγγελισμού (ΚΥΚΛΙΚΗ) Σχολ.
732 Ίλιον – Αγ. Φανούριος – Ακαδημία (ΚΥΚΛΙΚΗ)
608 Γαλάτσι – Ζωγράφου
550 Π. Φάληρο – Κηφισιά

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, παρά την παράλληλη σημαντική αύξηση της κινητικότητας των πολιτών, η πληρότητα άνω του 65%, στα οχήματα σε ώρες αιχμής, διατηρείται σε χαμηλά ποσοστά (2%-3%) επί του συνόλου των δρομολογίων.

Από τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου, οπότε ξεκινά η εφαρμογή του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, ο ΟΑΣΑ θα παρακολουθεί συστηματικά τη λειτουργία του δικτύου με επόπτες που θα ελέγχουν την κίνηση στις λεωφορειακές γραμμές, αλλά και μέσω των συστημάτων τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου που διαθέτει.

«Κατ’ αυτόν τον τρόπο και εφόσον απαιτηθεί, δύναται να προβεί σε βελτιωτικές παρεμβάσεις και να προσαρμόζει δυναμικά τα δρομολόγια, στις γραμμές εκείνες που παρουσιάζονται φαινόμενα συνωστισμού» επισημαίνει.

Παράλληλα, βρίσκεται ήδη σε συνεχή επαφή με την Τροχαία, για τη διαρκή αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή ροή των λεωφορείων, να τηρούνται οι προβλεπόμενες χρονοαποστάσεις και κατά συνέπεια να εξυπηρετούνται οι επιβάτες με το καλύτερο δυνατό τρόπο.

Σε ότι αφορά το δίκτυο της ΣΤΑΣΥ, έγιναν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες, προκειμένου να βελτιωθούν οι χρονοαποστάσεις, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής. Συγκεκριμένα, εξασφαλίστηκε η μέγιστη δυνατή διαθεσιμότητα συρμών, ώστε οι χρονοαποστάσεις στη γραμμή 1 να διαμορφώνονται στα 6 λεπτά τις ώρες αιχμής, στη γραμμή 2 στα 4,5 λεπτά και στη γραμμή 3 στα 4 λεπτά.