Κρήτη

Το μέλλον του κέντρου επί τάπητος στο Δημοτικό Συμβούλιο: Πλακόστρωτο με ή χωρίς οχήματα;

Στα απόρρητα σχέδια εκτάκτου ανάγκης η απαγόρευση κυκλοφορίας

Αυτή την ώρα η κρίσιμη συνεδρίαση για το κυκλοφοριακό
Στο “τραπέζι” αυτή την ώρα – μεταξύ άλλων – στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου, το θέμα των οριστικών κυκλοφοριακών μέτρων για το αναπλασμένο κέντρο του Ηρακλείου. Οι πιέσεις είναι έντονες τόσο υπέρ της καθολικής απαγόρευσης διέλευσης οχημάτων, όσο και από την αντίθετη πλευρά για την εξαίρεση για λεωφορεία, ταξί και δίκυκλα.

Παράλληλα με την πρόταση των μελετητών για την ελεγχόμενη πρόσβαση σε ταξί, δίκυκλα και μικρά λεωφορεία, θα τεθεί και ζήτημα καθολικής απαγόρευσης της κίνησης των οχημάτων από τη Χατζημιχάλη Γιάνναρη και κάτω. Η εξέλιξη αυτή δρομολογήθηκε μετά τις εντονότατες αντιδράσεις πολιτών και επιχειρήσεων στο κέντρο του Ηρακλείου που μάλιστα έχουν συλλέξει υπογραφές, διεκδικώντας την καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων και την απόδοση του ιστορικού (αναπλασμένου) κέντρου της πόλης στους πολίτες και τους επισκέπτες.

Αρκετός είναι ο κόσμος που έχει συγκεντρωθεί – μεταξύ αυτών και εκπρόσωποι των κατοίκων, που θα στηρίξουν τη συνέχιση της απαγόρευσης κυκλοφορίας οχημάτων από το κέντρο, με επιχείρημα τη σύγχρονη τάση των βιώσιμων πόλεων, που επιδιώκουν να ελαχιστοποιούν το θόρυβο και τη ρύπανση στο πλαίσιο της προσπάθειας για καλύτερη ποιότητα ζωής.

Τι προβλέπει η κυκλοφοριακή μελέτη

Ελεγχόμενη πρόσβαση σε ταξί, δίκυκλα και μικρά λεωφορεία εισηγείται η κυκλοφοριακή μελέτη της παλιάς πόλης, σε μια λογική να αναδειχθεί η ανάπλαση σε συνδυασμό με την δυνατότητα πρόσβασης στη δημόσια συγκοινωνία.

Στο πλαίσιο αυτό διατηρείται η πεζοδρόμηση της λεωφόρου Δικαιοσύνης, της οδού Ίδης και της Καλοκαιρινού μέχρι την οδό Καζάνη. Η μελέτη υιοθετεί επίσης αίτημα εμπόρων που ζητούν τη διεύρυνση των πεζοδρομήσεων στη μικρή Έβανς, τη Σμύρνης, και των κάθετων οδών Τζαγκαράκη-Ρούσου Χούρδου και Κοζύρη. Για τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων ορίζεται συγκεκριμένο ωράριο – όπως ισχύει και σήμερα δηλαδή, χωρίς πάντως να τηρείται.

Με βάση την τελική εισήγηση που έχει διαμορφωθεί θα επιτρέπεται να κινούνται τα δίκυκλα, τα ταξί και τα μικρά λεωφορεία σε ένα τμήμα της αναπλασμένης ζώνης του κέντρου: στη Ζωγράφου, τη Χατζημιχάλη Γιάνναρη, τη μικρή Έβανς, το πρώτο τμήμα της 1821 και θα στρίβουν από την οδό Μονής Οδηγητρίας Καζάνη Λεωφόρος Καλοκαιρινού.

Αντίστοιχα η έξοδος του πάρκινγκ στη Θησέως θα γίνεται μέσω της Καρτερού, του πάνω τμήματος της 1821 και της Κυρίλλου Λουκάρεως. Η συγκεκριμένη όδευση θα αποτελεί έξοδο αποκλειστικά και μόνο των εξερχόμενων οχημάτων του πάρκινγκ τα οποία θα εισέρχονται στον ιδιωτικό χώρο στάθμευσης από τις οδούς Κατεχάκη-Καρτερού-Θησέως.

Τα μέτρα αυτά προτείνεται να εφαρμοστούν πιλοτικά ως το τέλος του 2023, και στη συνέχεια θα επανεκτιμηθούν.

ΠΗΓΗ cretalive.gr