Επικαιρότητα Παιδεία

Πανελλήνιες 2020: Έντονη αντίδραση της Ένωσης Ελλήνων Χημικών για τα θέματα της Χημείας

Ισλαμιστές Τρίπολης για Ντόκο: ''Οι Έλληνες παραδέχονται την ήττα Χαφτάρ!''

Έντονη είναι η αντίδραση της Ένωσης Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) για τα θέματα που κλήθηκαν να λύσουν οι υποψήφιοι των Πανελλήνιων Εξετάσεων την Παρασκευή στο μάθημα της Χημείας.

«Κάθε φέτος και χειρότερα» σχολιάζει η Ένωση.

Τα θέματα, αν και εκ πρώτης όψεως φαίνονταν βατά, για καλά προετοιμασμένους μαθητές, πρακτικά ωστόσο υπήρξαν πολλά ζητήματα, τα οποία εξέθεσε η ΕΕΧ.

Έκανε λόγο για «ατυχή προσπάθεια σύνδεσης των θεμάτων με τη βιομηχανική χημεία», η οποία χαρακτηρίστηκε από ασάφειες.

Επίσης, η ΕΕΧ θεωρεί ότι τα θέματα «χαρακτηρίστηκαν από ασάφειεςχρονική ασφυξία και αρκετά εκτός της λογικής της διδασκαλίας του μαθήματος».

«Θα έπρεπε να είχε γίνει προσεκτικότερη διατύπωση των θεμάτων και ερωτήσεων, με περισσότερες διευκρινίσεις, ώστε να μην σπαταλήσουν χρόνο οι εξεταζόμενοι στην προσπάθεια κατανόησης του κάθε θέματος», τόνισε η ΕΕΧ.

Για την Ένωση, υπήρχε σημαντική απόκλιση των θεμάτων που πραγματεύεται το βιβλίο με όσα ζητήθηκαν προς εξέταση.

Επίσης, επεσήμανε ότι πολλά θέματα «εμφάνιζαν ασάφειες που καθυστερούσαν ακόμα και τους καλά προετοιμασμένους μαθητές».

Ως προς την έκταση των θεμάτων, η ΕΕΧ υπογράμμισε ότι το σύνολο των θεμάτων και ερωτήσεων «απαιτούσαν περισσότερο από τον διαθέσιμο χρόνο καθιστώντας μια επαλήθευση σχεδόν αδύνατη».

«Δυστυχώς τα θέματα ήταν δυσκολότερα από αυτά της περσινής χρονιάς που ήδη εθεωρούντο από τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, χωρίς το αναμενόμενο επιστημονικό βάθος και μακριά από την παιδαγωγική αντίληψη εξέτασης», ανέφερε η ΕΕΧ.

Επίσης, τόνισαν ότι τα θέματα «υποβάθμισαν οριζόντια όλους τους μαθητές και το έργο των καθηγητών τους, σπρώχνοντας τις επιδόσεις όλων προς τα κάτω και στη μετριότητα».

«Για άλλη μια φορά η Χημεία έπεσε θύμα της έλλειψης διδασκαλίας της στις προηγούμενες τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της απόστασης αντίληψης μεταξύ της επιτροπής θεμάτων και του συνόλου των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας», κατέληξε στην ανακοίνωσή της η Ένωση Ελλήνων Χημικών.

Πανελλήνιες 2020 – ΓΕΛ: Αυτά είναι τα θέματα στη Χημεία

Η Χημεία το «αγκάθι» που θα ρίξει τις βάσεις

Προβληματισμό έχουν προκαλέσει γενικότερα τα θέματα που «έπεσαν» στη Χημεία την τελευταία μέρα των πανελληνίων εξετάσεων για τα βασικά μαθήματα.

Τα θέματα, που χαρακτηρίζονται εξαιρετικά απαιτητικά, δυσκόλεψαν ακόμη και τους «δυνατούς» μαθητές με αποτέλεσμα να αναμένεται μία βαθμολογική «σφαγή».

Εκτός των επιδόσεων, ο υψηλός αριθμός θέσεων εισακτέων και φέτος, που «κλείδωσε» στους 77.970, δεν θα αφήσει πολλούς υποψηφίους εκτός αμφιθεάτρων, με τη «μάχη» να δίνεται στις υψηλόβαθμες σχολές. Περίπου το 86% των υποψηφίων θα εισαχθεί σε κάποιο τμήμα, με τις βάσεις εισαγωγής σε ορισμένα περιφερειακά τμήματα να κινούνται και φέτος σε πολύ χαμηλά επίπεδα, σύμφωνα με το δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου».

Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πτωτική τάση στις πολυτεχνικές σχολές και τις ιατρικές.

Στα δύο άλλα επιστημονικά πεδία -το 1ο των Ανθρωπιστικών Σπουδών και το 4ο των Σπουδών της Οικονομίας και της Πληροφορικής- οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μικρές μεταβολές σε σχέση με πέρσι, καθώς, παρά το ότι οι υποψήφιοι δεν δυσκολεύτηκαν ιδιαίτερα με τα θέματα, η έλλειψη συντελεστών βαρύτητας ίσως να μην οδηγήσει σε καθολική άνοδο των βάσεων, σύμφωνα πάντα με το ίδιο μέσο.

«Τα θέματα ήταν αυξημένης δυσκολίας»

«Τα θέματα ήταν αυξημένης δυσκολίας, στην ίδια λογική με τα περσινά», αναφέρει στον «Ελεύθερο Τύπο» ο καθηγητής Νίκος Χρυσανθακόπουλος και συνεχίζει: «Οι υποψήφιοι σίγουρα θα αντιμετώπισαν πρόβλημα με τον χρόνο, καθώς τα ζητούμενα απαιτούσαν πολλές πράξεις, είχαν δύσκολες μετατροπές και οι εκφωνήσεις ίσως δυσκόλεψαν τους μαθητές».

Σημειώνεται ότι μία εκφώνηση δημιούργησε αναταραχή για λίγη ώρα, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες φαίνεται πως διαπιστώθηκε ένα λάθος, το οποίο όμως σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς δεν επηρέασε τον τρόπο λύσης.

Οι βαθμοί των υποψηφίων αναμένονται εξίσου χαμηλοί με πέρσι, καθώς δυσκολεύτηκαν ακόμα και οι πολύ καλοί μαθητές να ανταποκριθούν στα θέματα, σύμφωνα με τον κ. Χρυσανθακόπουλο.

Εκτιμήσεις ανά πεδίο

«Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν πρέπει να συνδέουμε την ευκολία των θεμάτων στις Πανελλαδικές με την επιτυχία στην εισαγωγή σε μία σχολή ή τμήμα. Ασχέτως του επιπέδου δυσκολίας των θεμάτων και των επιδόσεων των μαθητών, φέτος το 86% των υποψηφίων θα βρει μια θέση στα ελληνικά πανεπιστήμια», σχολιάζει ο εκπαιδευτικός αναλυτής, Γιώργος Χατζητέγας, στο ίδιο μέσο.

Ενώ προσθέτει ότι και φέτος θα έχουμε το φαινόμενο εισαγωγής σε σχολές και τμήματα με πολύ χαμηλές βάσεις.

Ακολουθούν οι πρώτες εκτιμήσεις του «Ελεύθερου Τύπου» για τις βάσεις φέτος:

1ο Ανθρωπιστικών, Κοινωνικών και Νομικών Σπουδών

Σε σταθερά επίπεδα σε σχέση με πέρσι αναμένεται να παραμείνουν οι βάσεις.

Στις υψηλόβαθμες σχολές όπως οι Νομικές και οι Ψυχολογίες οι μεταβολές θα είναι μικρές. Άγνωστος Χ για φέτος είναι το μάθημα της Κοινωνιολογίας, που για πρώτη φορά εξετάζεται πανελλαδικά και έχει αντικαταστήσει το μάθημα των Λατινικών.

Και φέτος, η εισαγωγή στις ξένες Φιλολογίες αναμένεται να γίνει με πολύ χαμηλούς βαθμούς, κάτω από τη βάση. Ενδεικτικά, πέρσι, το τμήμα με τη χαμηλότερη βάση εισαγωγής ήταν το Ιταλικής Γλώσσας με 4.016.

Σημειώνεται ότι το περασμένο έτος η Νομική Αθήνας έπεσε στα 18.013 μόρια, στη Θεσσαλονίκη στα 17.824 μόρια και στη Θράκη στα 17.225 μόρια. Στις σχολές Ψυχολογίας η πιο υψηλόβαθμη σχολή έφτασε τα 17.608 μόρια (ΕΚΠΑ) και η πιο χαμηλόβαθμη τα 16.641 μόρια.

