Ελλάδα Επικαιρότητα

Γεραπετρίτης: Θα μπω στο πρώτο τρένο – Το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απολύτως

Πέθανε ο Μίμης Παπαϊωάννου

Δεν θέλω να μου αποδίδεται ως μομφή ότι ήρθα για να κάνω διάχυση ευθυνών. Δεν έχω άγνοια ή περιορισμένη γνώση. Δεν είμαι περιορισμένης ευθύνης όπως το παρουσίασαν οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, είπε ξεκινώντας την δευτερολογία του ο κ. Γεραπετρίτης στην Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής.

Απαντώντας στα πολλά ερωτήματα γιατί δεν ορκίστηκε υπουργός Μεταφορών απάντησε μεταξύ άλλων: «Υπάρχει το σύνταγμα που λέει στο άρθρο 37 που λέει ότι ο υπουργός ορίζεται με ΠΔ και υπάρχει και η διάταξη που λέει ότι ο υπουργός ορίζεται από τον πρωθυπουργό και υπάρχει και η πρόβλεψη ότι ο εκάστοτε υπουργός Επικρατείας μπορεί να αναλαμβάνει επικεφαλής υπουργείου. Με το ίδιο ΠΔ ορίστηκε και ο κ. Πιερρακάκης. Στο ΠΔ ορίζεται ως υπουργός Επικρατείας. Προφανώς και δεν χρειάζεται να ορκιστώ».

Ο κ. Γεραπετρίτης επέμεινε ότι αυτό το πεδίο δεν πρέπει να είναι πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης και επέρριψε ευθύνες στην αξιωματική αντιπολίτευση ότι το μετέτρεψε ακριβώς σε αυτό. Άκουσα ότι το δυστύχημα οφείλεται αποκλειστικά στην κυβέρνηση και θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο, είπε.

Την συγνώμη που είπαμε εκ μέρους όλου του πολιτικού συστήματος δεν την άκουσα από κανέναν σας εδώ, είπε. Επανέλαβε ότι θα γίνει πλήρης διερεύνηση και θα πάει μέχρι τέλους.

Για τις συμβάσεις είπε: «Ας υποθέσουμε ότι δεν ήταν το 33% που παραδώσατε. Τι παραδόθηκε το 2016; Από τους 52 παραδόθηκαν οι 17. Μηδέν κέντρο τηλεδιοίκησης από τα τρία και η λήξη της σύμβασης ήταν ο 2016. Ναι, υπάρχουν ευθύνες διαχρονικές. Από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε απολύτως τίποτα για την συμπληρωματική σύμβαση».

Ο κ. Γεραπετρίτης κατέθεσε στα πρακτικά όλα όσα πιστοποιούν την έκταση παραλαβής του έργου όπως του ζητήθηκε και πρόσθεσε: Άκουσα με λύπη τον κ. Φάμελλο να προσπαθεί να επιχειρηματολογήσει λέγοντας ότι έχουμε άγνοια για τα δημόσια έργα.

Στην συνέχεια, ο υπουργός Επικρατείας είπε όσον αφορά στο ζήτημα του προσωπικού ότι είναι μια μεγάλη πληγή. Υπάρχει έλλειψη προσωπικού σε πολλές και κρίσιμες υποδομές στην χώρα. Έγινε όμως μια προσπάθεια να στελεχωθεί ο ΟΣΕ σε κρίσιμες θέσεις σε ότι αφορά στην δρομολόγηση των συρμών. Μην υποτιμάτε τα ΔΠΥ. Προσελήφθησαν τακτικά και όχι μέσω ΑΣΕΠ γιατί γλιτώσαμε πολύ χρόνο έτσι.

Πήγαμε και δρομολογήσαμε τις 217 προσλήψεις με τακτικό προσωπικό και 200 με ΔΠΥ που θα παραμείνουν. Θα δούμε πως θα αξιοποιήσουμε τους φύλακες ισόπεδων διαβάσεων.

Επί ΣΥΡΙΖΑ στις θέσεις αυτές προβλέφθηκαν 35 προσλήψεις και έκανε 24 εκ των οποίων 13 σταθμάρχες.

Για την τηλεδιοίκηση στην Λάρισα είπε: Μας παραδόθηκε το 2019 κατεστραμμένη. Δεν λειτουργούσε λόγω της φωτιάς. Δεν υπήρχε όταν παραλάβαμε. Άρα όλα γίνονταν χειροκίνητα. Ανακτήθηκε σε πλήρη λειτουργία στην Λάρισα 1η Νοεμβρίου του 2022.

Πρόσθεσε ότι την κρίσιμη νύχτα παρότι είχαν προβλεφθεί οι 2 σταθμάρχες, το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απολύτως! Αποδεικνύεται γιατί όλη την ημέρα όλες οι δρομολογήσεις έγιναν με αυτόματη χάραξη. Αυτό που συνέβη είναι ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης επέλεξε να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση. Και έγιναν μια σειρά λάθη που οδήγησαν στο δυστύχημα.

Για την επιτροπή εμπειρογνωμόνων είπε ότι δεν υποκαθιστά την δικαιοσύνη αλλά θα βγάλει ένα τεχνικό πόρισμα το οποίο θα συνδράμει το έργο της δικαιοσύνης.

Τόνισε ακόμα ότι το 2019 δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση στην Λάρισα. Όταν παραδόθηκε ήταν καμένη. Υπήρχε μόνο ο φυσικός σταθμάρχης. Δεν υπήρχε επίσης ποτέ υποχρέωση για 2 σταθμάρχες.

Επίσης, πρόσθεσε ότι σήμερα δεν υπάρχει προϊστάμενος αμαξοστοιχίας γιατί καταργήθηκε τον Μάρτιο του 2019. Η κατάσταση το 2019 σίγουρα δεν ήταν ίδια με την σημερινή αλλά χειρότερη, είπε χαρακτηριστικά.

Για την απουσία των υφυπουργών και τις μομφές της αντιπολίτευσης ο κ. Γεραπετρίτης ρώτησε: Ο κ.Σπίρτζης που είναι σήμερα; Εγώ αισθάνομαι ότι καλύπτω όλες τις ερωτήσεις αλλά ξαναρωτώ: Που είναι ο κ. Σπίρτζης σήμερα; Γνωρίζει περισσότερο από τον καθένα το αντικείμενο.

Τέλος, για τα περί ρουσφετιών που ακούστηκαν είπε ότι ενώ ήταν ακόμα νωπή η κατάσταση του δυστυχήματος ακουγόταν ότι ο σταθμάρχης ήταν ρουσφέτι. Αυτό είναι ντροπή! Προήλθε από την κινητικότητα. Χρειαζόταν ρουσφέτι ενώ υπήρξαν πλεονάζουσες 16 θέσεις; Διερωτήθηκε.

Απέρριψε επίσης τις αιτιάσεις τις αντιπολίτευσης ότι δεν έχει υποχρέωση η Hellenic Train να κάνει επενδύσεις με την σύμβαση που έχει υπογραφεί.

Αναφερόμενος σε θέματα ασφάλειας ο κ. Γεραπετρίτης είπε: Εγώ θα μπω στο πρώτο τρένο που θα επανεκκινήσει. «Κυρίως για λόγους ψυχολογικούς θα μπω μαζί με τους ανθρώπους για να μην νομίζουν ότι είναι προσχηματικό όλο αυτό», είπε χαρακτηριστικά.

ΠΗΓΗ newsit.gr