Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα: Η τραγωδία με το αεροσκάφος της Swissair στο Ελληνικό

Σαν σήμερα: Η τραγωδία με το αεροσκάφος της Swissair στο Ελληνικό

Ήταν 7 Οκτωβρίου του 1979, όταν το αεροσκάφος της Swissair συνετρίβη προσπαθώντας να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Ελληνικού. Από τους 142 επιβάτες και τα 12 άτομα πλήρωμα, 14 έχασαν της ζωή τους και άλλοι 10 τραυματίστηκαν.

Η πτήση εκτελούσε διεθνές δρομολόγιο από την Γενεύη στην Αθήνα. Κατά την ώρα της προσγείωσης, το αεροσκάφος επιβράδυνε, όμως εξετράπη από τον αεροδιάδρομο και κατέληξε στο δημόσιο δρόμο προς το γήπεδο γκολφ της Γλυφάδας. Η αριστερή πτέρυγα και η ουρά διαχωρίστηκαν και αμέσως ξέσπασε πυρκαγιά.

Σαν σήμερα: Η τραγωδία με το αεροσκάφος της Swissair στο Ελληνικό

Αποτέλεσμα ήταν να χάσουν την ζωή του; 14 άνθρωποι, Γάλλοι, Γερμανοί και Βρετανοί πολίτες. Από τους 154 επιβαίνοντες, οι 100 περίπου ήταν γιατροί, που θα πήγαιναν σε ένα ιατρικό συνέδριο στην Κίνα.

Μετά το δυστύχημα έγινε γνωστό πως το αεροσκάφος μετέφερε περίπου 450 κιλά ραδιοϊσοτόπων καθώς και μια μικρή ποσότητα πλουτωνίου. Το τελευταίο βρισκόταν στις αποσκευές ενός από τους γιατρούς. Οι Αρχές έλεγξαν επιβάτες και πλήρωμα για το αν είχαν εκτεθεί σε ακτινοβολία.

Δυο ημέρες μετά τη συντριβή, οι Αρχές της Ελλάδας κατηγόρησαν τον κυβερνήτη και με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια. Η δίκη έγινε τέσσερα χρόνια αργότερα, όπου ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης κρίθηκαν ένοχοι για σωρεία αδικημάτων συμπεριλαμβανομένης και αυτής της ανθρωποκτονίας εξ αμελείας, της πρόκλησης πολλαπλών σωματικών βλαβών και της παρακώλυσης της εναέριας κυκλοφορίας, καταδικάστηκαν δε, σε πέντε και δυόμιση έτη αντιστοίχως.

Σαν σήμερα: Η τραγωδία με το αεροσκάφος της Swissair στο Ελληνικό

Έμειναν ελεύθεροι με εγγύηση και έναν χρόνο αργότερα το δικαστήριο αποφάσισε πως μπορούσαν να εξαγοράσουν την ποινή τους. Δεν ξαναπέταξαν ποτέ, αλλά συνέχισαν να έχουν δουλειά στην Swissair.

Τα αίτια του δυστυχήματος, σύμφωνα με την Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων, ήταν ότι οι χειριστές προσγείωσαν το αεροπλάνο με υψηλή ταχύτητα και πολύ κάτω προς τον διάδρομο και δεν κατάφεραν να αξιοποιήσουν επαρκώς το σύστημα πέδησης του αεροσκάφους καθώς και τα συστήματα αντίστροφης ώσης, με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να μην μπορεί να σταματήσει εντός του διαδρόμου.