Ενέργεια Επικαιρότητα

Έρχεται μεγάλη μείωση στην τιμή της βενζίνης

Χτύπησε ιός… αισχροκέρδειας – Ανατιμήσεις σε προϊόντα

Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων αναμένεται να πάρει δραστικά μέτρα προκειμένου να επιτευχθεί η μείωση της βενζίνης.

Η πανδημία του κορωνοϊού αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο και στην τιμή της αμόλυδβης βενζίνης. Όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης και Επένδυσεων στην εφημερίδα του «Ελεύθερου Τύπου», η απλή αμόλυβδη βενζίνη θα πωλείται 1,35 ευρώ το λίτρο στα περισσότερα πρατήρια των μεγάλων αστικών κέντρων. Εκπρόσωποι των πρατηριούχων από τη πλευρά τους θεωρούν πως οι τιμές σε αυτά επίπεδα που ήδη παρατηρούνται στην αγορά είναι ύποπτες και θα πρέπει να προβληματίσουν τους καταναλωτές.anaptixis333-1200x676

Όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία του Πρατηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η τιμή της αμόλυβδης διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο πανελλαδικά , την περασμένη Τετάρτη στα 1,55 ευρώ το λίτρο. Στην Αττική στο 1, 50 στη Θεσσαλονίκη στα 1,51 και στις Κυκλάδες στα 1, 79 ευρώ το λίτρο. Τις τελευταίες υπάρχουν πρατήρια στην Αττική που έχουν ρίξει τις τιμές τους στο 1,35 -1,37 ευρώ το λίτρο δήλωσε ο γενικός Γραμματέας και Προστασίας του Καταναλωτή (ΓΓΕΠΚ) , Παναγιώτης Σταμπουλίδης στην εφημερίδα του «Ελεύθερος Τύπος» τονίζοντας: «Καλέσαμε τον κλάδο να προσαρμοστεί και απ’ ό,τι φαίνεται αρκετοί το σεβάστηκαν».venzinh11-1200x556

Aπό την άλλη πλευρά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), Γιώργος Ασμάτογλου δήλωσε στον «Ελεύθερο Τύπο» ότι: «Από τη βουτιά του μπρεντ το όφελος για τον Έλληνα οδηγό θα είναι 10-15 λεπτά ανά λίτρο όσον αφορά στην απλή αμόλυβδη. Εκτίμησε πως οι τιμές θα κινηθούν στα επίπεδα του 1, 45 ευρώ το λίτρο , τις προσεχείς ημέρες, στα μεγάλα αστικά κέντρα και περί το 1, 48 ευρώ πανελλαδικά ,κατά μέσο όρο, προσθέτοντας πως έτσι όπως διαμορφώνονται οι διυλιστηριακές τιμές είναι ύποπτο να βλέπει κανείς την αμόλυβδη στα 1, 35 ευρώ το λίτρο σε κάποια πρατήρια. Δημιουργεί ερωτηματικά διότι δεν υπάρχει περιθώριο κέρδους. Πόσο δε μάλιστα όταν το μέσο πρατήριο προσπαθεί να καταστεί βιώσιμο και να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του, με τη κατανάλωση καυσίμων να καταγράφει πτώση 20% την τελευταία εβδομάδα. Γεγονός που αποδίδεται στη μείωση των μετακινήσεων του κορωνοϊού.»