Επικαιρότητα Συνταγές

Συνταγές με αγκινάρα για φυσική αποτοξίνωση του συκωτιού

Συνταγές με αγκινάρα για φυσική αποτοξίνωση του συκωτιού

Οι αγκινάρες είναι ένα βασικό συστατικό της κρητικής διατροφής και χρησιμοποιείται ευρύτατα στην παραδοσιακή κουζίνα της Κρήτης. Ένας από τους κλασικούς ρακομεζέδες, η αγκινάρα έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες και ενδείκνυται για την αντιμετώπιση προβλημάτων του ήπατος και ειδικά για το λιπώδες ήπαρ, μια ιατρική κατάσταση που προκαλεί τη συσσώρευση τριγλυκεριδίων και φλεγμονή των κυττάρων.

Οι αγκινάρες είναι γενικότερα ένα λαχανικό με πολλά οφέλη για την υγεία:

  • Προστατεύει τη λειτουργία του ήπατος και αναγεννά τα ηπατικά κύτταρα.
  • Βελτιώνει τη λειτουργία της χολής.
  • Μειώνει το λίπος.
  • Είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που αποτρέπει τη γήρανση.
  • Μειώνει τα υψηλά επίπεδα πρωτεΐνης.
  • Αποτρέπει καρδιαγγειακές παθήσεις.
  • Βελτιώνει την εντερική λειτουργία.
  • Αποτρέπει την κατακράτηση νερού
  • Μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και αποτρέπει την αντίσταση στην ινσουλίνη.

Συνταγές με αγκινάρα

Οι συνταγές που ακολουθούν είναι γευστικότατες, ώστε να ευεργετηθείτε από τις υγιεινές ιδιότητες της αγκινάρας απολαμβάνοντας κάθε μπουκιά. Πριν τις παρασκευάσεις, τακτοποίησε τα υλικά σου, οργάνωσε  την κουζίνα σου και κάνε κλικ εδώ για να επισκεφθείς την ιστοσελίδα NoviBet, ένα ελληνικό onlinecasino, που προσφέρει στους παίκτες όλα όσα χρειάζονται ώστε να απολαμβάνουν κορυφαίας ποιότητας νόμιμο online παιχνίδι.

Σούπα με αγκινάρα και κουρκουμά

Οι σούπες παρέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά και λίγες θερμίδες και μπορείτε να τις τρώτε όλον τον χρόνο. Η συνταγή που ακολουθεί συνδυάζει την αγκινάρα με ένα άγγιγμα κουρκουμά, ένα μπαχαρικό που είναι επίσης πολύ ευεργετικό για το ήπαρ και ξεχωρίζει για τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του.

Υλικά

  • 2 αγκινάρες
  • 1 κουταλάκι του γλυκού κουρκουμάς
  • 2 κούπες νερό
  • Αλάτι σύμφωνα με τις προτιμήσεις σας

Εκτέλεση

  • Βράστε τις αγκινάρες και τον κουρκουμά για 30 λεπτά.
  • Προσθέστε θαλασσινό αλάτι κατά βούληση.
  • Φάτε μισή ώρα πριν από το κυρίως γεύμα σας.

Ψητές αγκινάρες με λεμόνι

Οι άνθρωποι που αγαπούν τις αγκινάρες απολαμβάνουν τη γεύση τους και επωφελούνται περισσότερο όταν ψήνονται σε φούρνο ή στη σχάρα. Τυλίξτε τις σε αλουμινόχαρτο και μαγειρέψετε τις για τουλάχιστον 40 λεπτά, ή μέχρι να γίνει τρυφερή η καρδιά τους.

Για να τους δώσετε περισσότερη γεύση, συνδυάστε τις με χυμό λεμονιού, μαύρο πιπέρι, ελαιόλαδο και θαλασσινό αλάτι. Μπορείτε να το σερβίρετε σαν ορεκτικό ή σαν κυρίως πιάτο.

Σαλάτα με αγκινάρα, ραπανάκι και παντζάρι

Μια δροσερή σαλάτα για τις ζεστές, καλοκαιρινές μέρες. Σε συνδυασμό με τα δύο άλλα υλικά βοηθά στην καταπολέμηση του λιπώδους ήπατος.

  • Ραπανάκια: υπόπικρα και πικάντικα, βελτιώνουν τη λειτουργία του ήπατος και βοηθούν στην παραγωγή χολής. Είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνη C. Μπορείτε να φάτε και τα φύλλα τους, τα οποία διαθέτουν θεραπευτικές και καθαριστικές ιδιότητες.
  • Παντζάρια: βοηθούν στην αντιμετώπιση του λιπώδους ήπατος και άλλων ηπατικών παθήσεων. Αυτό οφείλεται στο αντιοξειδωτικό τους περιεχόμενο. Είναι επίσης ευεργετικά επειδή βοηθούν στην πρόληψη της οξείδωσης των λιπών.

Τσάι από φύλλα δεντρολίβανου και αγκινάρας

Ένας απλός τρόπος για να επωφεληθείτε από τα ευεργετικά συστατικά της αγκινάρας είναι να κάνετε μια έγχυση με τα φύλλα και τα κοτσάνια της. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να φυλάξετε την καρδιά της για να την κάνετε ψητή ή να τη μαγειρέψετε. Ας έχετε υπ’ όψη σας όμως ότι η γεύση του είναι πολύ πικρή.Επίσης, μπορείτε να το συνδυάσετε με δεντρολίβανο. Λόγω της περιεκτικότητάς του σε ουρσολικό οξύ, αυτό το φαρμακευτικό φυτό προστατεύει τη λειτουργία του ήπατος. Μειώνει τη φλεγμονή, βελτιώνει τη ροή του αίματος και μειώνει τη χοληστερόλη.