2ο Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών

Φέτος αναμένεται περαιτέρω κάθοδος στις βάσεις εισαγωγής ακόμα και στις υψηλόβαθμες σχολές των κεντρικών ιδρυμάτων.

Η Χημεία αποτελεί το «αγκάθι» που φέτος θα ρίξει τις βάσεις, ενώ στα υπόλοιπα μαθήματα οι υποψήφιοι δεν αντιμετώπισαν ιδιαίτερο πρόβλημα.

Ωστόσο, το 2ο επιστημονικό πεδίο προσφέρει πληθώρα θέσεων. Οι συνθήκες ελεύθερης πρόσβασης δεν θα αφήσουν σχεδόν κανέναν υποψήφιο εκτός αμφιθεάτρου, με το «στοίχημα» να παίζεται για τις πρώτες επιλογές των υποψηφίων.

Πολλά τμήματα των περιφερειακών ιδρυμάτων και φέτος θα δεχθούν υποψηφίους με βαθμό επίδοσης 4 και 5.

3ο Επιστήμες Υγείας

Πτωτική τάση αναμένεται και στις ιατρικές σχολές, με το μάθημα της Χημείας και πάλι να αποτελεί το μοχλό που κινεί την πορεία των βάσεων.

Πέρυσι, η Ιατρική Αθήνας έπεσε στα 18.724 μόρια και της Θεσσαλονίκης στα 18.585 μόρια, ενώ η τελευταία Ιατρική κατέγραψε 18.123 μόρια.

Παρά τον υψηλό ανταγωνισμό που εντοπίζεται στο 3ο επιστημονικό πεδίο (σ.σ.: οι υψηλότερες βαθμολογίες υποψηφίων καταγράφονται στο εν λόγω πεδίο), θα υπάρξουν σχολές με βαθμό εισαγωγής χαμηλότερο της βάσης, όπως και πέρυσι. Ειδικότερα, σε κάποια τμήματα Γεωπονίας επαρχιακών πανεπιστημίων, η εισαγωγή αναμένεται να γίνει ακόμα και 6.500 μόρια.

4ο Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

Τα θέματα στις φετινές Πανελλαδικές κρίθηκαν βατά, με τις επιδόσεις των υποψηφίων να αναμένονται σε καλύτερα επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Παρόλα αυτά, οι εκτιμήσεις επιφυλάσσονται για περαιτέρω άνοδο των βάσεων, δεδομένου ότι φέτος έχουν καταργηθεί οι συντελεστές βαρύτητας.

Οι βάσεις αναμένεται φέτος να κινηθούν με μικρές αυξομειώσεις, σε ένα πεδίο που έχει το ίδιο χαρακτηριστικό με το 2ο επιστημονικό πεδίο, δηλαδή επικρατούν συνθήκες ελεύθερης πρόσβασης, με σχεδόν το σύνολο των υποψηφίων να βρίσκει τη θέση του στα ελληνικά αμφιθέατρα.

Οι περσινές βάσεις σε 25 δημοφιλείς σχολές

Ιατρική Αθήνας 18.724
Ιατρική Θεσσαλονίκης 18.674
Ιατρική Πάτρας 18.398
Ιατρική Ιωαννίνων 18.265
Νομική Αθήνας 18.013
Νομική Θεσσαλονίκης 17.824
Νομική Κομοτηνής 17.225
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Αθήνας 18.314
Μηχανολόγων Μηχανικών Αθήνας 18.014
Πληροφορική (ΕΚΠΑ) 17.015
Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Αθήνας 19.050
Αγγλική Φιλολογία Θεσσαλονίκης 19.312
Αγγλική Φιλολογία Αθήνας 18.633
Ψυχολογία (ΕΚΠΑ) 17.608
Ψυχολογία (ΑΠΘ) 17.529
Βιολογία Αθήνας 17.688
Οδοντιατρική Αθήνας 18.026
Φαρμακευτική Αθήνας 17.848
Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών (ΠΑΠΕΙ) 18.163
ΤΕΦΑΑ ΕΚΠΑ 17.501
ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ 17.045
Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (ΟΠΑ) 17.959
Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΟΠΑ) 16.087
Ναυτιλιακών Σπουδών (ΠΑΠΕΙ) 15.971
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΕΚΠΑ) 15.732