Διατροφή Υγεία

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

Η βιταμίνη D, γνωστή και ως «βιταμίνη του ήλιου», μπορεί να είναι… δυσεύρετη τον χειμώνα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται και το καλοκαίρι να φροντίζετε να υπάρχει σε επάρκεια στον οργανισμό σας.

Η διατροφή θεωρείται ότι καλύπτει σε ένα μικρό μόνο ποσοστό τις ανάγκες μας σε βιταμίνη D, ωστόσο τους χειμερινούς μήνες η σημασία της είναι πολύ μεγάλη.

Δεδομένου ότι η συγκεκριμένη βιταμίνη προστατεύει από πληθώρα παθήσεων, από την οστεοπόρωση, την υπέρταση και τον καρκίνο μέχρι την κατάθλιψη και την άνοια, πρέπει να φροντίζουμε να λαμβάνουμε καθημερινά τουλάχιστον 600 IU (800 IU για τα άτομα 70 ετών και άνω).

Στην παρακάτω gallery θα δείτε 15 τροφές που παρέχουν βιταμίνη D και τις οποίες πρέπει να καταναλώνετε οπωσδήποτε τον χειμώνα!

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

1. Φρέσκο ψάρι: 425 IU σε ένα φιλέτο σολομό 90 γρ., 547 IU σε ένα φιλέτο σκουμπρί 90 γρ.

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

2. Συκώτι μοσχαρίσιο: 42 IU σε μερίδα 90 γρ.

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

3. Κρόκος αυγού: 41 IU σε έναν κρόκο

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

4. Ψάρι σε κονσέρβα: 154 IU σε μερίδα τόνο 90 γρ., 270 IU σε μερίδα σαρδέλες 100 γρ.

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

5. Μανιτάρια Σιτάκε: 40 IU ανά φλιτζάνι

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

6. Γάλα (πλήρες, άπαχο ή με λίγα λιπαρά): 100 IU ανά ποτήρι 240 ml

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

7. Γιαούρτι: 80-100 IU ανά μερίδα 180 γρ.

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

8. Γάλα αμυγδάλου: 100 IU ανά ποτήρι 240 ml

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

9. Πουτίγκα με γάλα: 49-60 IU ανά μισό φλιτζάνι

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

10. Χυμός πορτοκάλι: 137 IU ανά φλιτζάνι

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

11. Δημητριακά: 50-100 IU ανά ένα φλιτζάνι

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

12. Ενισχυμένο τόφου: 80 IU ανά μερίδα 90 γρ.

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

13. Βρόμη: 150 IU σε μία ατομική μερίδα

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

14. Τυρί: 40 IU ανά φέτα

Βιταμίνη D: Με αυτές τις 15 τροφές θα καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας (εικόνες)

15. Eggnog: 123 IU ανά ποτήρι 240 ml

Πηγή: prevention.com