Τουρισμός

Πώς θα λειτουργούν τα ξενοδοχεία – Οι νέοι κανόνες σε εστιατόρια, δωμάτια και πισίνες

Ο λόγος που η Τουρκία «θυσίασε» (προσωρινά;) τα μαχητικά F-35 - Τι κερδίζει με τους S-400;

Με διαφορετικό τρόπο από ό,τι συνήθως θα λειτουργήσουν φέτος τα ξενοδοχεία λόγω των μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό και στο πλαίσιο άρσης των μέτρων. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του STAR, όσον αφορά στην εστίαση στα ξενοδοχεία, θα πρέπει να κάθονται έως τέσσερα άτομα σε ένα τραπέζι εκτός αν η οικογένεια είναι μεγαλύτερη, ενώ θα υπάρχουν ατομικά σκεύη στο μπουφέ καθώς ο πελάτης δεν θα πιάνει λαβίδες για να σερβιριστεί

Επίσης καφέ και πορτοκαλάδα θα σερβίρει μόνο το προσωπικό, χωρίς να σηκώνονται μόνοι τους οι πελάτες για να παίρνουν. Ακόμη τα τραπεζομάντηλα θα είναι μιας χρήσης.

Στα δωμάτια από την άλλη, προβλέπεται ότι δεν θα γίνεται καθημερινή αλλαγή σε σεντόνια και πετσέτες ώστε τα συνεργεία καθαρισμού να μην έρχονται σε πολύ συχνή επαφή με τους πελάτες.

Ακόμη στα δωμάτια δεν θα υπάρχουν πολλά αντικείμενα για να μην τα αγγίζουμε ενώ θα υπάρχει μια χρονική απόσταση 24 ωρών πριν δοθεί το δωμάτιο σε άλλο πελάτη, προκειμένου να απολυμαίνεται.

Στις πισίνες και τη θάλασσα, οι ξαπλώστρες δεν θα έχουν μαξιλάρια και θα πρέπει να είναι καλυμμένες ολόκληρες με πετσέτες για να μην ακουμπάμε στο ίδιο ύφασμα με τους προηγούμενους πελάτες.

Τα μέτρα υπό εξέταση για τη λειτουργία ξενοδοχείων

Πιο αναλυτικά, μεταξύ των προτάσεων που εξετάζονται είναι ο ορισμός υπεύθυνου προσώπου ή ομάδας διαχείρισης κρίσης σε κάθε ξενοδοχειακή μονάδα, με αντικείμενο την επίβλεψη εφαρμογής των μέτρων τα οποία θα ληφθούν για την ασφάλεια του προσωπικού και των επισκεπτών.

Τα σχέδια που έχουν παραδοθεί στο ΣΕΤΕ και εξετάζονται πριν από την οριστική υποβολή τους στην κυβέρνηση στις 11 Μαΐου, περιλαμβάνουν λεπτομερείς οδηγίες για τη διαδικασία καθαρισμών και απολυμάνσεων σε δωμάτια και κοινόχρηστους χώρους, όπως ανελκυστήρες, τουαλέτες, κτλ.

Τα σχέδια προβλέπουν και την υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης του προσωπικού των ξενοδοχείων σχετικά με τις πηγές και τους τρόπους μετάδοσης του ιού, τις ενέργειες σε περίπτωση ασθένειας από το προσωπικό, ακόμα και την επικοινωνιακή προσέγγιση των επισκεπτών.

Σε προγράμματα ειδικής εκπαίδευσης θα πρέπει να υποβληθούν τα μέλη της ομάδας διαχείρισης Covid – 19, η οποία θα συσταθεί σε κάθε ξενοδοχείο με βασικό αντικείμενο το σχεδιασμό δράσεων πρόληψης για τον περιορισμό της μετάδοσης του ιού.

Υπηρεσίες υποδοχής – reception desk – μεταφορά αποσκευών – room service

Η διαδικασία υποδοχής στα ελληνικά ξενοδοχεία το φετινό καλοκαίρι θα είναι αρκετά διαφορετική, δεδομένου ότι οι υπάλληλοι παραλαβής πελατών στο σημείο άφιξης θα πρέπει να αποφεύγουν τις χειραψίες, ενώ κατά την μεταφορά τους στο χώρο του καταλύματος θα πρέπει ο οδηγός υποχρεωτικά να φοράει γάντια μίας χρήσης και προστατευτική μάσκα.

Εάν η μεταφορά γίνεται με αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης, οι επιβάτες θα πρέπει να χρησιμοποιούν μόνο το πίσω κάθισμα, ενώ συνιστάται η ταυτόχρονη μεταφορά επιβατών που διαμένουν στο ίδιο δωμάτιο.

Το προσωπικό υποδοχής θα πρέπει να φοράει γάντια μίας χρήσης και προστατευτική μάσκα κατά τη διάρκεια εξυπηρέτησης του πελάτη, ενώ οι επιφάνειες θα πρέπει να απολυμαίνονται μετά από την εξυπηρέτηση κάθε πελάτη. Το ίδιο θα ισχύει για τα κλειδιά και τις κάρτες δωματίων μετά από κάθε χρήση.

Σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες προς τους πελάτες, συνιστάται να γίνονται δίχως επαφή με τη χρήση τεχνολογικών εφαρμογών (mobile apps).

Το προσωπικό μεταφοράς αποσκευών θα πρέπει να χρησιμοποιεί υποχρεωτικά γάντια μίας χρήσης κατά τη μεταφορά αποσκευών και να απολυμαίνει τον εξοπλισμό (club car, τρόλεϊ) μετά από κάθε χρήση.

Η ταυτόχρονη μεταφορά αποσκευών πελατών που μένουν στο ίδιο δωμάτιο συνιστάται, ενώ η μεταφορά αποσκευών πελατών που μένουν σε διαφορετικά δωμάτια θα μπορεί να γίνεται μόνο κατόπιν συμφωνίας.

Η διαρρύθμιση των τραπεζιών στα εστιατόρια θα πρέπει να γίνει με τρόπο ώστε να τηρούνται αποστάσεις μεταξύ τους και σε κάθε τραπέζι θα επιτρέπεται η εξυπηρέτηση μόνο επισκεπτών που διαμένουν στο ίδιο δωμάτιο ή ανήκουν στην ίδια οικογένεια.

Για την τήρηση αποστάσεων ασφαλείας μεταξύ των πελατών, προτείνεται η επέκταση ή η διαμόρφωση των ωραρίων λειτουργίας των εστιατορίων όπου απαιτείται.

Στα εστιατόρια που λειτουργούν με μπουφέ θα παρέχεται απολυμαντικό χεριών στους πελάτες στην είσοδο, ενώ συστήνεται να αποφεύγεται η χρήση κοινόχρηστων σκευών και αυτόματων μηχανών σερβιρίσματος καφέ, χυμών, κτλ.

Εφόσον υπάρχει δυνατότητα, συστήνεται η παροχή φαγητού στα δωμάτια των πελατών για την αποφυγή συνωστισμού στα εστιατόρια του ξενοδοχείου.

Δωμάτια – πισίνες – γυμναστήρια – spa – αθλητικά γήπεδα

Τα δωμάτια των ξενοδοχείων θα παραμένουν κενά για ένα 24ωρο μετά το check out και στη συνέχεια θα εκτελείται η υπηρεσία καθαρισμού και η προετοιμασία για τον επόμενο πελάτη. Επιπλέον κλινοσκεπάσματα και μαξιλάρια θα διατίθενται μόνο κατόπιν αιτήματος.

Αυστηροί κανόνες θα πρέπει να τηρούνται και στις πισίνες των ξενοδοχείων. Μεταξύ αυτών είναι η απολύμανση στις ξαπλώστρες μετά από κάθε χρήση και η απομάκρυνση υφασμάτινων επιφανειών.

Οι χώροι spa θα χρησιμοποιούνται μόνο με ραντεβού από μεμονωμένο πελάτη ή από πελάτες που διαμένουν στο ίδιο δωμάτιο. Οι πελάτες και το προσωπικό θα πρέπει υποχρεωτικά να χρησιμοποιούν γάντια και μάσκες, ενώ κατά τη διάρκεια των θεραπειών θα χρησιμοποιείται ρουχισμός μίας χρήσης από τους πελάτες.

Αποκλειστικά κατόπιν ραντεβού θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι πελάτες των ξενοδοχείων και τα γυμναστήρια, υπό την προϋπόθεση ότι η χρήση θα γίνεται από μεμονωμένο πελάτη ή από πελάτες που μένουν στο ίδιο δωμάτιο.

Οι ίδιοι κανόνες αναμένεται να ισχύσουν και για τα αθλητικά γήπεδα, τα οποία θα λειτουργούν μόνο για ατομικά αθλήματα. Για το λόγο αυτό, στα γήπεδα ομαδικών αθλημάτων είτε θα πρέπει να απαγορεύεται η είσοδος είτε να απομακρύνεται ο εξοπλισμός και να υπάρχει σήμανση για την απαγόρευση χρήσης τους.

Διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων Covid – 19 εντός ξενοδοχείων

Όλα τα ξενοδοχεία πρέπει να διαθέτουν σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση υποψίας κρούσματος Covid – 19 πελατών ή προσωπικού. Το σχέδιο, το οποίο θα πρέπει να συνάδει με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, περιλαμβάνει ειδική διαδικασία ιχνηλάτησης των επαφών του κρούσματος, η οποία πρέπει να αρχίσει αμέσως μετά την ταυτοποίησή του.

Τα τουριστικά καταλύματα θα πρέπει να μεριμνήσουν ώστε να υπάρχει πρόβλεψη για διαρκή διαθεσιμότητα χώρων απομόνωσης των ύποπτων κρουσμάτων και των οικείων τους.

economistas.gr