Κόσμος

Δέκα χώρες της ΕΕ δεν έχουν ούτε έναν φορτιστή στα 100 χλμ.

Δέκα χώρες της ΕΕ δεν έχουν ούτε έναν φορτιστή στα 100 χλμ.

18 κράτη μέλη της ΕΕ διαθέτουν κάτω από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ δρόμου, με μόλις τέσσερα να διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για αυτήν την απόσταση. Η Ελλάδα στις χώρες με τις λιγότερες υποδομές.

Μπορεί τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), να είναι του 2020, και στο 2021 να έχει σημειωθεί αρκετή πρόοδος σε ορισμένες χώρες, εντούτοις είναι αποκαλυπτικό το πόσο πίσω βρισκόμαστε ακόμα στον τομέα της υποδομής φόρτισης.

Τα ευρήματα δείχνουν ότι 10 χώρες δεν διαθέτουν ούτε έναν φορτιστή για κάθε 100 χιλιόμετρα βασικών δρόμων. Όλες αυτές οι χώρες, έχουν επίσης μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μικρότερο από 3% (εκτός από την Ουγγαρία).

Κι ακόμη, 18 κράτη μέλη της ΕΕ διαθέτουν κάτω από 5 σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, με μόλις τέσσερα να διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμων.

Στο πλαίσιο του πακέτου για το κλίμα «Fit for 55» που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε έως το 2030 οι εκπομπές CO2, από τα νέα αυτοκίνητα, να είναι 55% μικρότερες από τα επίπεδα του 2021 – από τον στόχο 37,5% για το 2030 που είχε τεθεί μόλις πριν από τρία χρόνια.

Ως εκ τούτου, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να φέρουν εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά, τα επόμενα χρόνια, ώστε να επιτύχουν αυτόν τον στόχο.

«Οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να στραφούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών αν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης κατά μήκος των δρόμων», προειδοποίησε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Ερικ-Μαρκ Χουίτεμα.

«Για παράδειγμα, εάν οι πολίτες της Ελλάδας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας πρέπει να διανύσουν 200 χιλιόμετρα και άνω για να βρουν φορτιστή, δεν μπορούμε να περιμένουμε από αυτούς να είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο», εξήγησε ο Χουίτεμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αντίθεση μεταξύ των Κάτω Χωρών, όπου βρίσκουμε τους περισσότερους φορτιστές (47,5 για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμου), και μιας απέραντης χώρας όπως η Πολωνία (οκτώ φορές μεγαλύτερη, αλλά μόνο ένα σημείο φόρτισης για κάθε 250 χιλιόμετρα,) είναι εντυπωσιακή.

Οι πρώτες 5 χώρες με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα:

1. Ολλανδία (47,5)

2. Λουξεμβούργο (34,5)

3. Γερμανία (19,4)

4. Πορτογαλία (14,9)

5. Αυστρία (6.1)

Οι 5 χώρες με τους λιγότερους φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα

1. Λιθουανία (0,2)

2. Ελλάδα (0,2)

3. Πολωνία (0,4)

4. Λετονία (0,5)

5. Ρουμανία (0,5)

Σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου (+ μερίδιο αγοράς) Κατά χώρα, 2020:

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: 10 χώρες της ΕΕ δεν έχουν ούτε έναν φορτιστή στα 100 χλμ.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: 10 χώρες της ΕΕ δεν έχουν ούτε έναν φορτιστή στα 100 χλμ.