Διατροφή Υγεία

Τα 10 καλύτερα βότανα για να ρίξετε την πίεση (εικόνες)

Γιάννης Γαλάτης: Αποχαιρετά τη μόδα και πιάνει τους καμβάδες

Εκατομμύρια ενήλικες στον κόσμο αντιμετωπίζουν πρόβλημα υπέρτασης, η οποία μπορεί να αντιμετωπιστεί τόσο με την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή όσο και με αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Πέρα από αλλαγές στη διατροφή και τα επίπεδα της σωματικής άσκησης, βοηθητικά στη διαχείριση της αρτηριακής πίεσης αποδεικνύονται και ορισμένα βότανα.

Στην παρακάτω gallery μπορείτε να δείτε ποια βότανα συστήνουν οι ειδικοί για την αντιμετώπιση της υπέρτασης.

Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν τη λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος ή άλλου προϊόντος, ακόμη κι αν είναι 100% φυσικό, ώστε να αποφύγετε τυχόν αλληλεπιδράσεις με τη φαρμακευτική αγωγή ή άλλα σκευάσματα που λαμβάνετε.

Τα 10 καλύτερα βότανα για να ρίξετε την πίεση (εικόνες)

1. Βασιλικός: Μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σε πειραματόζωα (ποντίκια) έχουν υποδείξει ότι το εκχύλισμα του βασιλικού μπορεί να ρίξει την πίεση βραχυπρόθεσμα. Η επίδρασή του αυτή οφείλεται στην ευγενόλη, μια χημική ουσία η οποία μπλοκάρει τη δράση ουσιών που προκαλούν συστολή των αιμοφόρων αγγείων και κατ’ επέκταση άνοδο της πίεσης.

Τα 10 καλύτερα βότανα για να ρίξετε την πίεση (εικόνες)

2. Κανέλα: Φημίζεται για τις αντιδιαβητικές της ιδιότητες, ωστόσο έχει και αντιυπερτασική δράση. Το εκχύλισμά της μπορεί να συμβάλει τόσο στην αντιμετώπιση μιας αιφνίδιας κρίσης υπέρτασης όσο και στη διαχείριση της χρόνιας υπέρτασης.

Τα 10 καλύτερα βότανα για να ρίξετε την πίεση (εικόνες)

3. Κάρδαμο: Σε μια μικρής εμβέλειας μελέτη σε 20 υπερτασικούς, 1,5 γραμμάριο κάρδαμο δύο φορές την ημέρα για διάστημα 12 εβδομάδων συνολικά βοήθησε να μειωθούν τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης.

Τα 10 καλύτερα βότανα για να ρίξετε την πίεση (εικόνες)

4. Λιναρόσπορος: Είναι πλούσιος σε ωφέλιμα Ω-3 λιπαρά και έχει αποδειχτεί μέσα από επιστημονικές μελέτες ότι συμβάλλει στην αντιμετώπιση της υπέρτασης. Μία από αυτές, στην επιθεώρηση The Journal of Nutrition, υπέδειξε ότι το επιθυμητό αποτέλεσμα προκύπτει από την κατανάλωση 30-50 γραμμαρίων ολόκληρου ή τριμμένου λιναρόσπορου την ημέρα για διάστημα τουλάχιστον 12 εβδομάδων.

Τα 10 καλύτερα βότανα για να ρίξετε την πίεση (εικόνες)

5. Σκόρδο: Είναι ίσως η πιο γνωστή φυσική λύση για την αντιμετώπιση της υπέρτασης. Η επίδρασή του αυτή οφείλεται στην ιδιότητά του να αυξάνει τα επίπεδα του μονοξειδίου του αζώτου, το οποίο προωθεί τη χαλάρωση και τη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων. Έτσι, το αίμα κυκλοφορεί ελεύθερα και η αρτηριακή πίεση πέφτει σε φυσιολογικά επίπεδα.

Τα 10 καλύτερα βότανα για να ρίξετε την πίεση (εικόνες)

6. Τζίντζερ (πιπερόριζα): Μελέτες σε πειραματόζωα έχουν δείξει ότι το τζίντζερ βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και βοηθά στη χαλάρωση των μυών που περιβάλλουν τα αιμοφόρα αγγεία.

Τα 10 καλύτερα βότανα για να ρίξετε την πίεση (εικόνες)

7. Κράταιγος: Χρησιμοποιείται στην κινεζική ιατρική εδώ και αιώνες ως φυσική θεραπεία για την υπέρταση. Οι επιστημονικές μελέτες που έχουν εξετάσει την επίδρασή του έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το εκχύλισμά του έχει πολλαπλά οφέλη για το καρδιαγγειακό σύστημα, όπως η μείωση της πίεσης, η πρόληψη της αθηροσκλήρωσης και η μείωση της χοληστερόλης.

Τα 10 καλύτερα βότανα για να ρίξετε την πίεση (εικόνες)

8. Σέλινο: Τόσο οι σπόροι του όσο και το ίδιο το σέλινο έχουν αντιυπερτασική δράση. Η ευεργετική του επίδραση στην πίεση αποδίδεται σε ποικίλες ουσίες που παρέχει.

Τα 10 καλύτερα βότανα για να ρίξετε την πίεση (εικόνες)

9. Άγρια λεβάντα: Το εκχύλισμά της βοηθά στην αντιμετώπιση της ταχυπαλμίας και της υπέρτασης. Αν και δεν είναι σύνηθες να τρώγεται, τα φύλλα της μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε γλυκές και αλμυρές συνταγές όπως το δεντρολίβανο.

Τα 10 καλύτερα βότανα για να ρίξετε την πίεση (εικόνες)

10. Ουγκαρία η εριώδης: Το βότανο χρησιμοποιείται στην κινεζική ιατρική για την αντιμετώπιση της υπέρτασης αλλά και διαφόρων νευρολογικών διαταραχών.

Πηγή: Healthline