Επικαιρότητα Παιδεία

Πρωτομηνιά στα θρανία για γυμνάσια και λύκεια; «Κληρώνει» σήμερα για Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Σήμερα οι ανακοινώσεις

“Κλειδώνει” το άνοιγμα της Δευτεροβάθμιας την 1η Φεβρουαρίου

Συγκεκριμένα, η υγειονομική κρίση έχει πλήξει τους παραγωγικούς τομείς της οικονομίας, όπως επίσης και τον χώρο της εκπαίδευσης. Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση άνοιξε πριν λίγες μέρες, ωστόσο το άνοιγμα των γυμνασίων και των λυκείων παραμένει αβέβαιο.

Σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο, τα γυμνάσια και τα λύκεια αναμένεται να ανοίξουν την 1η Φεβρουαρίου. Το σενάριο για την ερχόμενη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου δε φαίνεται να είναι στο “τραπέζι” αυτή τη στιγμή, καθώς οι επιστήμονες της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων έχουν ζητήσει να δοθεί ένα περιθώριο 15 ημερών πριν υπάρξει επιπλέον αύξηση της κινητικότητας στους δρόμους.

Την αγωνία του για το άνοιγμα των σχολείων το συντομότερο δυνατό εξέφρασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Κατά την ομιλία του στη συζήτηση για το νομοσχέδιο επέκτασης της αιγιαλίτιδας ζώνης στα 12 ναυτικά μίλια στο Ιόνιο, ο ίδιος τόνισε πως «προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων».

Στην ίδια γραμμή πλεύσης κινήθηκε κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Συγκεκριμένα, με βασική προτεραιότητα το άνοιγμα των σχολείων και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θέλει να προχωρήσει η κυβέρνηση, όπως επανέλαβε ο κ. Χρήστος Ταραντίλης. Μάλιστα, εξέφρασε την αγωνία των Αρχών για το άνοιγμα σε γυμνάσια και λύκεια, η οποία ωστόσο θα καθοριστεί και από την εισήγηση της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων σήμερα.

«Είναι προφανές πως διανύουμε ένα κρίσιμο διάστημα, στη διάρκεια του οποίου συνεχίζεται η άμυνα όσο και η επιχείρηση “Ελευθερία”», ανέφερε αρχικά, και συνέχισε: «Εφαρμόζεται το κυλιόμενο σχέδιο, σύμφωνα με το οποίο τα επιδημιολογικά δεδομένα των επτά προηγούμενων ημερών θα καθορίζουν τις επόμενες αποφάσεις. Αυτές θα ανακοινώνονται κάθε Παρασκευή από τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων κ. Νίκο Χαρδαλιά. Προτεραιότητα της κυβέρνησης για το επόμενο διάστημα, όπως τόνισε χθες (σ.σ. προχθές Τετάρτη) στη Βουλή ο πρωθυπουργός, είναι το άνοιγμα των γυμνασίων και των λυκείων». «Έχουμε μεγάλη αγωνία για το άνοιγμα των γυμνασίων και των λυκείων, καθώς η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον φυσικό χώρο διδασκαλίας, όσο πετυχημένη κι αν είναι. Γι’ αυτό κιόλας εκφράζουμε την αγωνία μας και σε κάθε περίπτωση θα έχουμε την εισήγηση της Επιτροπής αύριο (σ.σ. σήμερα)», είπε μεταξύ άλλων.

Οι βαθμοί τετραμήνου

Στο μεταξύ μέσω e-mail θα σταλούν τις επόμενες ημέρες στους γονείς οι έλεγχοι των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου για το Α’ τετράμηνο του τρέχοντος σχολικού έτους. Στην απόφαση αυτή κατέληξε το υπουργείο Παιδείας, λαμβάνοντας υπόψη την εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπιστούν οι άμεσοι κίνδυνοι από τη διάδοση του νέου κορωνοϊού COVID-19.

Ειδικά κατά το σχολικό έτος 2020-21, εάν για λόγους αντικειμενικούς δεν καταστεί εφικτό να πραγματοποιηθεί στο πρώτο τετράμηνο ωριαία γραπτή δοκιμασία που προβλέπεται, αυτή μεταφέρεται στο δεύτερο τετράμηνο.

Η τηλεκπαίδευση

Όσον αφορά στην τηλεκπαίδευση των μαθητών, οι τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι υπάρχουν ακόμη μεγάλα προβλήματα και ότι δεν έχουν σχετική πρόσβαση όλοι οι μαθητές, γεγονός που καθιστά επιτακτική την ανάγκη για το άνοιγμα των σχολείων. Μόλις το 24% των Ελλήνων μαθητών, δηλαδή ένας στους τέσσερις, είχε πλήρη πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση, σύμφωνα με νέα έρευνα ανάμεσα σε γονείς.

Ζαχαρίας Ρηγάκης : «Τα σχολεία δεν είναι μαγαζιά»

Την άποψή του πως η τηλεκπαίδευση διήρκεσε περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε εξέφρασε μέσα από τη “Νέα Κρήτη” ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου Ζαχαρίας Ρηγάκης, ενώ απευθύνθηκε στην πολιτική ηγεσία της χώρας λέγοντας πως τρίτη φορά δεν πρέπει να κλείσουν τα σχολεία. Μεταξύ άλλων, τόνισε πως η πολιτική εξουσία πρέπει να δείξει περισσότερο ενδιαφέρον για το πώς θα ανοίξουν οι σχολικές μονάδες, εννοώντας τα μέτρα προστασίας και προφύλαξης.

«Η κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι προβληματική. Η τηλεκπαίδευση ως μέθοδος εκπαιδευτικής διαδικασίας έχει “τραβήξει” περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε. Μεγάλος αριθμός μαθητών δεν είχε και δεν έχει πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το πρόβλημα είναι έντονο στην ενδοχώρα, γι’ αυτό και τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν. Πλέον μαθαίνουμε πως στα σχολεία που θα ανοίξουν – ενδεχομένως αρχές του επόμενου μήνα – τα παράθυρα θα είναι ανοιχτά. Πρέπει ωστόσο να συνειδητοποιήσουν οι αρμόδιοι πως τα σχολεία δεν είναι μαγαζιά. Μέσα σ’ ένα έτος, τα σχολεία έχουν κλείσει δύο φορές. Τρίτη φορά δε γίνεται. Πρέπει να το λάβει σοβαρά υπόψη της η πολιτική ηγεσία. Η λογική και η νοοτροπία “ανοίγω-κλείνω” πρέπει να σταματήσει. Τα παιδιά πρέπει να μπουν στις σχολικές αίθουσες και να κλείσει το σχολικό έτος. Δεν πρέπει να φύγουν από τον σχολικό χώρο ξανά. Επίσης, αυτό που πρέπει να προβληματίσει την πολιτική ηγεσία είναι το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία. Η κυβέρνηση ανησυχεί για το πότε, αλλά όχι για το πώς», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ρηγάκης.

ΠΗΓΗ