Ελληνική Βιομηχανία Επικαιρότητα

«Περί όνου σκιάς»: «Αποκαλύψεις» από το «Βήμα» για «προγράμματα αντισταθμιστικών» στα F-16 που… δεν υπάρχουν!

«Περί όνου σκιάς»: «Αποκαλύψεις» από το «Βήμα» για «προγράμματα αντισταθμιστικών» στα F-16 που... δεν υπάρχουν!

Νέα επίθεση του ομίλου Ε.Μαρινάκη, κατά του ομίλου Κ.Χατζημηνά σημειώθηκε σήμερα με την δημοσιοποίηση ορισμένων επιστολών, απόλυτα συνήθους περιεχομένου, μεταξύ μιας εταιρείας του ομίλου Χατζημηνά, του ΕFA Group και της ΕΑΒ.

Στις επιστολές (εντελώς ανώδυνες και αδιάφορες) η ελληνική ιδιωτική εταιρεία, η οποία είχε προκριθεί από την Lockheed Martin μέσω διαγωνισμού ως κατάλληλη να υλοποιήσει μέρος του επιστρεφόμενου βιομηχανικού έργου στο πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16, περίπου… παρακαλά την ΕΑΒ να της εγκρίνει κάποια προγράμματα.

Χωρίς, εν τέλει. να δεήσουν οι καρεκλοκένταυροι η ΕΑΒ, να της τα εγκρίνουν!

Δυστυχώς, οι ελληνικές ιδιωτικές αμυντικές εταιρείες, εκεί έχουν φτάσει: Να παρακαλάνε την ΕΑΒ να τους δώσει υποκατασκευαστικό έργο, καθώς έχει… ποινικοποιηθεί η απ’ευθείας από ιδιώτες ανάληψη βιομηχανικού έργου από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας (για όποιον απορεί για την κατάρρευση της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας).

Στο άρθρο του Βήματος με τίτλο «Οι επιστολές και τα μέιλ που καρφώνουν τις υπόγειες συναλλαγές για τα αντισταθμιστικά», «αποκαλύπτεται» μια συνήθης.όπως προείπαμε, αλληλογραφία, ότι ακριβώς προβλέπει το άρθρο 3 του Ν.3978: Να τα παίρνουν όλα οι κρατικές (βασικά μία έχει μείνει η ΕΑΒ, αμυντικές βιομηχανίες και οι ιδιωτικές να παρακαλάνε για «ξεροκόμματα»).

Για ποια προγράμματα μιλούσαν EFA και ΕΑΒ; Για τα προγράμματα που εγκρίθηκαν από τα Γενικά Επιτελεία των Ενόπλων Δυνάμεων και της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin! 

Σε απάντησή του ο διευθύνων σύμβουλος της ΕFA Νίκος Παπάτσας λέει το αυτονόητο, ότι η εταιρεία είναι μία από τις πολλές που… παρακαλάνε την ΕΑΒ να τους δώσει ένα τμήμα από το… 90% (!) του επιστρεφόμενου βιομηχανικού φόρτου, αλλά λέει και κάτι άλλο πολύ ενδιαφέρον: Οτι εν τέλει το συγκεκριμένο πρόγραμμα που πρότεινε η EFA… και αποκαλύπτει το Βήμα, δεν συμπεριλήφθηκε καν στα προγράμματα που ενέκρινε η ΕΑΒ!

Και πώς, τελικά, ο όμιλος δεν παίρνει ούτε ευρώ από τα προγράμματα της ΕΑΒ που εγκρίθηκαν.

Και τονίζει ότι λόγω του μεγέθους του ομίλου (ο όμιλος ΕFA, Theon, ΙSI και ορισμένες άλλες μικρότερες εταιρείες του ομίλου) που εξάγουν σε 50 χώρες, ηλεκτρονικό και ηλεκτροοπτικό εξοπλισμό άνω των 40 εκατ. ευρώ ετησίως με συνολικές εξαγωγές άνω των 130 εκατ. ευρώ και ανεκτέλεστο συμβάσεων που ξεπερνά να 200 εκατ. ευρώ!) δεν θα ήταν παράδοξο να είχε πάρει τμήμα του επιστρεφόμενου βιομηχανικού έργου. Αλλά φευ! 

Και μάλιστα αναφέρει απευθυνόμενος προς τον Α.Καρακούση, διευθυντή του Βήματος, ο Ν.Παπάτσας ότι: «Θα είμασταν ιδιαιτέρως ευτυχείς αν είχαμε έστω αναλάβει προγράμματα υποπολλαπλάσια αξίας των 58 + 24 εκ. ευρώ που αναληθώς αναφέρεται στο άρθρο σας, τα οποία άλλωστε λόγω του μεγέθους μας και των εξαγωγών μας σε 50 χώρες δεν θα ήταν κάτι αξιοπερίεργο. Αλλά ουδέν έργον έχει ανατεθεί στις ελληνικές εταιρείες πλην φυσικά της ΕΑΒ. Προφανώς, γνωρίζοντας τη θέση της κατασκευάστριας εταιρείας, οι αναφερόμενες δήθεν αναθέσεις και τα ποσά, είναι και αναληθή και παραπλανητικά».

Η ουσία είναι ότι το πραγματικό σκάνδαλο, δηλαδή να παίρνει η ΕΑΒ όλο το βιομηχανικό έργο των προγραμμάτων της ΕΑΒ και χιλιάδες εργαζόμενοι στις ιδιωτικές βιομηχανίες να ζουν μόνο από τις εξαγωγές και όταν δεν υπάρχουν αυτές να κλείνουν, πρέπει κάποια στιγμή να λάβει τέλος.

Η Intracom Defense Electronics, π.χ., με 400 εργαζόμενους, ζει αποκλειστικά σχεδόν από τις εξαγωγές. Ούτε κατά διάνοια τολμούν να θέσουν θέμα ανάληψης βιομηχανικού έργου από τις όποιες μεγάλες συμβάσεις του ΥΠΕΘΑ.

Και ότι παίρνουν το παίρνουν με… διαμεσολάβηση της ΕΑΒ. Αιδώς Αργείοι!

Σε ότι αφορά το βιομηχανικό έργο (όχι αντισταθμιστικά γιατί αυτά έχουν καταργηθεί για τις νέες συμβάσεις δια νόμου), αυτό είναι ύψους 230-265 εκατ. ευρώ και αναμένεται να εγκριθεί από την αρμόδια Επιτροπή Αμυνας της Βουλή για να μπορέσει να ξεκινήσει το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 και να τελειώσει (ελπίζεται…) το 2027.