Διατροφή Υγεία

Κουνουπίδι: Θερμίδες και οφέλη για την υγεία (εικόνες)

Κουνουπίδι: Θερμίδες και οφέλη για την υγεία (εικόνες)

Το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των Η.Π.Α., έχει εντάξει το κουνουπίδι στη λίστα με τα 24 περισσότερο ευεργετικά για την υγεία φρούτα και λαχανικά.

Και όχι χωρίς λόγο.

Ένα φλιτζάνι ωμό κουνουπίδι περιέχει μόλις 25 θερμίδες, 5 γραμμάρια υδατάνθρακες, το 77% της ημερήσιας συνιστώμενης δόσης βιταμίνης C, το 20% βιταμίνης Κ και το 10% βιταμίνης Β6.

Το κουνουπίδι είναι επίσης πηγή ασβεστίου, μαγνησίου, φωσφόρου και καλίου.

Δείτε στη gallery 7 σημαντικά οφέλη για την υγεία.

Το κουνουπίδι βελτιώνει τη μνήμη, εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς του σε χολίνη, στοιχείο απαραίτητο για την σωστή λειτουργία του εγκεφάλου.

Συμβάλλει στην απώλεια βάρους και διευκολύνει την πέψη: Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και νερό και η κατανάλωσή του αντιμετωπίζει αποτελεσματικά την δυσκοιλιότητα, ενισχύει την εντερική λειτουργία και βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη.

Μειώνει τα επίπεδα φλεγμονής: Τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει το κουνουπίδι, κυρίως οι φυτικές ίνες, ενισχύουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και μειώνουν τη φλεγμονή.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των ασθενειών, που σχετίζονται με υψηλά επίπεδα φλεγμονής, όπως είναι τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο διαβήτης και ο καρκίνος.

Περιορίζει τον κίνδυνο καταγμάτων και οστεοπόρωσης: Το κουνουπίδι είναι πλούσιο σε βιταμίνη Κ, η οποία συμβάλλει στην καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου, ενισχύοντας την υγεία των οστών.

Ισχυρή αντικαρκινική δράση: Σύμφωνα με έρευνες το κουνουπίδι περιέχει ιδιότητες που περιορίζουν τον ανεξέλεγκτο πολλαπλασιασμό των κυττάρων και το οξειδωτικό στρες. Η κατανάλωσή του ελαττώνει τον κίνδυνο καρκίνου των πνευμόνων, του στομάχου, του εντέρου και του ορθού.

Μειώνει τον κίνδυνο αρθρίτιδας: Η ισχυρή αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική του δράση μειώνει τη φλεγμονή των αρθρώσεων και ως εκ τούτου περιορίζει τον κίνδυνο αρθρίτιδας.