Κόσμος Υγεία

Κοροναϊός: Ελεύθερη πτώση του τουρισμού στην Ασία, στα τάρταρα και η ζήτηση πετρελαίου

Κοροναϊός: Ελεύθερη πτώση του τουρισμού στην Ασία, στα τάρταρα και η ζήτηση πετρελαίου

Σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά του ο νέος κοροναϊός! Τεράστια πτώση της ζήτησης πετρελαίου, “βουτιά” και στις κρατήσεις για Κίνα και άλλες χώρες της Ασίας. Μείωση των κερδών της Nissan κατά 83%!!!

Συνεχίζει να “σφυροκοπά” την οικονομία ο νέος κοροναϊός, με τις πτήσεις προς Ασία να αραιώνουν ολοένα και περισσότερο και την ζήτηση του πετρελαίου.

Η επιδημία οδηγεί σε σημαντική πτώση της ζήτησης για ταξίδια σε όλη την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα, καθώς ο αντίκτυπος του Covid-19 στις μελλοντικές κρατήσεις εξαπλώνεται και πέραν της Κίνας.

Την ίδια ώρα η Nissan καταγράφει μυθικές απώλειες, με τα κέρδη της να μειώνονται κατά 83%!

Υπενθυμίζεται ότι Nissan, Renault, Peugeot, Honda έχουν εργοστάσια παραγωγής στην Γουχάν, τα οποία και παραμένουν κλειστά.

Βουτιά στις κρατήσεις σε χώρες της Ασίας

Η ForwardKeys, εταιρεία που διενεργεί αναλύσεις για τον ταξιδιωτικό κλάδο, ανακοίνωσε ότι οι αεροπορικές κρατήσεις από χώρες της Ασίας ήταν κατά 10,5% χαμηλότερες για τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2020 συγκριτικά με πέρυσι. Η μείωση εξαιρεί ταξίδια προς και από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ.

Οι θάνατοι από τον ιό έφτασαν τους 1.369 και οι αεροπορικές εταιρείες αναμένουν χαμηλότερες πωλήσεις εισιτηρίων καθώς οι ανησυχίες για την εξάπλωση του ιού έπληξαν τη διάθεση για ταξίδια ενώ οδήγησαν σε ακύρωση συνεδρίων και εκθέσεων. Για παράδειγμα χθες ακυρώθηκε το Mobile World Congress, το ετήσιο συνέδριο του τηλεπικοινωνιακού κλάδου που συγκεντρώνει 100.000 ανθρώπους.

Ο εξερχόμενος τουρισμός από τις αγορές της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας ήταν αυτός που δέχθηκε το μεγαλύτερο πλήγμα, με τις κρατήσεις προς προορισμούς σε όλο τον κόσμο να μειώνονται κατά 17% για τους επόμενους δύο μήνες, συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ForwardKeys.

Αναστολή πτήσεων από εταιρείες – κολοσσούς

Δεκάδες αεροπορικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων η American Airlines και η British Airways, έχουν ήδη αναστείλει όλες τις πτήσεις τους προς την Κίνα έως τον Απρίλιο καθώς η ζήτηση από τη δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο οικονομία έχει καταβαραθρωθεί και γίνεται αισθητός ο αντίκτυπος από τους περιορισμούς στα ταξίδια που έχουν επιβληθεί στην ίδια τη χώρα.

Τα στοιχεία έδειξαν ότι οι κρατήσεις για ταξίδια από την Κίνα προς άλλα μέρη του κόσμου για τον Μάρτιο και τον Απρίλιο ήταν σχεδόν οι μισές σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

«Η μεγαλύτερη στον κόσμο αγορά εξερχόμενου τουρισμού και με τις υψηλότερες δαπάνες, η Κίνα, αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες. Οι ακυρώσεις αυξάνονται μέρα με τη μέρη και η τάση τώρα εξαπλώνεται στις γειτονικές χώρες», δήλωσε ο Ολιβιέ Πόντι, υψηλόβαθμο στέλεχος της ForwardKeys.

Στα… τάρταρα και η ζήτηση του πετρελαίου

Επίσης νέος κοροναϊός θα έχει «σημαντικές» συνέπειες στη ζήτηση πετρελαίου, η πρόβλεψη για αύξηση της οποίας φέτος αναθεωρήθηκε δραστικά προς τα κάτω, όπως προειδοποίησε σήμερα η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (IEA).

Στο πλαίσιο αυτό η IEA αναθεώρησε προς τα κάτω κατά 365.000 βαρέλια ημερησίως τις προσδοκίες της για αύξηση της ζήτησης αργού το 2020, η οποία αναμένεται πλέον να είναι 825.000 βαρέλια την ημέρα, στο χαμηλότερο σημείο από το 2011, και προβλέπει συρρίκνωση της ζήτησης κατά το πρώτο τρίμηνο, για πρώτη φορά εδώ και πάνω από μια δεκαετία.

Η ζήτηση αναμένεται έτσι να μειωθεί κατά 435.000 βαρέλια ημερησίως κατά το πρώτο τρίμηνο.

«Οι συνέπειες του Covid-19 στην παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα είναι σημαντικές», εκτιμά η IEA στη μηνιαία έκθεσή της για το πετρέλαιο.

Η Υπηρεσία επισημαίνει πως υπάρχει «ήδη σημαντική επιβράδυνση της κατανάλωσης πετρελαίου και της οικονομίας ευρύτερα στην Κίνα», ενώ οι επιπτώσεις της επιδημίας σε παγκόσμιο επίπεδο βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη.

Η IEA, η οποία συμβουλεύει ανεπτυγμένες χώρες για την ενεργειακή πολιτική τους, επισημαίνει πως η επιδημία του SARS το 2003 χρησιμοποιείται συχνά για λόγους σύγκρισης, όμως υπογραμμίζει πως η Κίνα έχει έκτοτε αλλάξει πολύ.

Χτύπημα σε αγορά με 13,7 εκατ. βαρέλια την ημέρα!

Η κινεζική ζήτηση πετρελαίου ήταν έτσι 5,7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως το 2003 και πέρυσι είχε υπερδιπλασιαστεί, στα 13,7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως. Το 2019, άνω των τριών τετάρτων της αύξησης της ζήτησης οφειλόταν στην Κίνα.

«Σήμερα βρίσκεται στο κέντρο των παγκόσμιων αλυσίδων προμηθειών και τα ταξίδια με προορισμό ή προέλευση την Κίνα έχουν σημειώσει τεράστια αύξηση, αυξάνοντας έτσι και τις πιθανότητες διάδοσης του ιού», υπογραμμίζει η IEA.

Ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών (ΟΠΕΚ) είχε ήδη αναθεωρήσει χθες, Τετάρτη, σημαντικά προς τα κάτω την πρόβλεψή του για αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης αργού φέτος, υπογραμμίζοντας την επίδραση στην Κίνα του κοροναϊού επί των καυσίμων για τις μεταφορές, κυρίως την αεροπορία.