Auto/Moto

Εξετάσεις Οδήγησης: Τώρα ή ποτέ!

Πτήση θρίλερ στη Ρωσία: Δύο Su-34 συγκρούστηκαν στον αέρα - Κατάφεραν να τα προσγειώσουν οι πιλότοι

Αναρωτιέμαι πότε οι σχολές οδήγησης, που επενδύουν στην ουσιαστική εκπαίδευση των υποψηφίων, θα δικαιωθούν.Οι υποψήφιοι οδηγοί είναι απαραίτητο να αντιληφθούν οτι εκπαιδεύονται για μια πολυπαραγοντική και σύνθετη δραστηριότητα που αφορά την ίδια τους τη ζωή! Αγοράζοντας διπλώματα από τις εκάστοτε σχολές, σε τιμές ευκαιρίας όχι μόνο δεν εκπαιδεύονται σωστά αλλά εν τέλει το κόστος ανεβαίνει και τα εφόδια που τους δόθηκαν δεν είναι επαρκή. Αναμφίβολα λοιπόν θα μπορούσαμε να πούμε ότι η έλλειψη παιδείας και συνείδησης απαιτεί την εφαρμογή αυστηρότερων εξετάσεων που να είναι αξιοκρατικές, καθώς τα διπλώματα πρέπει να δίνονται σε άτομα που είναι έτοιμοι να γίνουν οδηγοί.

Το παλιό σύστημα εξέτασης συνεχίζεται με μια ενδίαμεση διακοπή του που υπήρξε για να εφαρμοσθεί, το νέο. Ωστόσο, το ενδιάμεσο αυτό σύστημα που εφαρμόστηκε για να αντικαταστήσει το παλιό, δεν είχε καμία καθοδήγηση και η εφαρμογή του γινόταν άνευ ίσοις όροις τόσο μεταξύ των νομών όσο και των περιφερειών! Το αποτέλεσμα ήταν να μπει και πάλι σε εφαρμογή το παλιό-προϋπάρχον σύστημα. Να αναφέρουμε, παρόλα αυτά, πως πρίν την εφαρμογή του νέου συστήματος οι εξετάσεις είχαν διακοπεί για αρκετούς μήνες πριν την αλλαγή του τρόπου εξέτασης.

Οι νόμοι που θεσπίζονται, βιαστικά και επιπόλαια,δεν βοηθούν στη σωστή αξιολόγηση! Ευελπιστώ μετά την διαβούλευση που θα πραγματοποιηθεί μεταξύ όλων των πολιτειακών φορέων και Εκπαιδευτών Οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής, σε διάστημα 6-9 μηνών να εδραιωθεί ένα σύστημα που θα προάγει την σωστή εκπαίδευση των υποψηφίων οδηγών.

Ενδεικτικά θα μπορούσα να αναφέρω ορισμένα σημεία που θα μπορούσαν να ληφθούν υπόψιν για το νέο σύστημα:

1. Στην περίπτωση των ειδικών δοκιμασίων, που θα πρέπει να πραγματοποιούνται σε πίστα, απαιτούνται προδιαγραφές ασφαλείας,ίδιο βαθμό δυσκολίας για όλους του υποψηφίους σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας και να έχουν δημόσιο χαρακτήρα.
2. Τοποθέτηση ευρυγωνικών καμερών στο χώρο των δοκιμασιών για καταγραφή των υποψηφίων την ώρα της εξέτασης, αλλά και κάμερες καταγραφής την ώρα της πρακτικής εξέτασης, με συνεχή έλεγχο του υλικού από ανεξάρτητη αρχή. Επίσης, είναι θεμιτό να μπορεί να χρησιμοποιεί και ο εκπαιδευτής το υλικό για επεξήγηση των λαθών στον υποψήφιο σε περίπτωση απόρριψης.
3.Ηλεκτρονικό check in/out των μαθημάτων.
4.Ερωτήσεις στην θεωρητική εξέταση επιπρόθετα με τα τεστ, για αξιολόγηση καταστάσεων από τους μαθητές και όχι μόνο τον έλεγχο γνώσεων που λαμβάνουν από το βιβλίο των θεωρητικών μαθημάτων.
4.Αλλαγή των βιβλίων της θεωρητικής εκπαίδευσης υποψηφίων οδηγών προσαρμοσμένα στο σήμερα.

Είναι επιτακτικές οι αλλαγές και υπάρχουν προτάσεις για την υλοποίησή τους. Το δίπλωμα οδήγησης δεν είναι αγορά αλλά εκπαίδευση και επένδυση στην ασφάλεια.Η ορθή επιλογή σχολής οδηγών είναι μια υπεύθυνη επιλογή του πολίτη, άλλωστε η Οδική Ασφάλεια είναι ευθύνη όλων. Χρειάζονται άμεσα αλλαγές! Η πλειοψηφία του κλάδου μας είναι έτοιμη για αυτές και χρειάζεται τη βοήθεια των κρατικών φορέων!