Επικαιρότητα Παιδεία

Άνοιγμα σχολείων με τεστ για κορονοϊό εισηγείται η επιτροπή

Άνοιγμα σχολείων με τεστ για κορονοϊό εισηγείται η επιτροπή
Τι εισηγείται η επιτροπή λοιμωξιολόγων για το άνοιγμα σχολείων

Τεστ για κορονοΐό στα σχολεία -τόσο σε δασκάλους όσο και σε μαθητές – όταν ανοίξουν μετά τις γιορτές της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων, είναι η εισήγηση της επιτροπής λοιμωξιολόγων για το άνοιγμα σχολείων. Το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων έχει προτεραιότητα σε σχέση με τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, ωστόσο ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί η ημερομηνία.

Σύμφωνα με τον καθηγητή μικροβιολογίας Αθανάσιο Τσακρή, άνοιγμα σχολείων με τεστ για κορονοϊό είναι η εισήγηση της επιτροπής των λοιμωξιολόγων, αλλά όπως επισήμανε ο ίδιος, είναι πρόωρο να πει κανείς εάν θα ανοίξουν τα σχολεία στις 8 ή τις 11 Ιανουαρίου του 2021. Όλα θα εξεταστούν  την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου, όταν θα είναι διαθέσιμα τα επιδημιολογικά στοιχεία των ημερών των εορτών, κάτι που αποτελεί το πλέον κρίσιμο παράγοντα.

Ο ίδιος, μιλώντας στο ραδιόφωνο του Σκάι, υπογράμμισε ότι τα βήματα πρέπει να είναι προσεκτικά, καθώς υπάρχουν μικρές αναζωπυρώσεις στην Αττική. «Η πρόταση της Επιτροπής είναι τα σχολεία να ανοίξουν το ταχύτερο δυνατόν, ακόμα και στις 8 ή 11 Ιανουαρίου εφόσον είμαστε ασφαλείς» δήλωσε ο καθηγητής Χαράλαμπος Γώγος. O ίδιος πρόσθεσε ότι οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν στις 4 ή 5 του μήνα με βάση τα επιδημιολογικά στοιχεία.

«Είναι πρόωρο να ανοίξουμε όλες τις δραστηριότητες στις 7 Ιανουαρίου. Δεν μπορούμε να τα ανοίξουμε όλα μαζί» τόνισε στον Σκάι ο Θεόδωρος Βασιλακόπουλος Καθηγητής Πνευμονολογίας και Εντατικής Θεραπείας ΕΚΠΑ. Ο Νικόλαος Καπραβέλος Διευθυντής ΜΕΘ στο νοσοκομείο Παπανικολάου διαπίστωσε ότι χάσαμε πολύτιμο χρόνο και υπάρχει ακόμα υψηλό ιικό φορτίο, ειδικά στη Θεσσαλονίκη. Επίσης, πρότεινε στη συζήτηση για τα σχολεία να ληφθεί σοβαρά υπόψη τον ιικό φορτίο, που είναι απαγορευτικό.

Ανησυχία για τα κρούσματα στην Αττική

Ιδιαίτερα σημαντικές για την πορεία του επιδημιολογικού φορτίου στην Αθήνα και την Αττική θα είναι οι δύο τελευταίες μέρες του 2020, διότι, σε περίπτωση που ο αριθμός των ημερήσιων επιβεβαιωμένων κρουσμάτων κορονοϊού δεν είναι μειωμένος σε σχέση με αυτόν που ανακοινώθηκε την Τρίτη 29 Δεκεμβρίου, τον γεγονός θα αποτελεί αρχή ανησυχίας. Αυτό τόνισε στο ethnos.gr ο καθηγητής Πολυτεχνικής Σχολής, επικεφαλής του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Μηχανικής και επικεφαλής του Κέντρου για το Εκθεσίωμα και την Υγεία του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, σημειώνοντας ότι ο ίδιος περιμένει μία αύξηση των κρουσμάτων τις επόμενες ημέρες στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας. Μάλιστα, αυτήν τη στιγμή η μεγαλύτερη ανησυχία επικεντρώνεται στον κεντρικό και το νότιο τομέα.

«Ο αριθμός των κρουσμάτων που θα ανακοινωθεί σήμερα Τετάρτη και αύριο Πέμπτη στην Αθήνα και την Αττική θα είναι πολύ σημαντικά για την πορεία της νόσου στην περιοχή. Αν δεν υπάρξει μείωση αυτές τις δύο μέρες, θα αποτελέσει για εμάς αρχή ανησυχίας. Προσωπικά για την Αθήνα δε βλέπω μείωση και πιστεύω ότι θα πάει αυξητικά. Αυτό οφείλεται στην έντονη κινητικότητα»  λέει στο ethnos.gr ο κ. Σαρηγιάννης.

Στις 4 Ιανουαρίου η απόφαση για το άνοιγμα σχολείων

Μιλώντας στην ΕΡΤ, αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας είπε πως το ζήτημα τέθηκε από την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, προς την επιτροπή των ειδικών και η συζήτηση θα συνεχιστεί και τις επόμενες μέρες με βάση τα επιδημιολογικά στοιχεία ώστε να «είμαστε σύντομα σε θέση να πούμε αν θα ανοίξουν τα σχολεία στις 8 ή αν θα υπάρξει κάποια διαφοροποίηση μεταξύ βαθμίδων της εκπαίδευσης». Επανέλαβε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να ανοίξουν όλες οι βαθμίδες «και θα μείνουμε σ’ αυτό μέχρι να υπάρξει η οριστική εισήγηση των ειδικών».

Σε νέα συνεδρίαση που θα γίνει τη Δευτέρα 4 Ιανουαρίου παραπέμπεται η λήψη αποφάσεων για το άνοιγμα των σχολείων καθώς στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη της επιτροπής λοιμωξιολόγων με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως δεν προέκυψε ομογνωμία. Όπως τόνισε, «για τις αποφάσεις αναμένουμε την οριστική εισήγηση των ειδικών -η οποία είναι είτε ομόφωνη, είτε κατά πλειοψηφία- την οποία ακολουθούμε».